Skip to main content

Παράταση στην ανάληψη των 14 αεροδρομίων από την Fraport

Oρισμένες εκκρεμότητες τεχνικού χαρακτήρα οδηγούν το ελληνικό δημόσιο και την κοινοπραξία Fraport - Slentel, να συμφωνήσουν στην παράταση.

Τεχνικά θέματα αναγκάζουν την ελληνική κυβέρνηση και την Fraport- Slentel, να μεταφέρουν την ημερομηνία ανάληψη των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στα μέσα Μαρτίου, αντί για τις 31 Ιανουαρίου

Εχθές, στο Μαξίμου, υπήρχαν διεργασίες προκειμένου οι δύο πλευρές να υπογράψουν νέα συμφωνία που θα διασφαλίζει τόσο το ελληνικό δημόσιο όσο και τη Fraport - Slentel για τη νέα ημερομηνία που τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια θα «αλλάξουν χέρια». Πρόκειται για τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Χθες υπήρξε συνάντηση εκπροσώπων της γερμανικής εταιρείας με τον υπουργό Επικρατείας Α. Φλαμπουράρη στο Μέγαρο Μαξίμου προκειμένου να βρεθεί η «χρυσή τομή» μεταξύ των δύο πλευρών.

Η Fraport - Slentel η οποία ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, καταβάλλοντας προσφορά 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, σύμφωνα με την πρώτη συμφωνία που έχει υπογράψει θα έπρεπε να αναλάβει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στις 31 Ιανουαρίου 2017.

Ωστόσο παραμένουν ορισμένες εκκρεμότητες τεχνικού χαρακτήρα, κάτι που οδήγησε τις δύο πλευρές να συμφωνήσουν παράταση της συμφωνίας μέχρι τα μέσα Μαρτίου.

Ήδη έχουν ανανεωθεί και οι απαιτούμενες εγγυητικές επιστολές από την πλευρά της κοινοπραξίας. Σημειώνεται πως με τη παράδοση των αεροδρομίων θα εκταμιευθεί το εφάπαξ τίμημα, ύψους 1,23 δισ. ευρώ. Σε πρώτη φάση θα επενδύσει περίπου 400 εκατ. ευρώ, με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» να υπολογίζεται ότι θα απορροφήσει περίπου 95 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν ολοκληρωθεί τα σχέδια αναβάθμισης κάθε αερολιμένα.