Skip to main content

Εργαζόμενοι ΟΛΘ: Μόλις μιάμιση πρόταση για την πώληση του λιμανιού

Οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ καταγγέλουν «γκρίζες διαδικασίες» σε μία τακτική για γρήγορη πώληση, σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος.

Οι εργαζόμενοι του ΟΛΘ αρχίζουν νέο γύρο κινητοποιήσεων με τριήμερη αποχή από την εργασία, μεταξύ 25-27 του μήνα, υπόσχονται κάθε πιθανή μορφή αντίδρασης στην πώληση της ΟΛΘ AE, ενώ σήμερα κιόλας θα ζητήσουν την παρέμβαση του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης για να ελεχθεί η τήρηση των διαδικασιών που ακολουθεί το ΤΑΙΠΕΔ.

Σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε σήμερα, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων μίλησαν για «καταιγισμό παραπληροφόρησης» στην επιταχυνόμενη προσπάθεια για την πώληση του ΟΛΘ, σε «αυτή την τελευταία πράξη του δράματος».

Όπως είπε η γ.γ της ΟΜΥΛΕ Φανή Γουργούρη, το «δήθεν τεράστιο επενδυτκό ενδιαφέρον» από τους οκτώ υποψήφιους «συμπυκνώνεται σε μιάμισι πρόταση», από τη θυγατρική της Maersk, την ΑPM και την θυγατρικής της Dubai PW, την P&O, που κατά πληροφορίες δημιουργεί κοινοπρακτικό σχήμα με τον εφοπλιστή Δημήτρη Μελισσανίδη.

«Η διαδικασία τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης, παρότι ΤΑΙΠΕΔ και κυβέρνηση εμπλέκουν τον ΟΛΘ, είναι μία παρελκυστική διαδικασία ελαχίστου χρόνου. Και στη περίπτωση του ΟΛΘ (σ.σ όπως στον ΟΛΠ) πάνε να περάσουνε πακέτο τη σύμβαση πώλησης των μετοχών, μαζί με τη νέα σύμβαση παραχώρησης», πρόσθεσε η κ. Γουργούρη τονίζοντας ότι με την τακτική «όλα σε πακέτο» και αφού έχουν ρίξει στάχτη στα μάτια των τοπικών φορέων με κατ΄ ιδίαν υποσχέσεις, υποβαθμίζουν και την κοινοβουλευτική λειτουργία.

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, τόνισαν:

- Δεν υπάρχει ακόμη Δημόσια Αρχή Λιμένος παρότι αποτελεί μνημονιακή δέσμευση

- Δεν υπάρχει καμία διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος

- Δεν υπάρχει, από τον ιδιώτη και στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης, η ανάληψη υποχρέωσης για συγκεκριμένες επενδύσεις.

Ο πρόεδρος των χειριστών και μέλος του δ.σ. Λάζαρος Τανταλίδης επιτέθηκε κατά των εκτελεστικών μελών της διοίκησης λέγοντας ότι επέβαλαν «το νόμο της σιωπής» ζητώντας να μη δημοσιοποιηθεί το περιεχόμενο του 5ετούς business plan των 309 εκατ.ευρώ με το οποίο «ψαλιδίζεται» η επέκταση της 6ης προβλήτας στο κρηπίδωμα ΄24΄. Επιπλέον τόνισε ότι τη σχετικα «φθηνή» επένδυση για την κρουαζιέρα τη ρίχνουν πίσω 11 χρόνια, για το 2027.

Οι εργαζόμενοι θα ζητήσουν να διερευνηθεί η παρέμβαση του ΤΑΙΠΕΔ, επειδή λειτούργησε σε βάρος των συμφερόντων του λιμανιού όταν το 2012 παρενέβη και ζήτησε να σταματήσει το έργο της 6ης προβλήτας.

Η ΟΛΘA.E μπορεί σαν εταιρεία δημοσίου χαρακτήρα, με κέρδη που το 2015 ήταν κοντά στα 15 εκατ ευρώ και με αύξηση άνω του 27% στη διακίνηση containers στο πρώτο τρίμηνο του 2016, να κάνει όλες τις επενδύσεις για την ανάπτυξη του λιμανιού.

Μόνο ένα δημοσίου χαρακτήρα λιμάνι μπορεί να παράγει εθνικό πλούτο, υποστήριξε ο πρόεδρος των λιμενεργατών και εκπρόσωπος των εργαζομένων στο δ.σ. Της εταιρείας, Δημήτρης Θηρίου, υπογραμμίζοντας τις μεγάλες ελλείψεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό.

Ο ΟΛΘ είναι κερδοφόρος και μπορεί όχι μόνο να κάνει τις απαιτούμενες επενδύσεις σε υποδομές αλλά ακόμη μπορεί να δίνει στο δημόσιο, πέραν του μερίσματος, 5% από τα ετήσια έσοδα της επιχείρησης και όχι το 3,5% που προτείνει το ΤΑΙΠΕΔ για ΟΤΑ και Λιμενική Αρχή, όταν αυτή συσταθεί ( σ.σ ακόμη δεν κατατέθηκε το σχετικό νομοσχέδιο), πρότειναν οι εργαζόμενοι.

Στη συνέντευξη παρών ήταν και πήρε το λόγο ο πρώην αντιπρόεδρος του δ.σ. της ΟΛΘ Α.Ε. ( όταν πρωτοανέλαβε η διοίκηση της Πρώτης Φοράς Αριστεράς) και νυν εκπρόσωπος της ΛΑΕ Τάσος Κανταράς ο οποίος είπε ότι «για το έγκλημα που συντελείται στο λιμάνι θα κληθούν να λογοδοτήσουν κυβέρνηση, ΤΑΙΠΕΔ αλλά και η διοίκηση της εταιρείας».

Χαιρετισμός απηύθυνε και ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Λευτέρης Ζαργιανόπουλος ο οποίος καυτηρίασε την αλλαγή στη στάση των περισσοτέρων τοπικών φορέων σε σχέση με την πώληση του λιμανιού κάνοντας συγκεκριμένη αναφορά στο Γιάννη Μπουτάρη, ενώ είπε ότι η ιδιωτικοποίηση ακολουθεί την Κοινοτική πολιτική για τα λιμάνια, όπως προβλέπεται απο το πρόσφατο σχετικό νομοθέτημα.

Κατά της πώλησης και υπέρ του δημοσίου χαρακτήρα της ΟΛΘ Α.Ε παραμένει σταθερά το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, όπως διαβεβαίωσε ο ταμίας του Παναγιώτης Παγώνης, μιλώντας για "ξεπούλημα" του λιμανιού.