Skip to main content

Παρεμβάσεις για διπλοπαρκάρισμα, φορτηγά, λεωφορεία και ποδήλατα

Στην προκήρυξη κυκλοφοριακής μελέτης, ώστε να αποκλειστεί το αυτοκίνητο από το κέντρο της Θεσσαλονίκης προχωρά ο δήμος Θεσσαλονίκης.

Οριστικές λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο ιστορικό κέντρο αναζητά ο δήμος Θεσσαλονίκης, προκειμένου να καταστεί βιώσιμη η πόλη.

Επιδίωξη της δημοτικής αρχής, όπως επανέλαβε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Καθαριότητας και Περιβάλλοντος Θανάσης Παππάς, είναι να αποκλειστεί το Ι.Χ. από το ιστορικό κέντρο και να προωθηθεί η χρήση του ποδηλάτου. «Οι βασικές κατευθύνσεις του δήμου, είναι αποκλεισμός της κίνησης σε τμήματα του ιστορικού κέντρου, στάθμευση περιμετρικά και μετακίνηση με άλλα μέσα, ποδήλατα, λεωφορεία, μηχανάκια» υπογράμμισε. Βέβαια, ο αντιδήμαρχος ξεκαθάρισε ότι από αυτό το σχεδιασμό θα εξαιρούνται οι κάτοικοι του κέντρου (κάρτα κατοίκου) και όσοι έχουν εργασία.

Στο πλαίσιο αυτό, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, πρόκειται να προχωρήσει στην προκήρυξη κυκλοφοριακής μελέτης για το κέντρο της Θεσσαλονίκης και σε  συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών να δρομολογηθούν αλλαγές. Ο κ. Παππάς έχει ζητήσει από τη Διεύθυνση Κινητικότητας να γίνει καταγραφή των ευπαθών σημείων στο εμπορικό – ιστορικό κέντρο. Το θέμα της προκήρυξης της κυκλοφοριακής μελέτης αναμένεται να έρθει προς έγκριση στα επόμενα δημοτικά συμβούλια.


Ήδη, η δημοτική αρχή έχει καταθέσει σειρά προτάσεων προς τον υπουργό Οικονομίας, Μεταφορών και Υποδομών, προκειμένου να έρθουν περισσότερες αρμοδιότητες στον δήμο και να προχωρήσει στις απαραίτητες αλλαγές και τροποποιήσεις στο βασικό οδικό δίκτυο. 

Συγκεκριμένα, με επιστολή του ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης ζητά τη μεταφορά της αρμοδιότητας έγκρισης στο δημοτικό συμβούλιο για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και την κατάργηση των ρυθμίσεων περί βασικού οδικού δικτύου. Επίσης, η δημοτική αρχή ζητά τον επιμερισμό της δαπάνης συντήρησης των λεωφορειολωρίδων, μεταξύ δήμων και ΟΑΣΘ.

Οι άμεσες παρεμβάσεις που σχεδιάζει ο δήμος

Έως ότου, όμως, δρομολογηθεί η κυκλοφοριακή μελέτη, η δημοτική αρχή σχεδιάζει σειρά τεσσάρων παρεμβάσεων μέχρι το τέλος του χρόνου για να μπει άμεσα ένα τέλος στη σημερινή εικόνα χάους που επικρατεί στο κέντρο της πόλης, με τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα και την αναρχία.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, αρχικά ο δήμος σχεδιάζει να παρέμβει στο θέμα των φορτοεκφορτώσεων, των διπλοπαρκαρισμένων, των λεωφορειολωρίδων και των ποδηλατόδρομων.

Ειδικότερα, για τις φορτοεκφορτώσεις η δημοτική αρχή σκοπεύει αρχικά να έρθει στην αρμοδιότητα της το ζήτημα, προκειμένου να μπορεί να προχωρήσει στις όποιες αλλαγές. Ο δήμος θα προτείνει να γίνονται οι φορτοεκφορτώσεις κυρίως στα σούπερ μάρκετ βραδινές ώρες. «Εμείς μπορούμε να διαθέσουμε θέσεις στάθμευσης για να μην σταματούν τα φορτηγά διπλοσειρά» τόνισε ο κ. Παππάς, προσθέτοντας ότι στόχος του είναι να πάει σύντομα η αλλαγή ωραρίου στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.

Παράλληλα, ο δήμος έχει έρθει ήδη σε επαφή με την Διεύθυνση Τροχαίας, από την οποία αναμένει έγκριση, προκειμένου να βγουν στους δρόμους οι γερανοί και να σηκώνουν τα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα. Σύμφωνα με τον κ. Παππά, ο δήμος μπορεί να διαθέσει τους δικούς του γερανούς καθώς και ιδιωτικών εταιρειών. «Είναι επιτακτική ανάγκη να ενθαρρύνει ο δήμος τα δίκυκλα και τα ποδήλατα έναντι των ΙΧ αυτοκινήτων στο ιστορικό εμπορικό κέντρο. Πρέπει να δοθεί ένα πλήγμα στους παραβάτες, οι οποίοι είναι ανάλγητοι. Να μεταφέρονται τα οχήματά τους και να πηγαίνουν μετά να πληρώνουν για να τα παραλάβουν» υπογράμμισε, σημειώνοντας πως αυτό το μέτρο μπορεί να προχωρήσει μετά από απόφαση της Τροχαίας.

Αναφορικά, με τις λεωφορειολωρίδες, ο δήμος σχεδιάζει να τοποθετήσει αποτρεπτικά εμπόδια, όπως αυτά που είχαν μπει στην οδό Μητροπόλεως αλλά μεγαλύτερα στο ύψος, προκειμένου να μη μπορούν να εισέρχονται σε αυτές άλλα οχήματα. Η δημοτική αρχή έχει πάρει την έγκριση από την Διεύθυνση Τροχαίας. Αρχικά, σχεδιάζεται να τοποθετηθούν στις πέντε νέες λεωφορειολωρίδες στις οδούς Αλεξάνδρου Παπαναστασίου, Λεωφόρο Στρατού, Αγγελάκη, Ανδρέα Παπανδρέου και Εθνικής Αντιστάσεως. Θέλουμε να ανακτήσουμε τις πέντε νέες λεωφορειολωρίδες. Έχουμε την απαίτηση ο ΟΑΣΘ να βάλει τις κάμερες και να τις ενεργοποιήσει για τους οδηγούς που εισέρχονται παράνομα, ώστε να απελευθερωθούν οι λεωφορειολωρίδες από τα Ι.Χ.» τόνισε.

Τέλος, στο πλαίσιο των κυκλοφοριακών παρεμβάσεων η αντιδημαρχία Τεχνικών Έργων σχεδιάζει και σειρά αλλαγών στο δίκτυο των ποδηλατόδρομων.