Skip to main content

Παράκαμψη Αρναίας: Ο δρόμος νέος, τα τροχαία δεκάδες

Μέτρα για αύξηση του επιπέδου ασφάλειας μετακινήσεων εξετάζει η Περιφέρεια, σε ένα δρόμο, που όλοι οι αρμόδιοι αποδίδουν τα τροχαία σε παραβάσεις.

Δεκάδες τροχαία ατυχήματα γίνονται σε τακτική βάση στο νέο δρόμο της παράκαμψης Αρναίας – Παλαιοχωρίου στη Βόρεια Χαλκιδική, με αποτέλεσμα να προβληματίζονται οι αρμόδιοι για επιπλέον παρεμβάσεις, ώστε να περιοριστεί η επικινδυνότητα.

Σε ερώτηση του περιφερειακού συμβούλου της μείζονος αντιπολίτευσης, Στέλιου Βαλιάνου, για τα πολλά τροχαία ατυχήματα σε ένα δρόμο που είναι καινούργιος, αναδείχτηκε ο προβληματισμός και των τοπικών αρχών, αλλά και των τεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας και της Τροχαίας, καθώς κοινή διαπίστωση είναι ότι δεν υπάρχουν τεχνικά προβλήματα, αλλά κατά βάση κακή οδηγική συμπεριφορά στην περιοχή, παρά τη διαρκή αστυνόμευση.

Το τελευταίο τροχαίο δυστύχημα μάλιστα, που κόστισε τη ζωή σε δυο συνανθρώπους μας στην περιοχή, αποτέλεσε την αφορμή για να γίνει πολυήμερη αυτοψία στο δρόμο για να γίνουν οι απαιτούμενες βελτιώσεις, αλλά όπως είπε ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης, Γιάννης Γιώργος, διαπιστώθηκε ότι τα περισσότερα τροχαία οφείλονται σε μη σεβασμό των κανόνων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας.

Θέτοντας το ζήτημα στο περιφερειακό συμβούλιο ο κ. Βαλιάνος επισήμανε ότι «τον προηγούμενο Μάρτιο παραδόθηκε σε κυκλοφορία η παρακαμπτήρια οδός Αρναίας - Παλαιοχωρίου. Είναι ένα εξόχως αναπτυξιακό έργο, που καλύπτει τις κυκλοφοριακές ανάγκες της περιοχής. Δημιουργούνται προβλήματα όμως από τη λειτουργία του. Επαναλαμβανόμενα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα με αποκορύφωμα την απώλεια δυο ανθρώπινων ζωών εξαιτίας ενός τροχαίου ατυχήματος. Στους κόμβους Παλαιοχωρίου και Αρναίας, παρά τη σήμανση και την υπαιτιότητα των οδηγών, αποδείχτηκε ανεπαρκές το επίπεδο ασφάλειας των μετακινήσεων. Προκαλούνται συνεχόμενα ατυχήματα. Τη θερινή περίοδο λόγω αυξημένης κυκλοφορίας και το χειμώνα λόγω καιρικών συνθηκών υπάρχει μεγάλη επικινδυνότητα. Δεκάδες ατυχήματα με υλικές ζημιές και τραυματισμούς καταγράφονται. Η έξοδος Αρναίας προς Θεσσαλονίκη είναι επίσης προβληματική. Η ανεπαρκής μελέτη του δρόμου δεν είναι ευθύνη της σημερινής διοίκησης της Περιφέρειας, αλλά πλέον πρέπει να ληφθούν μέτρα, αντιμετώπισης προβλημάτων, όπως η ελλιπής σήμανση».

Ο κ. Γιώργος απαντώντας εξήγησε ότι «οι τεχνικές υπηρεσίες χαρακτηρίζουν τη σήμανση επαρξή, εφόσον τηρείται ο ΚΟΚ από τους διερχόμενους οδηγούς. Σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να καταλογιστούν στην ελλιπή σήμανση τα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων, η οποία είναι υπερεπαρκής, όπως αναγνωρίζουν όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες και η Τροχαία. Το έργο έγινε στη βάση συγκεκριμένων μελετών, αλλά τοποθετήθηκε και επιπλέον φωτισμός στον κόμβο Παλαιοχωρίου, αλλά και φανάρια για να περιοριστούν τα προβλήματα. Το πρόβλημα είναι η τήρηση του ΚΟΚ από τους οδηγούς. Η έξοδος από Αρναία προς Θεσσαλονίκη γίνεται πλέον από τον ανισόπεδο κόμβο Στανού, με ασφάλεια και παράκαμψη και του ιστορικού κέντρου της Αρναίας. Πάντως, ακόμη εξετάζονται και περαιτέρω παρεμβάσεις, ώστε να δοθούν επιπλέον λύσεις μετακίνησης στην περιοχή, ενώ έγινε και τοποθέτηση επιπρόσθετης σήμανσης».

 Πηγή φωτογραφίας: Στέλιος Ρήγας