Skip to main content

ΟΛΘ: Μεγάλος γερμανός port operator μαζί με Σαββίδη και DIEP

Η κοινοπραξία Σαββίδη - DIEP με port operator που διαχειρίζεται 15 λιμάνια αλλά κανένα στη Βαλκανική. Επενδύσεις 180 εκατ. σε διάστημα επταετίας.

Όμιλος Σαββίδη και Deutche Invest Equity Partners (DIEP) συνεχίζουν μαζί με μεγάλο port operator ως "πολύ ισχυροί διεκδικητές" στο διαγωνισμό για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΘ Α.Ε., αποφασισμένοι να επενδύσουν 180 εκατ. ευρώ σε διάστημα επταετίας, στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Όπως έγκυρη πηγή πληροφορεί τη Voria.gr, πρόκειται για μεγάλο γερμανό port operator, που διαχειρίζεται 15 λιμάνια σε όλο τον κόσμο. Ο συγκεκριμένος οperator, που συνδέεται με μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία διαχειρίζεται terminals σε Ευρώπη, Αφρική, Ανατολική Ασία και Μέση Ανατολή, αλλά κανένα μέχρι σήμερα στη Βαλκανική.

Πιθανότατα η επωνυμία του θα ανακοινωθεί περί το τέλος Ιανουαρίου καθώς υπάρχουν δεσμεύσεις στο πλαίσιο του non disclosure agreement που έχει υπογραφεί, αλλά το βέβαιο είναι ότι η κοινοπραξία DIEP- ομίλου Σαββίδη, πληροί πλέον τις προϋποθέσεις για να υποβάλλει δεσμευτική προσφορά για την ΟΛΘ Α.Ε.

Όπως έχει επανειλημμένως γράψει η Voria.gr, το θέμα των προβλεπόμενων επενδύσεων όπως και του χρόνου υλοποίησής τους, ήταν από τα αγκάθια στις διαπραγματεύσεις μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και υποψηφίων αγοραστών, ενώ ενστάσεις είχαν εκφραστεί και για τη ρήτρα διακίνησης φορτίων.

Τελικώς ο χρόνος του πρώτου σημαντικού πακέτου επενδύσεων, σύμφωνα με το τελικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης που ανέβηκε στο vdr (virtual data room) μετά από πολλές ζυμώσεις, ορίζεται στα επτά χρόνια. Σε αυτά τα επτά χρόνια το δίδυμο Σαββίδη- DIEP είναι διατεθειμένο να επενδύσει 180 εκατ. ευρώ σε υποδομές, με προοπτική, πέραν της 7ετίας, υλοποίησης και άλλων επενδύσεων για την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Είναι γνωστό, ότι οι περισσότεροι των υποψηφίων δεν είναι πρόθυμοι, σε πρώτη φάση, να πραγματοποιήσουν μεγάλες επενδύσεις. Έχει υποστηριχθεί ότι το διεθνές κλίμα στην ναυτιλία δεν είναι καλό, ενώ επίσης έχει τονιστεί ότι οι υπάρχουσες υποδομές μπορούν να αποδώσουν καλύτερα εάν ανανεωθεί ο μηχανικός εξοπλισμός του container terminal που είναι παλιός και ανεπαρκής, χωρίς αρχικά να γίνει το έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας.

Να σημειωθεί ότι στους πιο "θερμούς" ενδιαφερόμενους για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι η ιαπωνική Mitsui, η Ρ&Ο της Dubai Ports, η ICTS από τις Φιλιππίνες και η APM της δανέζικης Maersk. Με την εξασφάλιση ενός μεγάλου port operator, η κοινοπραξία DIEP- Σαββίδη, προφανώς αποκτά άλλη προοπτική σε αυτή την τελικά φάση του διαγωνισμού.