Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Παράδοση και καινοτομία στην έκθεση Κρητικών προϊόντων

Η μεγάλη συνάντηση των κρητικών προϊόντων με τοπικές γεύσεις από άλλες περιοχές της Ελλάδας, πραγματοποιείται στο εκθεσιακό κέντρο της ΔΕΘ.

Χαλβάς τύπου Φαρσάλων από χαρούπι, αγνά καλλυντικά με ελαιόλαδο και καροτέλαιο,  αλλά και καλλυντικά από έκκριμα σαλιγκαριού με βιταμίνες και αιθέρια έλαια, δίπλα από αρωματικό χαμηλής οξύτητας ελαιόλαδο, παξιμάδια κάθε λογής και καλιτσούνια, γραβιέρες γλυκιές στον ουρανίσκο και ξινομυζήθρες, προϊόντα που φέρνουν αυθεντική την Κρήτη στη Θεσσαλονίκη και, μαζί με αυτή,  ξεχωριστές συμμετοχές και από άλλες περιοχές της χώρας.

Το 2018, για πρώτη φορά, η έκθεση «Κρήτη: Η μεγάλη συνάντηση- τοπικές γεύσεις Ελλάδας» θα πραγματοποιηθεί  δύο φορές μέσα στον ίδιο χρόνο, στη Θεσσαλονίκη, δήλωσε στη Voria.gr ο κ. Νεκτάριος Σερμάκης, ιδρυτής της διοργανώτριας εταιρείας Επικοινωνίες Κρήτης ΕΠΕ. Η έκθεση των Κρητικών Προϊόντων, «ανέβηκε» στη Θεσσαλονίκη  τον Οκτώβριο του 2015, με 22 συμμετοχές τότε, για να φτάσει στη φετινή, ανοιξιάτικη διοργάνωση (28/4 – 6/5), στις 72 συμμετοχές.

Αλλά το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων λιανικής όπως και των καταναλωτών, για ποιοτικά προϊόντα, με «ταυτότητα» τοπική αλλά και με ένα αέρα δημιουργικής πρωτοτυπίας, έκανε τον κ. Σερμάκη να αποφασίσει, την διοργάνωση της έκθεσης και το φθινόπωρο του 2018, πάλι στο εκθεσιακό κέντρο της ΔΕΘ- Helexpo στη Θεσσαλονίκη, ενώ να σημειωθεί ότι η έκθεση πραγματοποιείται μία φορά το χρόνο και στην Αθήνα.

Η έκθεση κρητικών προϊόντων και όχι μόνο, έχει παραδοσιακές γεύσεις, πιστοποιημένη ποιότητα, επιστροφή στις μνήμες της ελληνικής διατροφής, αλλά και πολύ καινοτομία.

Τα καλλυντικά από αγνές πρώτες ύλες, εκτιμώνται από τον καταναλωτή και μπορούν να ανοίξουν τις πόρτες ξένων αγορών στις ελληνικές εταιρείες, υποστήριξε ο ιδρυτής της γνωστής επιχείρησης «Amalthia» κ. Βασίλειος Μυριοκεφαλιτάκης,  με τα ελκυστικά βαζάκια και τα σαπούνια Amalthia να έχουν κερδίσει τη θέση τους σε φαρμακεία, καταστήματα παραδοσιακών προϊόντων αλλά και στα Hondos.

Το χαρούπι, τα προϊόντα του και η «Α&Ω Κιβωτός» έχουν βρει τον πιο θερμό υποστηρικτή στο πρόσωπο του πατέρα Λεωνίδα Ηλιάκη που εκπροσωπώντας το Καθίδρυμα Τιμίου Σταυρού Χανίων, μίλησε για τα οφέλη του χυμού του χαρουπιού, της χαρουμπίας, του χαρουπόμελου και των προϊόντων που έχουν «γίνει της μόδας» στη νέα ελληνική γαστρονομία.

Στα πολύ δημοφιλή προϊόντα με δυνατή παρουσία στην έκθεση, είναι τα κρητικά τυριά και ειδικά η ΠΟΠ γραβιέρα, την οποία ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Μυλοποτάμου είναι έτοιμος να την εξάγει και στο Ντουμπάι, αλλά βεβαίως και τα κηπευτικά που η ΒΙΑΝΑΜΕ Α.Ε., δηλαδή η Βιολογική Ανάπτυξη Μεσαρας, εξάγει στο 90%-95% της παραγωγής σε Γερμανία, Αυστρία, Κύπρο ενώ βλέπει και προς την πλευρά της Βρετανίας.

Ο κ. Σταύρος Παναγιωτάκης του οικογενειακού κτήματος «Κατά Μάρκον», εκθείασε τις τσουνάτες ελιές, ποικιλία που κυριαρχεί στα ορεινά των Χανίων και δίνει το παρθένο λάδι της περιοχής, ενώ υποστήριξε το «ρωμέικο», την ερυθρή  ποικιλία από την οποία η οικογένειά του παράγει τον παλαιωμένο Μαρουβά.

Γευστικά ξεχώρισε ο χαλβάς τύπου Φαρσάλων αλλά από χαρούπι, που παρουσιάζει η «Προϊόντα Φύσης», ενώ η εταιρεία από το Ηράκλειο Κρήτης είχε μία τετραπλή πρόταση από μπάρες για vegans, όπως και ένα spread που βγαίνει στην κόντρα, στη μερέντα. 

 

Σε αυτή την κρητική έκθεση, υπάρχουν δυνατές πινελιές συμμετοχών και από άλλες περιοχές της χώρας, με την Helix Land από την Καστοριά να κάνει την έκπληξη και να φέρνει το σαλιγκάρι μέσα στους Κρήτες παραγωγούς που έχουν θραφεί από μικροί με χοχλιούς. Μάλιστα δίπλα στα νωπά σαλιγκάρια και στα καλλυντικά από σαλιγκάρια, η εταιρεία μόλις λανσάρισε το στιφάδο σταλιγκαριών αλλά και αφιδατωμένο κριθαρότο, πιλάφι και ριζότο με σαλιγκάρια.

Σημειώνεται τέλος, πως πλάι στους Κρήτες παραγωγούς ήταν και ορισμένες ξεχωριστές επιχειρήσεις τροφίμων από Βοιωτία, Ημαθία, Έβρο, Σέρρες, Καβάλα, Ξάνθη και Θεσσαλονίκη.