Skip to main content

Πιτσιόρλας: Η Θεσσαλονίκη να γίνει πύλη της Κίνας για την Ευρώπη

Κινητοποίηση των φορέων για να αξιοποιηθεί η συμμετοχή της Κίνας ως τιμώμενης χώρας, στην 82η ΔΕΘ. Έρχονται μεγάλα ονόματα της κινεζικής βιομηχανίας.

Μία μεγάλη συγκέντρωση φορέων, επιμελητηριακών, παραγωγικών, τουριστικών, ακαδημαϊκών, αυτοδιοικητικών, έγινε σήμερα το μεσημέρι στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ- Helexpo, καθώς το υπ. Οικονομίας και Ανάπτυξης όπως και ο εθνικός εκθεσιακός φορέας, είναι αποφασισμένοι και αρκετά προετοιμασμένοι για να αξιοποιηθεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό η συμμετοχή της Κίνας, ως τιμώμενης χώρας, στην μεγάλη Γενική Έκθεση, την 82η, που θα πραγματοποιηθεί στις 9-17 Σεπτεμβρίου.

Το θέμα από πλευράς κυβερνητικής το έχει αναλάβει ο υφυπουργός Οικονομίας & Ανάπτυξης Στ. Πιτσιόρλας, ο οποίος επισήμανε την κυβερνητική θέληση για προσέγγιση με την Κίνα και συνεργασία σε πολλούς τομείς κοινού ενδιαφέροντος, βεβαίως με έμφαση στον οικονομικό τομέα.

Αυτή η επιδίωξη αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός, μέσα σε διάστημα ενός έτους, μεταβαίνει για δεύτερη φορά στην Κίνα. Η επίσκεψή του αυτή την φορά θα γίνει 14-16 Μαΐου, στο πλαίσιο του συνεδρίου για τον Δρόμο του Μεταξιού, το Οne Belt, One Road Forum. Στη διάρκεια  αυτής της επίσκεψης θα υπογραφεί, όπως αποκάλυψε ο κ. Πιτσιόρλας, μία τριετής συμφωνία που θα ανοίγει βάσει συγκεκριμένου προγράμματος, το δρόμο για μεγάλες κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα.

Δημιουργείται μία νέα σχέση ανάμεσα σε Ευρώπη και Κίνα και η Ελλάδα μπορεί να συμβάλλει στο κτίσιμο αυτής της γέφυρας μεταξύ των δύο οικονομικών δυνάμεων, υποστήριξε ο κ. Πιτσιόρλας προσθέτοντας ότι το κινεζικό επενδυτικό ενδιαφέρον δεν περιορίζεται στο λιμάνι του Πειραιά με την Cosco και στον ΑΔΜΗΕ με την State Grid. «Yπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από πολλές κινεζικές επιχειρήσεις και θα πρέπει όλοι να συμβάλλουμε ώστε η Θεσσαλονίκη, στη διάρκεια της Έκθεσης, να αναδειχθεί ως αυτό που πραγματικά είναι, το κέντρο μίας μεγάλης, ευρύτερης περιοχής», τόνισε ο υπουργός.

Ο πρόεδρος της ΔΕΘ – Helexpo κ. Τζήκας επανέλαβε ότι η εταιρεία θέλει να γίνει το hub της προβολής και προώθησης των κινεζικών προϊόντων στα Βαλκάνια, την Ν.Α. Ευρώπη ως και τη Βόρεια Αφρικής, στη διάρκεια όλου του χρόνου. Το σχέδιο αυτό της στρατηγικής συμμαχίας το συζητάει η ΔΕΘ- Helexpo με τους εκθεσιακούς οργανισμούς του Shenzhen, του Πεκίνου, τη Διεθνή Ένωση Επιμελητηρίων ενώ πρόκειται να υπογράψει και MoU με την Έκθεση της Σανγκάης.

Η ΔΕΘ hub για τα κινεζικά προϊόντα

Ο κ. Τζήκας ζήτησε από τους φορείς να στηρίξουν την ΔΕΘ σε αυτή την εβδομάδα πραγματοποίησης της Γενικής Έκθεσης, προκειμένου, όπως είπε, «να γίνει η Θεσσαλονίκη μία China Town», γιατί όλοι θα ωφεληθούν από αυτό. Η ΔΕΘ, φέτος, με τη συμμετοχή της Κίνας, θα δώσει ουσιαστικά εξετάσεις και θα φανεί αν θα μπορέσει να περάσει το τεστ για να γίνει hub προβολής των κινεζικών προϊόντων.

Τον λόγο πήρε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας που επικρότησε την επαναφορά του θεσμού της τιμώμενης χώρας, κάθε Γενική Έκθεση ενώ είπε ότι ήδη η Περιφέρεια έχει απευθυνθεί στην Πρεσβεία της Κίνας στην Αθήνα, προκειμένου να βρεθεί μία κινεζική περιφέρεια με αντίστοιχα χαρακτηριστικά, για να συναφθούν σχέσεις συνεργασίας, όπως έγινε πέρυσι μεταξύ Π.Κ.Μ. και Αγίας Πετρούπολης.

Η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας, επίσης προσεγγίζει την Κίνα μέσω της δραστηριότητας της Αμφικτυονίας των Πόλεων και του forum που θα γίνει στην ασιατική χώρα.

Τέλος, ο κ. Τζιτζικώστας πρότεινε στη διοίκηση της ΔΕΘ- Helexpo η επόμενη τιμώμενη χώρα, δηλαδή στη Γενική του 2018, να είναι οι ΗΠΑ.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης, υποστήριξε ότι η Θεσσαλονίκη πρέπει να γίνει η δεύτερη πύλη εισόδου της Κίνας στην Ευρώπη, μετά τον Πειραιά και την επιτυχημένη δραστηριοποίηση της Cosco, ενώ επίσης αναφέρθηκε  στις ενέργειες του Δήμου για αναβάθμιση της κινεζικής συνοικίας, στην περιοχή της οδού Αισώπου και μίλησε για τη δημιουργία σχολείου για τα κινεζάκια.

Η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης και αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης κ. Πατουλίδου αναφέρθηκε στη συνεργασία με τους φορείς του Τουρισμού και το αρμόδιο υπουργείο ώστε και τις ημέρες της Έκθεσης, η Θεσσαλονίκη να παρουσιάσει το καλύτερό της πρόσωπο, έχοντας προετοιμαστεί και οργανωθεί κατάλληλα εκ των προτέρων.

Το νήμα της συζήτησης έπιασε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ- Helexpo κ. Κυριάκος Ποζρικίδης ο οποίος και είπε ότι ήδη έχουν γίνει από 500 Κινέζους, κρατήσεις στα ξενοδοχεία της πόλης για το διάστημα της Έκθεσης. Αναφέρθηκε στο χρονικό της προετοιμασίας της φετινής συμμετοχής της Κίνας, λέγοντας μάλιστα ότι ο Κινεζικός Οργανισμός προώθησης του Διεθνούς Εμπορίου ( CCPIT), ζήτησε να δεσμευτεί το συνεδριακό κέντρο για B2B συναντήσεις, ενώ η εθνική συμμετοχή της Κίνας θα γίνει στο Περίπτερο ‘13’ που έχει χώρους τριπλάσιους από το ‘16’ που φιλοξενεί συνήθως τις κρατικές συμμετοχές.

Θα συμμετάσχουν πολλές εταιρείες τεχνολογίας, καινοτόμων προϊόντων αλλά και παραδοσιακών ειδών, ενώ σε ξεχωριστά περίπτερα – stand θα είναι η Cosco, η Huawei με τα κινητά τηλέφωνα και η κινεζική τηλεπικοινωνιακή ΖΤΕ.

Να σημειωθεί ότι οι Κινέζοι της CCPIT έχουν ήδη επισκεφθεί το εκθεσιακό κέντρο και πρόκειται αυτοί να αναλάβουν τις κατασκευές που θα γίνουν ειδικά για την 82η ΔΕΘ.

Επιχειρηματικά συνέδρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Στο πλαίσιο όλης αυτής της διευρυμένης προσέγγισης θα γίνει στην Αθήνa, τον Ιούνιο, ένα business forum με θέμα τις μεταφορές και τα logistics.

Στη Θεσσαλονίκη, παραμονές των εγκαινίων της Έκθεσης, δηλαδή στις 8/9, θα γίνει ένα forum, επιχειρηματικό επίσης, που θα αναφέρεται στις συνεργασίες σε όλη την εκτεταμένη περιοχή των Βαλκανίων, της Ν.Α. Ευρώπης και της βορείου Αφρικής.

Για τον Νοέμβριο σχεδιάζονται πολιτιστικές δράσεις.

Ο πρύτανης του ΑΠΘ, καθ. Π. Μήτκας αναφέρθηκε στις 16 συμφωνίες συνεργασίας που έχει υπογράψει το Αριστοτέλειο, με πανεπιστήμια της Κίνας. Επίσης, στην υποδοχή και εγκατάσταση στη Θεσσαλονίκη, του Ινστιτούτου Κομφούκιος για την εκμάθηση της κινεζικής, ενώ το ΑΠΘ γίνεται και ο φορέας του Παρατηρητηρίου του στρατηγικού σχεδίου One Belt, One Road, στην Ελλάδα.

Η ενημερωτική εκδήλωση συνεχίσθηκε με προτάσεις και την ανταλλαγή απόψεων σχετικά με το πώς μπορεί η πόλη να αξιοποιήσει το συγκεκριμένο εμπορικό γεγονός,