Skip to main content

Κ. Μακεδονία: Τετρακόσιοι έλεγχοι το χρόνο σε συνεργεία αυτοκινήτων

Οι 300 σε νόμιμα συνεργεία, οι υπόλοιποι σε συνεργεία χωρίς άδεια λειτουργίας, έπειτα από καταγγελίες των επαγγελματιών.

Εξαιρετικά μειωμένους τζίρους καταγράφουν τα νόμιμα συνεργεία αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη και όλη την Κεντρική Μακεδονία, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η παραβατικότητα και βεβαίως οι καταγγελίες.

Πλέον, όπως ανακοίνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας τα κλιμάκια των Διευθύνσεων Μεταφορών σε όλες τις περιφερειακές ενότητες πραγματοποιούν περίπου 400 ελέγχους – αυτοψίες κάθε χρόνο, τόσο στα νόμιμα, όσο και στα παράνομα συνεργεία.

Όπως τονίζει ο αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών, Δημήτρης Χατζηβρέττας, από τα απολογιστικά στοιχεία προκύπτει ότι 300 τακτικοί έλεγχοι διενεργούνται σε νόμιμα συνεργεία και 70 – 100 έλεγχοι σε παράνομα (μη αδειοδοτημένα) συνεργεία.

Οι έλεγχοι ειδικά στα μη αδειοδοτημένα συνεργεία, όπως τονίζει ο κ. Χατζηβρέττας, πραγματοποιούνται έπειτα από καταγγελίες, οι περισσότερες από τις οποίες προέρχονται από τα επίσημα σωματεία και συλλόγους των νόμιμων συνεργείων (ηλεκτρολόγων, φανοποιών, ιδιοκτητών συνεργείων , των οποίων ο τζίρος, τόσο εξαιτίας της κρίσης, όσο και εξαιτίας της παραβατικότητας έχει μειωθεί δραματικά και πάντα με τη συνδρομή της Ελληνικής Αστυνομίας.

Αυτό αποδεικνύει και το μέγεθος της κρίσης που έχει χτυπήσει τα συνεργεία, που βλέπουν τους τζίρους τους να μειώνονται, διότι πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων πηγαίνουν λόγω κόστους στο συνεργείο, μόνο όταν δεν μπορεί να κυκλοφορήσει το αυτοκίνητο, αποφεύγουν τις τακτικές συντηρήσεις, ενώ προσπαθούν να διορθώσουν τα προβλήματα με το μικρότερο δυνατό κόστος...

«Είναι υποχρέωσή μας να ελέγχουμε την παραβατικότητα, ειδικά σε εποχές που ανακύπτουν λόγω της κρίσης πολύ σημαντικά προβλήματα στο συγκεκριμένο κλάδο. Έχουμε συνεργεία που λειτουργούν χωρίς άδεια σε όλη την Κεντρική Μακεδονία, τα οποία παρέχουν αμφίβολης ποιότητας υπηρεσίες στους πολίτες, ενώ παρατηρείται έντονο το φαινόμενο της παράνομης εργασίας και της φοροδιαφυγής. Επίσης, στα νόμιμα συνεργεία διαπιστώνουμε υπερβάσεις στα προβλεπόμενα από την άδεια λειτουργίας τους. Κάποια για παράδειγμα λειτουργούν και ως βουλκανιζατέρ, χωρίς να επιτρέπεται. Τα κλιμάκιά μας, που πραγματοποιούν δυο τακτικούς ελέγχους κάθε εβδομάδα στο νομό Θεσσαλονίκης, ζητούν αρχικώς τη συμμόρφωση των παραβατών και ειδικά για όσους λειτουργούν χωρίς άδεια -εφόσον δε συμμορφωθούν- ακολουθείται με τη συνδρομή της ΕΛΑΣ η διαδικασία της σφράγισης. Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν αμείωτοι και μάλιστα σκοπεύουμε να τους αυξήσουμε, διότι στόχος και ευθύνη μας είναι να ενισχυθεί η ασφάλεια των πολιτών και να καταπολεμηθεί η παράνομη εργασία και η φοροδιαφυγή», επισήμανε ο κ. Χατζηβρέττας.

Από τις αυτοψίες που πραγματοποιούνται παρατηρούνται ως κυριότερες παραβάσεις στα νομίμως λειτουργούντα συνεργεία οι τροποποιήσεις και ελλείψεις (επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις).

Δεν είναι τυχαίο της κατάστασης που επικρατεί το ψήφισμα που εξέδωσε προσφάτων η ετήσια γενική συνέλευση του Σωματείου Αδειούχων Βιοτεχνών Φανοποιών Βαφέων Αυτοκινήτων Νομού Θεσσαλονίκης, όπου γίνεται λόγος για «δυσχερή οικονομική κατάσταση» και για «Γολγοθά» που βιώνουν καθημερινά οι αυτοαπασχολούμενοι -ελεύθεροι επαγγελματίες- φανοποιοί βαφείς αυτοκινήτων.

«Στα χρόνια των μνημονίων και της συνεχιζόμενης λιτότητας, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ιδιαίτερα ο κλάδος της επισκευής και συντήρησης του αυτοκινήτου έχουν δεχτεί τη μεγαλύτερη 'επίθεση' που μπορεί να δεχτεί κλάδος της οικονομίας μιας χώρας. Τα κλεισίματα και τα λουκέτα διαδέχονται το ένα μετά το άλλο, ενώ οι εναπομείναντες επιχειρήσεις ταλανίζονται ασταμάτητα από τις αλλεπάλληλες φοροεπιδρομές, τα χαράτσια, τους λογαριασμούς, τις υποχρεώσεις να 'τρέχουν' και την καινούρια 'λαίλαπα' των κατασχέσεων δίχως να αισθάνονται τη στήριξη και την ασφάλεια στην ίδια τους τη χώρα, οδηγούμενες με αλφαβητική ακρίβεια κι αυτές προς τον οικονομικό τους 'θάνατο'», αναφέρουν.

Μέσω του ψηφίσματος μάλιστα έχουν καταθέσει σειρά προτάσεων και αιτημάτων προς την κυβέρνηση.