Skip to main content

Πιστοί στην Ελλάδα οι Ρώσοι τουρίστες - Έρχονται πάνω από 2 φορές

Το 50% έχουν έρθει πάνω από τέσσερις φορές στην Ελλάδα. Το ελληνικό κρασί αύξηση τις εξαγωγές του κατά 60% στη βόρεια Αμερική.

«Ο Ρώσος τουρίστας είναι πιστός τουρίστας αν τον κερδίσεις», όπως αποδεικνύεται από τους επισκέπτες του ιστότοπου «littleone» των οποίων το 50% έχει επισκεφθεί την Ελλάδα 4 φορές και πλέον, το 20% πάνω από 2 φορές, ενώ μόλις το 7% ήρθε στην Ελλάδα μόνο μία φορά.

Τα παραπάνω τόνισε η κ. Maria Grgoryeva, εμπειρογνώμονας διεθνών επικοινωνιών από την Αγία Πετρούπολη, μιλώντας από το τουριστικό συνέδριο «rebranding destinations», υποστηρίζοντας ότι ο ελληνικός τουρισμός δύσκολα θα μπορέσει να προσελκύσει μεγαλύτερους αριθμούς στη high season του καλοκαιριού από τις 850.000 που φέτος ήρθαν στην Ελλάδα λόγω των γεγονότων στην Τουρκία και της αστάθειας στην Αίγυπτο.

«Το 80% των Ρώσων που φέτος ήρθαν Ελλάδα αντί να πάνε σε Τουρκία ή Αίγυπτο, είναι τουρίστες του all inclusive. Πιστεύω ότι η Ελλάδα δεν πρέπει να κυνηγήσει τον τουρισμό all inclusive γιατί έχει πολλά να προσφέρει», σημείωσε.

Συνεπώς για να προσελκύσει περισσότερους Ρώσους τουρίστες μπορεί να επενδύσει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Εάν υπάρχει συνεργασία με αεροπορικές εταιρείες, ο Ρώσος τουρίστας θα αξιοποιήσει την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, από τις αρχές Μαΐου ως τα τέλη Οκτωβρίου, ενώ θα υπήρχε ενδιαφέρον για πακέτα χειμερινού τουρισμού σε περιόδους αργιών που για τους Ρώσους δεν συμπίπτουν με τις ελληνικές αργίες.

Να σημειωθεί ότι στην Αγία Πετρούπολη, μία πόλη 5 εκατομμυρίων κατοίκων, υπάρχουν πέντε ενεργά , διαπιστευμένα τουριστικά πρακτορεία από τα οποία τα δύο είναι ελληνικές επιχειρήσεις, το Ambotis και το γραφείο Μουζενίδη.

Το ελληνικό κρασί, όνειρο των οινοχόων

«Η Ελλάδα είναι το όνειρο των οινοχόων στις ΗΠΑ», δήλωσε η κ. Σοφία Πέρπερα, διευθύντρια του Γραφείου Οίνου της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου στη βόρεια Αμερική, μεταφέροντας την άποψη γνωστής δημοσιογράφου οίνου,  σημειώνοντας πρόσθετα ότι σε αξία, την τελευταία πενταετία, οι εξαγωγές ελληνικού κρασιού έχουν αυξηθεί κατά 60%.

Στην Αμερική γνωρίζουν πλέον το ασύρτικο, τα λευκά ελληνικά κρασιά είναι σε άνοδο αλλά έχουν αρχίσει να διεισδύουν και να γίνονται γνωστές και ερυθρές ελληνικές ποικιλίες.

Η πολύ καλή τοποθέτηση στην Αμερικανική αγορά οφείλεται στα ποικιλιακά κρασιά όπως επίσης στο εμπόριο και τη διανομή  από μεγάλες εταιρείες.

Το πόσο δε σημαντική είναι η αμερικανική αγορά για το ελληνικό κρασί αποδεικνύεται ότι η μέση τιμή πώλησης στη βόρεια Αμερική είναι 4,73 ευρώ/λίτρο, όταν στην Γερμανία, τη μεγαλύτερη για την Ελλάδα αγορά, η μέση τιμή είναι 1,95 ευρώ/λίτρο.

Ένα σημείο που επισήμανε η κ. Πέρπερα ως αρνητικό και το οποίο συνδέεται με τον εισερχόμενο τουρισμό και την εστίαση στη χώρα μας, είναι, ότι στις τουριστικές περιοχές της Ελλάδας το 60% του κρασιού που πωλείται είναι χύμα και μάλιστα συνήθως άγνωστης προέλευσης και πολλές φορές ούτε καν ελληνικό.

Η Καινοτομία φέρνει τουρίστες

Ο τουρισμός φαίνεται τελικώς πως έχει σχέση και με την επιστημονική έρευνα και την καινοτομία, όπως αποδείχθηκε από την ομιλία του προέδρου της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας κ. Παντελή Αγγελίδη.

«Εμείς καλούμε φορείς και εταιρείες να έρθουν στη Θεσσαλονίκη για να επενδύσουν στο επιστημονικό της ταλέντο και τα ερευνητικά της αποτελέσματα. Λέμε, «ελάτε να μας γνωρίσετε» αλλά οι άνθρωποι που έρχονται μένουν αρκετές ημέρες, έχουν τη δυνατότητα και δαπανούν αρκετά χρήματα όπως επίσης έχουν και ευρύτερα ενδιαφέροντα. Υπό αυτή την έννοια, και η καινοτομία φέρνει τουρισμό και μάλιστα ποιοτικό».

Η Θάσος επενδύει στο θαλάσσιο τουρισμό

Το 2016 ως και σήμερα, από την Καβάλα στη Θάσο πέρασαν 900.000 επισκέπτες, με τους περισσότερους από τους ξένους να είναι Βρετανοί, Βαλκάνιοι, πολλοί Τούρκοι από την Κωνσταντινούπολη, Ρώσοι αλλά και Σκανδιναβοί.

Στόχος του νησιού, που είναι η 1η δύναμη στην παραγωγή μελιού στην Μεσόγειο, είναι αφ΄ ενός να συνδέσει τη γαστρονομία με τον τουρισμό με την αξιοποίηση του θασίτικου μελιού και ελαιολάδου και, αφ΄ ετέρου, να ενισχύσει τις τουριστικές της υποδομές.


Όπως είπε ο δήμαρχος Θάσου κ. Κώστας Χατζηεμμανουήλ, προχωρούν οι διαδικασίες δημιουργίας υδατοδρομίου, ολοκληρώνεται η μαρίνα στα Λιμενάρια (σ.σ υπάρχει μία στον Λιμένα), ενώ στο νέο λιμάνι το master plan προβλέπει τη δημιουργία υποδομής και για μεγάλα σκάφη όπως και yachts. Επιπλέον έχουν γίνει μελέτες για τη δημιουργία δύο καταδυτικών πάρκων σε λιβάδια Ποσειδωνίας.

Επιπρόσθετα, θα αξιοποιηθεί και το Πολεμικό Αεροδρόμιο Καζαβητίου, το οποίο είχε χρησιμοποιηθεί στον Α΄Παγκόσμιο Πόλεμο, τόπος με ιστορική βαρύτητα που προσελκύει επισκέπτες ειδικών ενδιαφερόντων.