Skip to main content

«Βροχή» τα on line παράπονα στον Δήμο Θεσσαλονίκης

Βροχή τα αιτήματα που αφορούν τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου και συγκεκριμένα, την καθαριότητα, τον ηλεκτροφωτισμό, την οδοποιία και το πράσινο.

Τα παράπονα στη δημοτική αρχή ηλεκτρονικά επέλεξαν να πουν οι δημότες, που χρησιμοποίησαν την πύλη ηλεκτρονικής διακυβέρνησης του δήμου Θεσσαλονίκης.

Ήδη από τις 9 Ιουνίου που βγήκε στον αέρα η σελίδα http://opengov.thessaloniki.gr/imc έως και χθες περίπου 19.000 δημότες τη χρησιμοποίησαν (πάνω από 97.000 τα pageviews), είτε στέλνοντας τα παράπονά τους και τις παρατηρήσεις τους, είτε πραγματοποιώντας on line αιτήσεις για διάφορες υπηρεσίες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μη ταλαιπωρούνται οι δημότες και να απελευθερωθούν οι υπηρεσίες του δήμου.

Σχετικά με την υπηρεσία «Βελτιώνω την πόλη μου» είναι χαρακτηριστικό ότι υποβλήθηκαν έως τις 17 Ιανουαρίου 1.200 αιτήματα, που αφορούν κυρίως τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου και συγκεκριμένα, την καθαριότητα, τον ηλεκτροφωτισμό, την οδοποιία και το πράσινο. Ειδικότερα, οι πολίτες ενημέρωναν είτε για τους κάδους απορριμμάτων, είτε για λακούβες στο οδόστρωμα, είτε για τα προβλήματα στον φωτισμό, αποστέλλοντας μάλιστα και σχετικές φωτογραφίες.

Τα αιτήματα άμεσα «διαβάζουν» οι αρμόδιες υπηρεσίες, οι οποίες προχωρούν στην επίλυση των προβλημάτων. Από τα 1.200 αιτήματα που εστάλησαν μέσα σε επτά μήνες, τα 490 έχουν τακτοποιηθεί, τα 346 απαντήθηκαν και ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για την επίλυση του θέματος για 363 παράπονα – παρατηρήσεις. Σύμφωνα με τους αρμόδιους τα αιτήματα των πολιτών απαντώνται άμεσα και γίνεται μεγάλη προσπάθεια από τις υπηρεσίες να δίνονται σύντομα λύσεις.

Πλήθος αιτήσεων έχουν υποβληθεί στην ηλεκτρονική πύλη και για τα προγράμματα Δια Βίου Μάθησης, με τις περισσότερες από αυτές να γίνονται για τη Δημιουργική Απασχόληση μαθητών το καλοκαίρι, για την εκμάθηση ρώσικης γλώσσας και για τα μαθήματα Ανοιχτού Πανεπιστήμιου. Επίσης, μέσω της ηλεκτρονικής σελίδας, κατατέθηκαν 258 αιτήσεις για αντίγραφα πολεοδομικών αδειών και άλλες 57 αιτήσεις για τον Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης.

Χαρακτηριστικό της απήχησης που έχει η ηλεκτρονική πύλη του δήμου Θεσσαλονίκης είναι ότι μέσα σε 4 μέρες ενεγράφησαν περίπου 150 δικηγόροι και συμβολαιογράφοι στη νέα υπηρεσία χορήγησης ηλεκτρονικών πιστοποιητικών (γέννησης, οικογενειακής κατάστασης και πλησιεστέρων συγγενών). Σημειώνεται ότι  οι δικηγόροι και οι συμβολαιογράφοι που επιθυμούν να αποκτήσουν πρόσβαση στη συγκεκριμένη υπηρεσία, θα  πρέπει να προχωρούν σε εγγραφή, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθεί η ταυτοποίηση των στοιχείων τους.

Ικανοποιημένος από τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πύλης εμφανίζεται ο αντιδήμαρχος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Τουρισμού Σπύρος Πέγκας. Μάλιστα, ήδη δήμοι από άλλες περιοχές έχουν ζητήσει την τεχνογνωσία από το δήμο Θεσσαλονίκης προκειμένου να προχωρήσουν σε ανάλογες κινήσεις. Επίσης, το επόμενο διάστημα αναμένεται ο δήμος Θεσσαλονίκης να μπει και στα social media, όπως το facebook και το instagram.