Skip to main content

OΛΘ: Την τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου η αγοραπωλησία του 67%

Σύσταση της εταιρείας στην οποία θα μεταβιβαστούν οι προς πώληση μετοχές. Μέσα στον Δεκέμβριο αναμένεται να περάσει ο ΟΛΘ σε ιδιωτικό μάνατζμεντ.

Μέσα στην τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών (ΣΑΜ) για τη μεταβίβαση του 67% της ΟΛΘ Α.Ε. που πωλεί το ελληνικό δημόσιο στην κοινοπραξία DIEP- Terminal Link – Belterra και αφού προηγουμένως θα έχουν ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο τα βεβαιωτικά έγγραφα που αφορούν στην εταιρεία ειδικού σκοπού, στο S.P.V.  που ιδρύουν οι τρεις εταίροι.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, η σύσταση του νομικού προσώπου στο οποίο θα περάσει το μετοχικό πακέτο του 67% της ΟΛΘ Α.Ε., έχει διεκπεραιωθεί, αλλά όπως γίνεται αντιληπτό το βάρος υλοποίησης της όλης διαδικασίας, φέρουν τα μέρη της Κοινοπραξίας, δηλαδή το γερμανικό fund DIEP, η γαλλική Terminal Link και ο όμιλος CMA CGM στον οποίο πλειοψηφικά ανήκει, όπως επίσης η Belterra, εταιρεία του ομίλου Ιβάν Σαββίδη.

Οι τρεις εταίροι άλλωστε, με την οικονομική επιφάνεια που διαθέτουν και την επιχειρησιακή εμπειρία, είναι αυτοί που εγγυώνται την υλοποίηση επενδύσεων 180 εκατ.ευρώ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως φυσικά και την καταβολή του ποσού απόκτησης του μετοχικού πακέτου, δηλαδή των 231,9 εκατ. ευρώ.

Μετά την υπογραφή της σύμβασης, το ΤΑΙΠΕΔ θα στείλει τον σχετικό φάκελο στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, από την οποία και εκτιμάται ότι θα περάσει μέχρι το τέλος Οκτωβρίου  οπότε θα ακολουθήσει η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΘ Α.Ε. και ελληνικού δημοσίου, για να σταλεί στη συνέχεια προς κύρωση στη Βουλή, κάτι που εκτιμάται ότι θα γίνει στα μέσα προς τέλος Νοεμβρίου. Με την κύρωση, ο ιδιώτης και πλέον πλειοψηφών μέτοχος, θα έχει χρονικό περιθώριο 25 ημερών για να καταβάλει το ποσό αγοράς, αυτά τα σχεδόν 232 εκατομμύρια ευρώ.

Εάν οι υπολειπόμενες διαδικασίες εξελιχθούν με βάση τις παραπάνω εκτιμήσεις, τότε μέσα στο Δεκέμβριο και πάντως πριν εκπνεύσει το 2017, ο ΟΛΘ θα περάσει σε ιδιωτικό μάνατζμεντ, κάτι που επιθυμούν να συμβεί το ταχύτερο δυνατό όλοι οι παραγωγικοί φορείς της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας, καθώς είναι γνωστό ότι το λιμάνι, σε αυτή την μεταβατική φάση, αντιμετωπίζει ως και λειτουργικά προβλήματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, δύο από τις τέσσερις γερανογέφυρες του ΣΕΜΠΟ είναι εκτός λειτουργίας ενώ οι τελωνειακοί υπάλληλοι έχουν αποφασίσει, από τις 16 Σεπτεμβρίου, να σταματήσουν τη νυκτερινή βάρδια στην Πύλη 16. Εάν αυτή η απόφαση υλοποιηθεί, τότε είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν προβλήματα στην εξυπηρέτηση του διεθνούς εμπορίου με ότι αυτό συνεπάγεται για τον ΟΛΘ και τις επιχειρήσεις – πελάτες του.