Skip to main content

Παππάς για ΟΑΣΘ: Αγώνας για να καθαρίσουμε τον κόπρο του Αυγεία (vid)

Ο πρόεδρος του Οργανισμού έκανε λόγο για ένα πελατειακό κράτος, το οποίο χτίστηκε κυρίως ως μηχανισμός και όχι ως φορέας εξυπηρέτησης των πολιτών.

Απέχουμε πολύ από το να είμαστε καλά, τόνισε ο πρόεδρος του ΔΣ του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, αναφερόμενος στη διαδικασία της εκκαθάρισης του Οργανισμού.

Ο κ. Παππάς, κατά την ομιλία του στην εκδήλωση της Πρωτοβουλίας για δημόσιες και ανθρώπινες συνθήκες που πραγματοποιείται στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης, ανέφερε ότι ήρθε περισσότερο για να ακούσει τον κόσμο παρά να μιλήσει ο ίδιος.

Φανερά προβληματισμένος, άφησε ξανά αιχμές κατά του προηγούμενου καθεστώτος του ΟΑΣΘ και είπε ότι όταν τον ρωτούν αν τα πράγματα πηγαίνουν καλά, απαντάει ότι υπάρχει μεγάλη απόσταση από το «καλά».

«Απέχουμε πολύ από το να είμαστε καλά και έχουμε μπροστά μας έναν ορίζοντα, στον οποίο πρέπει να καταβάλλουμε πολύ σημαντικές προσπάθειες για να καθαρίσουμε τον κόπρο του Αυγεία, ένα πελατειακό κράτος, το οποίο χτίστηκε κυρίως ως μηχανισμός και όχι ως φορέας εξυπηρέτησης των πολιτών και να μετατρέψουμε αυτόν τον φορέα σε ένα φορέα φιλικό προς τον πολίτη».

«Επιχειρούμε να κάνουμε τομή σε ένα δύσκολο φορέα», συμπλήρωσε.

Αναφορικά με την πρωτοβουλία καθαυτή τόνισε: «Εμείς είμαστε παιδιά των κινημάτων και πρέπει να αποδείξουμε ότι τα κινήματα μπορούν να πάρουν στα χέρια τους σημαντικούς τομείς της κοινωνικής μας ζωής και να τους βγάζουν μπροστά». 

Τι διεκδικεί η πρωτοβουλία

Τους στόχους της πρωτοβουλίας για δημόσιες και ανθρώπινες αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη παρουσίασε ο Απόστολος Αντωνούδης, διεθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού. 

Αναλυτικά, ανέφερε ότι η πρωτοβουλία με τη συμμετοχή φορέων και ενεργών πολιτών διεκδικεί:

1. Ολοκληρωμένο σύστημα Δημόσιων Αστικών Συγκοινωνιών με λεωφορεία,μετρό, θαλάσσια συγκοινωνία και τραμ.
2, Δωρεάν μεταφορά των αδύναμων κοινωνικά ομάδων (ανέργων, ΑΜΕΑ, κτλ) και επδότηση εισιτηρίου για μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές.
3. Αναβάθμιση του στόλου των λεωφορείων και σταδιακή αντικατάσταση αυτών σε βάθος χρόνου με σχήματα εργονομικά, που να σέβονται τον χρήστη, με δυνατότητα πρόσβασης σε αυτά ιδιαίτερα ομάδων με προβλήματα κινητικότητας (ΑΜΕΑ, εγκύους, ηλικιωμένους) και φιλικά προς το περιβάλλον — οχήματα χαμηλών εκπομπών ή και μηδενικών ρύπων με έμφαση στην προστασία του αστικού περιβάλλοντος και τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας  
4. Τιμή εισιτηρίου σταθερή στο σημερινό επίπεδο με διασφάλιση της επιδότησης και προσπάθεια μια αναλογικότητα του ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση

5. Κάλυψη με δρομολόγια όλων των περιοχών της αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης

6. Επέκταση ωραρίου και πύκνωση δρομολογίων όπου απαιτείται.

7. Δημόσιος ττραγραμματισμός και λογοδοσία των φαρέων που αναλαμβάνουν τον σχεδιασμό και λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών.
8. Δημιουργία χάρτας δικαιωμάτων των χρηστών — επιβατών, διασφάλιση ανθρώπινων συνθηκών μεταφοράς των επιβατών-χρηστών.
9. Αξιοποίηση του παραγωγικού δυναμικού της χώρας με στόχο την προμήθεια εξοπλισμού και συντήρηση των συγκοινωνιακών μέσων.
10. Διαφάνεια στις προσλήψεις (ΑΣΕΠ), προμήθειες και συμβάσεις του Οργανισμού. Θεωρούμε ότι η δυνατότητα μεταφοράς του κάθε πολίτη αποτελεί δικαίωμα και Δημόσιο αγαθά και γι αυτό πρέπει η Πολιτεία να το διασφαλίζει.

Στην ομιλία του ο κ. Αντωνούδης αναφέρθηκε και στην τοπική αυτοδιοίκηση, καλώντας την να εξαντλήσει τα περιθώρια συμμετοχής της στο νέο σχήμα που θα δημιουργηθεί στις αστικές συγκοινωνίες και να μην μείνει άπραγη εξυπηρετώντας πολιτικές σκοπιμότητες. 

Μιλώντας σε δημοσιογράφους πριν την εκδήλωση ο ίδιος τόνισε πως η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, το ζήτημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της αναλογικότητας και η σωστή αξιοποίηση του παραγωγικού δυναμικού είναι από τα βασικά ζητήματα που πρέπει να εξετάσει ο κρατικός ΟΑΣΘ και συμπλήρωσε πως πρέπει να λειτουργήσει ο ΟΣΕΘ με τέτοιον τρόπο ώστε να η πόλη να έχει ένα ολοκληρωμένο σύστημα συγκοινωνιών.

Στο βήμα ανέβηκε και ο Δημήτρης Τσερμενίδης, ο πρόεδρος των εργαζομένων ΟΑΣΘ ο οποίος χαιρέτισε με τη σειρά του την πρωτοβουλία και υπογράμμισε ότι για τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών πρέπει να συνεργαστούν όλοι οι φορείς.

Αναφέρθηκε ακόμα στις διαδικασίες που πρέπει να γίνουν ώστε οι αστικές συγκοινωνίες να εξυπηρετούν τους πολίτες. Μιλώντας για τον στόλο, τόνισε ότι το 75% του στόλου είναι καινούρια λεωφορεία, «τα οποία πλήρωσε ο Έλληνας πολίτης».