Skip to main content

Η εξέλιξη που φοβούνται Πειραιάς και Θεσσαλονίκη στα ναυτιλιακά

Η μεγάλη κρίση στην αγορρά ξηρού φορτίου και ο μεγάλος αριθμός νεότευκτων δεξαμενόπλοιων που ετοιμάζεται να πέσει στη θάλασσα.

Υπολογίζεται ότι περίπου το 7% του ελληνικού ΑΕΠ, ακόμα και σήμερα, εξακολουθεί να «καλύπτεται» από την ναυτιλία. Μόνο που τώρα τελευταία το ποσοστό αυτό «τρίζει», κυρίως, λόγω της μεγάλης κρίσης που διέρχεται η αγορά ξηρού φορτίου και έχει ως αποτέλεσμα, ακόμα και εταιρείες - μεγαθήρια - να δηλώνουν αδυναμία ανταπόκρισης στις υποχρεώσεις τους και κάποιες από αυτές να κλείνουν ή να οδεύουν προς κλείσιμο.

Ωστόσο, τα άσχημα νέα για την ελληνική οικονομία δεν σταματούν εδώ. Κι αυτό γιατί, όπως πληροφορείται η Voria.gr από τους ναυτιλιακούς κύκλους, προς το τέλος του α' εξαμήνου του 2017 ετοιμάζεται να «πέσει» στην θάλασσα μεγάλος αριθμός και νεότευκτων δεξαμενόπλοιων. Και ότι πολλά από αυτά είναι ελληνικής ιδιοκτησίας. Το γεγονός προκαλεί άγχος και συγκεκριμένα για την πορεία των ναύλων.

Συγκεκριμένα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι τα ναύλα και στα δεξαμενόπλοια βρίσκονται σε σημείο καμπής (προς τα κάτω...). Ο φόβος ότι μπορεί να επαναληφθεί ό,τι και με το ξηρό φορτίο, πλανάται πάνω από τον Πειραιά (και όχι μόνο).

Μια τέτοια εξέλιξη την απεύχεται όλο το «σύστημα», καθώς θα έχει αρνητική αντανάκλαση παντού. Ακόμα και στις ιδιωτικοποιήσεις των λιμένων, αλλά και στην δευτερογενή αγορά του εφοπλισμού, που συντηρεί δεκάδες επαγγέλματα σε Πειραιά, Θεσσαλονίκη αλλά και στα άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας.