Skip to main content

Η καρδιά του τουρισμού χτυπά από την Παρασκευή σε Philoxenia-Hotelia

Πάνω από 5.000 επιχειρηματικές συναντήσεις έχουν προγραμματιστεί. Η Κίνα βλέπει την ΔΕΘ σαν ένα σταθερό εκθεσιακό παράθυρο για τα προϊόντα της.

Περισσότερες από 5.000 Β2Β επιχειρηματικές συναντήσεις έχουν προγραμματιστεί για το τριήμερο 18-20 Νοεμβρίου, στη διάρκεια των κλαδικών εκθέσεων Philoxenia και Hotelia 2016, που φέτος, τη χρονιά που η διοργανώτρια ΔΕΘ - Helexpo έρχεται κοντά με την Κίνα, κάνουν ξεκάθαρο αναπτυξιακό άνοιγμα στη διεθνή εκθεσιακή αγορά, με συνολικά 621 εκθέτες από Ελλάδα και εξωτερικό.

Η συνέντευξη Τύπου για τις Philoxenia και Hotelia- παρουσία της υφυπ. Εσωτερικών για Μακεδονία και Θράκη κ. Κόλλια Τσαρουχά αλλά και της αντιπεριφερειάρχη κ. Πατουλίδου- άνοιξε με την επιβεβαίωση από τον πρόεδρο της ΔΕΘ - Ηelexpo κ. Τάσο Τζήκα ότι η Κίνα θα είναι η τιμώμενη χώρα στην Διεθνή Έκθεση του Σεπτεμβρίου 2017 και ότι από εδώ και στο εξής "θα ακούμε και θα βλέπουμε πολλά για Κίνα" αφού μάλιστα, όπως πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κυριάκος Ποζρικίδης, "υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από την Κίνα και για κλαδικές εκθέσεις της ΔΕΘ- Helexpo, η οποία θα ήθελε πιθανότατα να δει την ΔΕΘ σαν τη βιτρίνα των κινεζικών προϊόντων, σαν ένα εκθεσιακό παράθυρο της Κίνας στη Θεσσαλονίκη, με θέα προς τα Βαλκάνια".

Άλλωστε πλέον η ΔΕΘ- Helexpo, έχοντας βγει από τα πέτρινα χρόνια της εκθεσιακής κρίσης, διεκδικεί και πετυχαίνει συμμαχίες με ξένους εκθεσιακούς φορείς. Αυτή η αυξημένη κινητικότητα και δραστηριοποίηση, αποτυπώνεται και σε νούμερα. Έτσι, το 2016 το εκθεσιακό κέντρο της ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη, θα λειτουργήσει 275 ημέρες όταν πριν τρία χρόνια λειτούργησε μόλις 85 ημέρες. Σε αυτή την ανάπτυξη συμβάλλουν και τα θεματικά αφιερώματα ( π.χ. Εργοστάσιο Σοκολάτας, Αστερόκοσμος), με 20.000 άτομα να έχουν επισκεφθεί τους Μυστικούς Κόσμους του Ευγένιου Τριβιζά, μόνο στην πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του.

Όπως τονίστηκε, μαζί με την Philoxenia και τη Hotelia, ανεβαίνει και ο συνεδριακός τουρισμός της Θεσσαλονίκης καθώς σήμερα, στην πόλη και στα δέκα μεγαλύτερα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία, όλα τα δωμάτια είναι κλεισμένα.

Το προφίλ των Philoxenia και Hotelia

Με 621 εκθέτες, 383 προσκεκλημένους εμπορικούς επισκέπτες και περισσότερα από 5.000 προγραμματισμένα επιχειρηματικά «ραντεβού» ξεκινά δυναμικά, στις 18 Νοεμβρίου, το εκθεσιακό τουριστικό «δίδυμο» Philoxenia-Hotelia, στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

Τις εκθέσεις θα εγκαινιάσει το βράδυ της Παρασκευής 18/11, στις 8 μ.μ., η υπουργός Τουρισμού κ. Έλενα Κουντουρά.

Αναλυτικά, στην 32η Philoxenia, η οποία είναι η καλύτερη της τελευταίας πενταετίας συμμετέχουν 403 εκθέτες (έναντι 351 πέρυσι) από 16 χώρες, ενώ θα φιλοξενηθούν 217 hosted buyers από 34 χώρες. Από τους 217 hosted buyers, οι 117 είναι μεμονωμένοι και οι υπόλοιποι 100 έρχονται στην έκθεση με ομαδικές αποστολές. Στην έκθεση Hotelia συμμετέχουν 218 εκθέτες (έναντι 157 πέρυσι),από 24 χώρες (άμεσα και έμμεσα), ενώ οι προσκεκλημένοι εμπορικοί επισκέπτες ανέρχονται σε 166, εκ των οποίων οι 66 προέρχονται από 10 διαφορετικές χώρες και την Ελλάδα και οι 100 από ομαδικές.

Η φετινή Philoxenia, διαθέτει ένα περίπτερο ειδικά διαμορφωμένο, για την πραγματοποίηση των επιχειρηματικών ραντεβού, τα οποία, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, για πρώτη φορά, κλείστηκαν απευθείας μεταξύ hosted buyers και εκθετών.

Η Philoxenia, φέτος φιλοξενεί όλες τις Περιφέρειες της χώρας, φορείς του τουρισμού, αλλά και αεροπορικές εταιρείες, ελληνικές και διεθνείς, μεγάλους τουριστικούς ομίλους και operators.

Να σημειωθεί ότι η ΔΕΘ - Helexpo, που από το 2017 θα διοργανώνει στην Αθήνα το Greek Travel Show, μία έκθεση B2C και όχι B2B, όπως είναι Philoxenia, είναι το forum στο οποίο πλέον χαράσσεται ένα μέρος τουλάχιστον της τουριστικής πολιτικής της χώρας, όπως επισήμανε ο αναπλ. γενικός διευθυντής της ΔΕΘ- Helexpo κ. Αλέξης Τσαξιρλής.

Στο πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων του εκθεσιακού «διδύμου» ξεχωρίζουν:

-Το Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού “{Re}Branding Destinations: Image making” στις 18 Νοεμβρίου.

-Τα D POINT Spaces της Hotelia, που περιλαμβάνουν το Green zero hotel , το “Future Boutique” και το “Rent A Design Room”.

-Το σεμινάριο "Grow Greek Tourism Online", που αποτελεί μια πρωτοβουλία της Google, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τον ΣΕΤΕ.
-Το “THE ART OF DRINKING” Coffee & Spirit της Hotelia.

-Την ημερίδα με θέμα «Εξερχόμενος Τουρισμός από την Κίνα (σχεδόν) όλα όσα θα θέλατε να μάθετε».

-Τα Hotelia Conferences με θέματα όπως οικοτουρισμός και εφαρμογές οικολογικής δόμησης, concierge - holding the golden key to successful services in the hotel industry, κατάταξη τουριστικών καταλυμάτων σε αστέρια & κλειδιά κα.

-Την πρωτοβουλία «Study In Thessaloniki» στο περίπτερο 13.

Η συνεργασία ανεβάζει τον τουρισμό

Η υφυπ. κ. Κόλλια -Τσαρουχά, τόνισε ότι ο τόπος μας πρέπει να γίνει αντικείμενο ενός φιλόδοξου και μακρόπνοου τουριστικού σχεδίου, ενώ η Philoxenia αποτελεί ευκαιρία για την αποκρυστάλωση της νέας νοοτροπίας που επιτρέψει στην Ελλάδα να παγιώσει πρωταγωνιστική θέση στο διεθνή τουρισμό.

Τη συμβολή του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Νομού Θεσσαλονίκης στις τουριστικές προσπάθειες της ΔΕΘ - Helexpo επισήμανε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού, κα Βούλα Πατουλίδου, αναφέροντας πως ο Οργανισμός έχει αναλάβει την ξενάγηση 120 hosted buyers που θα έρθουν στην πόλη.

«Ένα φωτεινό μονοπάτι έχει ανοίξει στη ΔΕΘ-Helexpo και είμαστε χαρούμενοι που βαδίζουμε σε αυτό μαζί, όχι μόνο εμείς αλλά και οι υπόλοιποι φορείς» σημείωσε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του δήμου Θεσσαλονίκης, κ. Σπύρος Πέγκας, προσθέτοντας πως η Θεσσαλονίκη πάει πολύ καλά τουριστικά, αυξάνεται η αναγνωρισιμότητά της, βελτιώνονται οι ξενοδοχειακές της υποδομές, εμπλουτίζει τη βεντάλια των διοργανώσεων που φιλοξενεί.