Skip to main content

Πέντε τροχαία με αυτοκίνητα Prius στην Ιαπωνία

Ο ιαπωνικός Τύπος επικρίνει δριμύτατα σήμερα τη διαχείριση της κρίσης από την πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ δημοσίευμα εφημερίδας γράφει ότι έχουν σημειωθεί πέντε τροχαία στα οποία εμπλέκονται
Πέντε τροχαία στα οποία εμπλέκονται τα υβριδικά αυτοκίνητα Prius της Toyota, τα οποία παρουσίασαν πρόβλημα στο σύστημα φρένων, έχουν αναφερθεί στο ιαπωνικό υπουργείο Μεταφορών, γράφει σήμερα η εφημερίδα Tokyo Shimbun.

Και στα πέντε τροχαία-τα αυτοκίνητα συγκρούστηκαν-οι οδηγοί δήλωσαν ότι τα φρένα δεν λειτούργησαν καλά, αποκαλύπτει η εφημερίδα.

Μέχρι τώρα το υπουργείο Μεταφορών δεν έχει επιβεβαιώσει τις πληροφορίες αυτές.

Η Toyota παραδέχτηκε την Πέμπτη ότι υπάρχει πρόβλημα στο υδραυλικό σύστημα φρένων στη νέα έκδοση των αυτοκινήτων Prius.


Δημόσια απολογία του προέδρου της Toyota για τις ανακλήσεις

Ο πρόεδρος της Toyota Motor Corp. απολογήθηκε για την ανάκληση εκατ. οχημάτων της εταιρείας του σε όλον τον κόσμο κατά την πρώτη δημόσια εμφάνισή του μετά πολλούς μήνες, αφότου ξεκίνησαν τα προβλήματα στα αυτοκίνητα του μεγαλύτερου κατασκευαστή στον κόσμο, που κάποτε φημιζόταν για την ποιότητά του.

Ο Ακίο Τογιόντα, εγγονός του ιδρυτή της Toyota, δήλωσε σε μία έκτακτη συνέντευξη Τύπου αργά χθες Παρασκευή πως η εταιρεία του θα συστήσει μία επιτροπή ποιοτικού ελέγχου στα πλαίσια των προσπαθειών της, για να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των πελατών.

«Θα παραδεχθούμε τα σφάλματα όπου και εάν έχουν γίνει», τόνισε ο Τογιόντα, καθώς ο αριθμός των οχημάτων που έχουν ανακληθεί για προβλήματα στο σύστημα επιτάχυνσής τους έχει φθάσει τα 8 εκατ. και ενώ η ιαπωνική κυβέρνηση έχει διατάξει την αυτοκινητοβιομηχανία να ερευνήσει τα παράπονα για προβλήματα στα φρένα της τελευταίας έκδοσης του υβριδικού μοντέλου Prius.

Ο Τογιόντα δήλωσε πως η εταιρεία διασκέπτεται για το πώς θα αντεπεξέλθει στις καταγγελίες για τα προβληματικά φρένα του δημοφιλούς αυτοκινήτου της. Εάν η Toyota αποφασίσει να ανακαλέσει την έκδοση Prius 2010, θα αναγκασθεί να το κάνει σε παγκόσμια κλίμακα, καθώς η εταιρεία ήδη έχει πωλήσει 310.000 τέτοια μοντέλα σε 60 χώρες.

«Ζητώ ειλικρινά συγγνώμη για τα προβλήματα και τις ανησυχίες που δημιουργήθηκαν σε πολλούς από τους πελάτες μας αναφορικά με την ανάκληση πολλών μοντέλων σε πολλές περιοχές», τόνισε ο ίδιος στη συνέντευξη που παραχώρησε στη Ναγκόγια της Ιαπωνίας και μεταδόθηκε απ΄ ευθείας από πλήθος δίκτυα.

«Πιστέψτε με, τα αυτοκίνητα της Toyota είναι ασφαλή», δήλωσε ο Τογιόντα, του οποίου η δημόσια απουσία, αφότου ξεκίνησε η κρίση έχει αποτελέσει αντικείμενο δριμύτατων επικρίσεων.

Ο Τογιόντα τόνισε πως τα κέρδη είναι δευτερεύουσας σημασίας για την εταιρεία: «εκείνο που προτάσσουμε κατά προτεραιότητα είναι οι ανησυχίες για τους πελάτες που απομακρύνονται και η ανάκτηση της εμπιστοσύνης τους», δήλωσε.

Επικρίσεις από τον ιαπωνικό Τύπο

Ο ιαπωνικός Τύπος επικρίνει δριμύτατα σήμερα τη διαχείριση της κρίσης από την πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας Toyota, της κρίσης που προέκυψε από τα τεχνικά προβλήματα στα οχήματά της.

Η αντίδραση της Toyota ήταν «εξαιρετικά αργή», εκτιμά η κεντροαριστερή εφημερίδα Ασάχι Σιμπούν, ενώ η πολιτική ανταγωνίστριά της Γιομιούρι Σιμπούν τονίζει πως η αυτοκινητοβιομηχανία ήταν «πολύ βέβαιη για τον εαυτό τους».

«Είναι προφανές πως η επιχείρηση θα πρέπει να ξεκινήσει επιδιορθώσεις σε βάθος σε όλα τα μοντέλα Prius», τονίζει στο κύριο άρθρο τους η Ασάχι Σιμπούν.

«Είναι πρωταρχικό να λαμβάνονται γρήγορα μέτρα οσάκις εμφανίζονται παράπονα για προβλήματα που ενδέχεται να θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές», τονίζει η εφημερίδα. «Ο κόσμος ολόκληρος θα παρατηρεί πώς η Toyota, ταπεινά, θα διδαχθεί από αυτή τη σειρά προβλημάτων για να κατασκευάζει ασφαλή αυτοκίνητα», προσθέτει.

Για τη Γιομιούρι Σιμπούν, «δεν χωρεί αμφιβολία πως η Toyota ήταν πολύ βέβαιη για τον εαυτό της όσον αφορά στον εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας των μοντέλων της και δεν πήρε σοβαρά υπ’ όψη της τα παράπονα των πελατών της».

«Η απουσία κατάλληλης αντίδρασης στο παρόν φιάσκο μπορεί να βλάψει τη διεθνή εμπιστοσύνη προς τη βιομηχανική τεχνολογία της Ιαπωνίας», τονίζει η μεγαλύτερη σε κυκλοφορία ιαπωνική εφημερίδα.

«Ευελπιστούημε πως η Toyota θα δεχθεί με ταπεινότητα τις επικρίσεις που δέχεται», προσθέτει.