Skip to main content

Έφυγε από τη ζωή η γνωστή φωτογράφος της Θεσσαλονίκης Χρύσα Νικολέρη

Η Χρύσα Νικολέρη εργαζόταν για περίπου 25 χρόνια στην οικογενειακή επιχείρηση τρίτης γενεάς φωτογράφων, studio Nikoleris.

Με μεγάλη θλίψη υποδέχθηκε η πόλη την είδηση του θανάτου της ταλαντούχας φωτογράφου, Χρύσας Νικολέρη, η οποία άφησε σήμερα την τελευταία της πνοή.

Η Χρύσα Νικολέρη εργαζόταν για περίπου 25χρόνια στην οικογενειακή επιχείρηση τρίτης γενεάς φωτογράφων, studio Nikoleris. Ειδικευόταν στο πορτραίτο, την αρχιτεκτονική φωτογραφία και το ρεπορτάζ.

Παράλληλα συνεργάστηκε με έντυπα του εξωτερικού όπως τα αμερικανικά Lexus και Afar, το βελγικό The Word magazine καθώς και με τα σημαντικότερα ελληνικά έντυπα όπως του ένθετου «Ρεπορτάζ» της εφημερίδας Έθνος, K της εφημερίδας Καθημερινή, Paper, Bημαgazino, Homme,Vmen,Vimadona, Soul κλπ.

Η γνωστή φωτογράφος έπασχε από καρκίνο.

Οι σημαντικότερες εκθέσεις και παρουσίες είναι οι εξής:

2012-2013: Διδάσκων στα Ενεργά Εικαστικά Εργαστήρια για Ανεργους Πολίτες, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονγς Τέχνης, Δωρητής :Ίδρυμα Στάυρος Νιάρχος.

2012: Συμμετείχε στο Photo Art του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, σε project για παιδιά ηλικίας 8-12 ετών, Θεσσαλονίκη.

2012:  Ατομική, Diaries, Ίδρυμα  Ευγενίδου, Αθήνα.

2011:  Ομαδική, Στρατόπεδο Δράσης Κόδρα σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών για το Human Trafficking, Θεσσαλονίκη.

2010: Ομαδική, Diaries II Photobiennale στη γκαλερί Λόλα Νικολάου

2010 και 2009: προσκλήθηκε από την Ναυσικά Χατζηχρήστου, καθηγήτρια του τμήματος Moυσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, προκειμένου να δώσει διάλεξη στο μάθημα Οργάνωση και Διοίκηση της Μουσικής. Οι θεματικές αφορούσαν αρχές – οδηγίες φωτογράφησης για επαγγελματίες μουσικούς, όπως τι συμβολίζει μία φωτογραφία, πως ξεχωρίζουν οι επαγγελματίες από τους ερασιτέχνες, ποιο είναι το δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης μίας φωτογραφίας.

2009: H φοιτήτρια Ισαβέλα Παπαδοπούλου, στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος Πολιτισμικής Πληροφορικής: Mουσειολογία του Πανεπιστημίου Αιγαίου, συνέταξε την εργασία με θέμα: Case Study: Chryssa Nikoleri, στα πλαίσια του μαθήματος “Tέχνη και Εικονική Πραγματικότητα”.

2008: Ατομική, Diaries Ι, γκαλερί Λόλα Νικολάου, στα πλαίσια της Photobiennale- Θεσσαλονίκης.

2007: Ομαδική, Memories, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη

2004: Ομαδική, Diaries, γκαλερί The Appartment, Αθήνα.

2003: Ατομική, "The Flesh Made Text", που οργανώθηκε στο πλαίσιο του ομώνυμου διεθνούς συνεδρίου του τμήματος Αγγλικής Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο Αλατζά Ιμαρέτ.

2003: Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης καθώς και η Τράπεζα UBS αποκτούν έργα της.

2001: Ατομική, UL (Urban Landscapes), γκαλερί Καλφαγιάν, Θεσσαλονίκη.

2001: Ατομική UL (Urban Landscapes), The Hellenic Centre, Λονδίνο.

1997: Oμαδική, Διεθνής Μήνας Φωτογραφίας,Αθήνα. ¨

1996: Oμαδική, Φωτο Συγκυρία, Θεσσαλονίκη.

1995: προσκλήθηκε από την καθηγήτρια Αρχιτεκτονικής Δώρα Κυριαφίνη στο μάθημα  Architecture and Design του εκπαιδευτικού οργανισμού DEI, ως «crits» προκειμένου να αξιολογήσει το έργο των φοιτητών στο κομμάτι της φωτογραφίας.

1987: Oμαδική,Διεθνής Μήνας Φωτογραφίας, Αθήνα.

1986: Ομαδική,Βiennale Νέων Καλλιτεχνών, Θεσσαλονίκη.