Skip to main content

ΟΛΘ: Επενδύσεις στην ανάπτυξη είτε υπάρξει πώληση, είτε όχι

Μέχρι το Οκτώβριο θα έχει ολοκληρωθεί το master plan για τον ΟΛΘ, με προοπτική 25ετίας. Συμπερίληψη των φορέων στην πολιτική ανάπτυξης.

Στη παραγωγή αναπτυξιακής πολιτικής για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εντάσσονται από τώρα και στο εξής οι χρήστες και οι φορείς της πόλης καθώς οι προτάσεις τους θα ληφθούν υπόψη στο master plan που εκπονείται και θα ολοκληρωθεί ως τον Οκτώβριο.

Τα παραπάνω δήλωσαν στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος και ο δ/νων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ , Γ. Παντής και Δ. Μακρής, μετά από συνάντηση που είχαν προηγουμένως, σήμερα το πρωΐ, με εκπροσώπους χρηστών του λιμένα.

"Οι κατευθύνσεις των υπουργών που συναποφασίζουν για το παρόν και το μέλλον του λιμανιού(Δρίτσας, Σταθάκης, Δραγασάκης) ήταν σαφείς: Ο ΟΛΘ, στη βάση του master plan θα προχωρήσει αναπτυξιακά και το επενδυτικό του πρόγραμμα θα υλοποιηθεί προκειμένου να αναπτυχθεί σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, ανεξαρτήτως του τι τελικώς θα αποφασιστεί στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης με τους πιστωτές, αν θα υπάρξει πώληση μετοχών, αν θα γίνουν παραχωρήσεις ή αν θα συνεχίσει με το σημερινό του ιδιοκτησιακό καθεστώς", τόνισε ο κ. Παντής διευκρινίζοντας πως η ΟΛΘ ΑΕ βρίσκεται σε διαφορετικές συνθήκες από ότι ο ΟΛΠ και το λιμάνι του Πειραιά.

Εχθές παρουσιάστηκε στους φορείς η α' φάση του master plan(εκπονείται από κοινοπραξία εταιρειών με επικεφαλής τους συμβούλους μηχανικούς ΑΔΚ) και σήμερα, πριν τη συνέντευξη με τους δημοσιογράφους, ακολούθησε η σύσκεψη με τους χρήστες του λιμανιού.

Στη σημερινή σύσκεψη σχηματίσθηκαν δύο ομάδες εργασίας με τη συμμετοχή φορέων. Η μία θα έχει αντικείμενο τη βελτίωση του επιβατικού λιμανιού και η άλλη, την ανάπτυξη του εμπορικού. Οι προτάσεις τους θα κατατεθούν στο επόμενο 15νθήμερο και θα ληφθούν υπόψη από τους μελετητές του master plan.

Όπως είπε ο κ. Δημήτρης Μακρής, διευθύνων σύμβουλος, το master plan γίνεται με προοπτική 25ετίας και στη βάση της ζήτησης που εκτιμάται ότι πιθανόν θα προκύψει σε αυτό το βάθος χρόνου. Το αναθεωρημένο business plan που έχει ο ΟΛΘ, θα προσαρμοστεί στο αναπτυξιακό και διαχειριστικό σχέδιο που είναι το master plan.

Το master plan, θα παρουσιάζει διάφορα σενάρια ανάπτυξης, αλλά ένα από αυτά βλέπει τη δυνατότητα αύξησης της διακίνησης των containers στα 1,5 εκατ. TEU's, του συμβατικού φορτίου στα 7,5 εκατ. τόνους ενώ οι επιβάτες κρουαζιέρας θα μπορούν να φτάσουν στις 150.000 άτομα. Βεβαίως, στους μελετητές έχει δοθεί η κατεύθυνση συμπερίληψης της επέκτασης της 6ης προβλήτας στο σχεδιασμό τους.

Η νέα διοίκηση του ΟΛΘ υποστηρίζει πως το master plan, θα είναι δεσμευτικό και για τον ιδιώτη επενδυτή, σε περίπτωση που αποφασιστεί η πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της εταιρείας.

Ωστόσο, όπως πρόσθεσε ο κ. Μακρής, μέχρι να ληφθεί κεντρικά η πολιτική απόφαση για το μέλλον του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, η ΟΛΘ ΑΕ θα προχωρήσει στις επενδύσεις που πρέπει και μπορούν να γίνουν σε μηχανήματα και σύγχρονα συστήματα, που έχουν υπολογιστεί σε 25 εκατ. ευρώ για τη διετία.

Ειδικά για τις επενδύσεις το μέλος δ.σ. Γιώργος Τοζίδης υποστήριξε ότι ο ΟΛΘ, ενταγμένος στο ευρωπαϊκό δίκτυο διαμεταφορών, μπορεί να αξιοποιήσει, όπως και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το πρόγραμμα που προβλέπει την αναβάθμιση υποδομών για την ενίσχυση των διατροπικών μεταφορών.

Η νέα διοίκηση επίσης προσπαθεί να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες που έχει το λιμάνι σε ανθρώπινο δυναμικό. Όπως είπε ο αντιπρόεδρος Τάσος Κανταράς, έχει προταθεί η πρόσληψη 160 ατόμων, τακτικών υπαλλήλων με συμβάσεις αορίστου χρόνου. Θα είναι υπάλληλοι όλων των κατηγοριών από τους οποίους οι 60 θα στελεχώσουν τη νέα υπηρεσία που δημιουργείται με αντικείμενο τις εξαγωγές εγχωρίων προϊόντων, με containers.

Ο κ. Παντής αναφέρθηκε επίσης στο ότι τα συναρμόδια υπουργεία επιθυμούν να υπάρχει κοινωνικό μέρισμα για την αυτοδιοίκηση και την τοπική κοινωνία, ενώ η διοίκηση του ΟΛΘ είναι πρόθυμη να φιλοξενήσει τη λύση που θέλει η πόλη να βρει, για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με νησιά του Αιγαίου.

Υπάρχει απόθεμα γης δεσμευμένο για το σκοπό αυτό, ενω ελπίζεται ότι του χρόνου την άνοιξη θα έχει ενταχθεί και η Θεσσαλονίκη, στο δίκτυο υδατοδρομίων που θέλει να αναπτύξει ιδιωτική εταιρεία.

Οι συναντήσεις με φορείς και χρήστες, θα ανοίξουν κι' άλλο. Σύντομα θα γίνει μία συνάντηση με τις διοικήσεις Επιμελητηρίων νομών της Μακεδονίας και της Θράκης, ενώ θα γίνει και συνάντηση με χρήστες του λιμανιού από το εξωτερικό.