Skip to main content

Ολόκληρο το σχέδιο νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Διαβάστε αναλυτικά τι προβλέπει το σχέδιο νόμου Σπίρτζη - Ποιες οι αλλαγές που θα επιφέρει, οι δύο νέες εταιρείες στη θέση ΣΑΣΘ και ΟΑΣΘ

Η αιφνιδιαστική κατάθεση του σχεδίου νόμου στο Γενικό Λογιστήριο του κράτους από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, δρομολογεί εξελίξεις στο μέτωπο των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις από τους φορείς της πόλης.

Το νομοσχέδιο προβλέπει:

- Τη σύσταση εταιρείας με την επωνυμία «Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ)», η οποία θα αντικαταστήσει τον ΣΑΣΘ και θα είναι 100% κρατική.

- Τη σύσταση συνθυγατρικής εταιρείας με την επωνυμία «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΑΣΥΘ)», η οποία θα αντικαστήσει τον ΟΑΣΘ. Θα είναι και αυτή υπό κρατικό έλεγχο, με τη δυνατότητα να παραχωρήσει το 49% των μετοχών σε δήμους, περιφέρειες, κλπ. Το μετοχικό κεφάλαιο αυτής της εταιρείας θα ανέρχεται σε 300.000 ευρώ. Το διοικητικό της συμβούλιο θα αποτελείται από 9 μέλη, εκ των οποίων τα 8 θα τα διορίζει ο υπουργός.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, με την ψήφιση του νόμου και τη δημοσίευσή του στο ΦΕΚ, ο ΟΑΣΘ θα περάσει στον έλεγχο του Δημοσίου, καθώς θα τεθεί σε καθεστώς εκκαθάρισης. Θα διοικείται από 7μελές συμβούλιο εκκαθαριστών, εκ των οποίων τους έξι διορίζει ο υπουργός και τον έβδομο οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ.

Η διαδικασία εκκαθάρισης θα περατωθεί το αργότερο μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου 2019, οπότε και σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, χωρίς άλλη διαδικασία, το μεταφορικό έργο θα εκτελεί από εκεί κι έπειτα η ΑΣΥΘ. Το προσωπικό του ΟΑΣΘ θα περιέλθει στην ΑΣΥΘ και θα αμείβεται από τη στιγμή ακόμη που θα ξεκινήσει η εκκαθάριση με βάση το ενιαίο μισθολόγιο.

Διαβάστε ολόκληρο το σχέδιο νόμου εδώ.