Skip to main content

ΟΛΘ και Ναυτικοί Πράκτορες αντιμέτωποι με την απεργία των τελωνειακών

Προσπάθειες για να προλάβουν τα προβλήματα από την απεργία στη διάρκεια της νυκτερινής βάρδιας. Είσοδος των φορτίων νωρίτερα στο λιμάνι.

Η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και οι ναυτικοί πράκτορες προσπαθούν να βρούνε κάποια έστω μερική λύση στο πρόβλημα που δημιουργείται στη διακίνηση containers, λόγω της απεργίας των τελωνειακών οι οποίοι από το βράδυ του Σαββάτου 16 Σεπτεμβρίου, δεν εργάζονται στη νυκτερινή βάρδια.

Στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου δεν ανέκυψαν λειτουργικά προβλήματα αφενός γιατί το Σάββατο πριν την έναρξη της νυκτερινής βάρδιας είχαν μπει στο λιμάνι τα φορτηγά με τα containers και αφετέρου γιατί δεν υπήρχαν πολλά containers προς φόρτωση οπότε οι εργασίες αφορούσαν κυρίως εκφορτώσεις. Το Σάββατο το βράδυ φορτώθηκαν «κουτιά» μόνο σε ένα πλοίο, στο ‘Max Pride’.

Ωστόσο, με την νυκτερινή βάρδια των τελωνειακών και εκτός λειτουργίας την ‘Πύλη 16’ του ΟΛΘ, είναι βέβαιο ότι προβλήματα θα υπάρξουν και μάλιστα άμεσα. Αυτά λοιπόν προσπαθούν στο δυνατό βαθμό, ΟΛΘ και ναυτικοί πράκτορες να αντιμετωπίσουν, αν και μάλλον το πρόβλημα δεν είναι αντιμετωπίσιμο με αυτά τα δεδομένα. Πάντως για το σκοπό αυτό έγινε νωρίτερα σήμερα δίωρη συνάντηση στην οποία και εξετάσθηκαν οι πιθανές διευκολυντικές ενέργειες.

Όμως τα περιθώρια διευκολυντικών κινήσεων είναι πολύ περιορισμένα και όπως πληροφορείται η Voria.gr είναι σχεδόν αδύνατη η εξυπηρέτηση των containers που περνούσαν την ΄Πύλη 16' στις ώρες της νυκτερινής βάρδιας, στη διάρκεια των 16 ωρών των δύο άλλων βαρδιών. Με μια κουβέντα, όταν υπάρχουν βραδιές που στη διάρκεια της νύκτας γίνονται ως και πάνω από 300 κινήσεις στο Λιμάνι, δηλαδή 800 ή και 1.000 μέσα στη μέρα, είναι αδύνατο τα φορτία της νυκτερινής βάρδιας να "χωρέσουν" σε ώρες πριν τις 10 μ.μ. ή μετά τις 6 μ.μ. 

Να σημειωθεί ότι ήδη από την προηγούμενη Παρασκευή και εν όψει έναρξης της απεργίας των τελωνειακών, είχαν ενημερωθεί οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες και είναι πολύ πιθανό να δούμε πλοία να αλλάζουν ρότα, επιλέγοντας άλλα λιμάνια για να πάρουν πχ φορτία, για παράδειγμα τον Πειραιά, αν πρόκειται για εξαγωγές φρούτων ή εποχικών λαχανικών. 

Παρά τις πραγματικές δυσκολίες εξετάζεται το εάν αυτά τα φορτία προς εξαγωγή, που δεν εναποτίθενται εντός του ΟΛΘ αλλά θα μένουν στα φορτηγά μέχρι να φορτωθούν στα καράβια, μπορούν να περνούν μέσα στο λιμάνι πριν τις 10 το βράδυ, σε ώρες δηλαδή που υπάρχει και η διακίνηση των φορτίων της ημέρας.

Το βέβαιο είναι ότι με την απεργία των τελωνειακών δημιουργείται μία πολύ δύσκολη κατάσταση για τους Ναυτιλιακούς Πράκτορες, τους εξαγωγείς, τον ΟΛΘ και εν γένει για όλο το κύκλωμα εξυπηρέτησης των containers που περνάνε από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.