Skip to main content

Ολική επαναφορά για ΟΛΘ το 2017: Πάει για ρεκόρ 10ετίας στα containers

Πρόβλεψη για τζίρο 52 εκατ. ευρώ για το σύνολο του 2017. Μέσα στο επόμενο πεντάμηνο η ανάληψη του μάνατζμεντ από την πλειοδότρια κοινοπραξία.

Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης στο πρώτο τετράμηνο του 2017 πέτυχε να κάνει την «ολική επαναφορά», μετά από μία πολύ δύσκολη χρονιά πέρυσι, λόγω των 32 ημερών απεργίας και των τεσσάρων εβδομάδων αποχής από την εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις υπερωρίες, όπως και των αποκλεισμών φορτίων που κατευθύνονταν προς Ειδομένη αλλά και προς Προμαχώνα.

Τα ανωτέρω τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. κ. Δημήτρης Μακρής κατά την ενημέρωση οικονομικών αναλυτών για το έτος 2016 και την εξέλιξη του 2017, προβλέποντας ότι στο επόμενο πεντάμηνο και αφού ολοκληρωθούν οι πολλές γραφειοκρατικές διαδικασίες, θα αναλάβει ο ιδιώτης μάνατζερ ( η κοινοπραξία «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» του ομίλου Σαββίδη) και «Terminal Link SAS»), ο οποίος και θα συμβάλλει στο να «αλλάξει και να ανεβεί κατηγορία» το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Να σημειωθεί ότι νωρίτερα σήμερα, στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ δήλωνε ότι η παράταση που δόθηκε για την ολοκλήρωση των φακέλων (της πλειοδότριας κοινοπραξίας και του reserved bidder DP World) που πρόκειται να σταλούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο, για τον προσυμβατικό έλεγχο, oφείλεται αποκλειστικά στο μεγάλο όγκο των δικαιολογητικών που πρέπει να συγκεντρωθούν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία διακίνησης στο πρώτο 4μηνο της τρέχουσας χρήσης, ο ΟΛΘ ανακάμπτει τόσο στη διακίνηση containers όσο και συμβατικών φορτίων, έτσι που προβλέπεται ότι το 2017 θα είναι η χρονιά με την υψηλότερη διακίνηση, της τελευταίας δεκαετίας, στο ΣΕΜΠΟ και , της τελευταίας πενταετίας στο συμβατικό φορτίο.

Πιο συγκεκριμένα, στα containers, προέβλεψε ο κ. Μακρής, η διακίνηση εκτιμάται ότι θα πιάσει τις 360.000 TEU’s ( ήταν 124.000 TEU’s στο τετράμηνο) και στο συμβατικό φορτίο θα πλησιάσει τα 4-4,1 εκατ. tn ( ήταν 1.433.351 tn. στο 4μηνο). Eάν αυτές οι προβλέψεις επαληθευτούν τότε  ο κύκλος εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε. το 2017 θα ξεπεράσει τα 52 εκατ ευρώ, έναντι των 48,061 εκατ ευρώ, του 2016.

Παρά το πολύ δύσκολο 2016, ειδικά στο πρώτο εξάμηνο, τόσο ο κ. Μακρής όσο και ο πρόεδρος δ.σ. κ. Κώστας Μέλλιος, τόνισαν ότι ο ΟΛΘ είχε υψηλή κερδοφορία, τα λειτουργικά κέρδη ( EBIΤDA) διαμορφώθηκαν σχεδόν στο ήμισυ των πωλήσεων ( 23,877 εκατ και 49,68% σε ποσοστό), ενώ τα προ φόρων κέρδη, αν και μικρότερα κατά 3,5 εκατομμύρια σε σύγκριση με εκείνα της προηγούμενης χρονιάς, ανήλθαν στο υψηλό ποσό των 21,1 εκατ., με τη διοίκηση της εταιρείας να σκοπεύει να προτείνει στη συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος 0,49ευρώ/μετοχή.

Σημειώνεται ότι τα κέρδη μετά από φόρους ήταν 14,084 εκατ ευρώ, έναντι 17,915 εκατ. Ευρώ της χρήσης του 2015.

Αυτό που χρειάζεται ο ΟΛΘ, υποστήριξε ο κ. Μακρής, είναι η υλοποίηση επενδύσεων, επενδύσεις που θα έπρεπε να έχουν γίνει ακόμη από το 2007.  Άλλωστε τα ταμειακά διαθέσιμα της Εταιρείας, που έχει μηδενικό δανεισμό, ανέρχονται σε 75,6 εκατ ευρώ.

Μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας εκτίμησε ότι ο νέος βασικός μέτοχος πιθανόν δεν θα περιοριστεί στις επενδύσεις των 180 εκατ ευρώ που προβλέπει η τροποποιημένη σύμβαση στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης, υποστηρίζοντας ότι ουσιαστικά δεν υπάρχει ασυμφωνία μεταξύ των όσων θέτουν το master plan και το business plan του Λιμανιού και των όσων απαιτούνται συμβατικά να γίνουν, καθώς οι προβλεπόμενες επενδύσεις κινούνται στους ίδιους άξονες και, η σύμβαση, ορίζει τα κατώτατα όρια και όχι δυνατά, που θα εξυπηρετήσουν τη μεγιστοποίηση των ρυθμών ανάπτυξης.

Επίσης, σε αυτό το πλαίσιο ανάπτυξης του Λιμένα, για το 2017 έχουν προϋπολογιστεί επενδύσεις 6,9 εκατ ευρώ, το 1/3 των οποίων έχει συμβασιοποιηθεί.

Η ανάπτυξη του ΟΛΘ συνδέεται και με την πρόσληψη πρόσθετου προσωπικού. Την ερχόμενη εβδομάδα θα προσληφθούν 43 άτομα με οκτάμηνες συμβάσεις, όπως είπε ο κ. Μέλλιος ενώ ο κ. Μακρής θεωρεί ότι ο ιδιώτης μάνατζερ θα κάνει και επιπλέον προσλήψεις ώστε να εξυπηρετούνται και τα προς εξαγωγή εγχώρια εμπορευματοκιβώτια.

Σε ό,τι αφορά τα τιμολόγια του ΟΛΘ και το επιχείρημα πελατών ότι αυτά είναι υψηλά, επισημάνθηκε ότι οι τιμές στο container terminal είναι οι ίδιες από το 2007, ενώ στο συμβατικό φορτίο έγιναν και κάποιες μειώσεις, ενώ το 80% των πελατών, επειδή κάνει ετήσιες συμβάσεις, απολαμβάνει ακόμη καλύτερες τιμές.  Επίσης, τονίστηκε ότι στη διάρκεια των κινητοποιήσεων, επειδή υπήρξαν καθυστερήσεις στη διακίνηση φορτίων, οι εταιρείες απαλλάχθηκαν από τα αποθήκευτρα.

Αυτό το οποίο επισημάνθηκε κατά την ενημέρωση ήταν ότι λόγω των κινητοποιήσεων, το Λιμάνι «έχασε κάποια πλοία, αλλά δεν έχασε πελάτες/ναυτιλιακές εταιρείες». Επίσης, ειδικά για το 2016, τονίσθηκε ότι δόθηκε έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος  από τη λειτουργία του λιμένα, όπως και σε ζητήματα ασφαλείας.