Skip to main content

Οι καλύτεροι φίλοι του Εβραϊκού Μουσείου Θεσσαλονίκης, η Black Friday που έφτασε μέχρι τα φαρμακεία και το comeback της ΑΓΝΟ

Η Black Friday της 24ης Νοεμβρίου όχι μόνο έγινε Black Month, αλλά η χάρη της έφτασε μέχρι τα… φαρμακεία. Η ώρα της επιστροφής στα ράφια, αλλά και στα κοινωνικά δίκτυα για το ιστορικό σήμα γαλακτοκομικών ΑΓΝΟ έφτασε.

Καλημέρα σας!

Πολυδιάστατες και διαφορετικές είναι οι επιπτώσεις του πολέμου στο Ισραήλ για τη Θεσσαλονίκη. Αναμφίβολα η σφοδρή επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ και η γενικευμένη αντεπίθεση που εξαπέλυσε το Ισραήλ στη Γάζα, έχει κοστίζει αναρίθμητες ζωές. Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη με πλούσια εβραϊκή ιστορία και η ύπαρξη του Εβραϊκού Μουσείου στην πόλη αποδεικνύει την άποψη αυτή. Όμως, μετά την έναρξη του πολέμου, που μετρά πάνω από έναν μήνα, φαίνεται πως κόστισε στους κύριους επισκέπτες του Μουσείου που ήταν οι Ισραηλινοί. Πλέον, οι περισσότεροι επισκέπτες είναι Ευρωπαίοι, αλλά και Αμερικανοί -που αποτελούν και τους περισσότερους φίλους του Μουσείου. Τις τελευταίες ημέρες, μάλιστα, Αμερικανοί κατά κύριο λόγο τουρίστες, που κατέπλευσαν στη Θεσσαλονίκη με το κρουαζιερόπλοιο Viking Venus, είχαν κλείσει επίσκεψη στο Μουσείο. Ξεναγοί, πάντως, μάς λένε πως ο πόλεμος οδήγησε πολλούς τουρίστες να αναζητούν να μάθουν για την Εβραϊκή ιστορία και έτσι θέλουν να επισκέπτονται Μουσεία και Συναγωγές.

Η Βlack Friday που έγινε Black Month και…

Αντίστροφα μετράει ο κόσμος για τη συνήθεια -αμερικανικών καταβολών- που έγινε λατρεία, τη Black Friday που πέφτει την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου. Φέτος, ήδη πολλές ημέρες πριν την Παρασκευή, 24 Νοεμβρίου, που πέφτει η... Μαύρη Παρασκευή, καταστήματα, φυσικά και ηλεκτρονικά, έχουν ξεκινήσει τις προσφορές και τις ειδικές τιμές. Ποιος να το περίμενε όμως πως εκτός από τα καταστήματα τη Black Friday θα γιόρταζε και το Λαϊκό Λαχείο; Σε μία ειδική εμφάνιση ενόψει της Black Friday το λαχείο ντύθηκε στα… μαύρα και οι λαχειοπώλες καλούν τον κόσμο να αγοράσει το μαύρο λαχείο που μοιράζει έως και 100.000 ευρώ. Το είδαμε και αυτό στη Θεσσαλονίκη…

…πάει μέχρι και στα φαρμακεία!

Στην Ελλάδα είναι όλα της… υπερβολής. Από τη στιγμή που η Black Friday, έκανε την εμφάνισή της, κάθε χρόνο διεισδύει σε όλο και περισσότερες επιχειρήσεις. Πλέον και στα φαρμακεία. Με το μήνυμα «Γιατί η Black Friday να διαρκεί μόνο μια ημέρα; Εδώ διαρκεί όλο τον μήνα», κεντρικό φαρμακείο της Θεσσαλονίκης προσπαθεί να θέσει σε εγρήγορση τα αντανακλαστικά των καταναλωτών, υπενθυμίζοντάς τους πως οι προσφορές δεν διαρκούν μόνο μια ημέρα. Το μήνυμα που αποστέλλεται στα κινητά τηλέφωνα των πελατών του τις τελευταίες ημέρες αναφέρει πως αυτή την εβδομάδα οι τιμές των συμπληρωμάτων διατροφής είναι μειωμένες κατά 50%. Μια εβδομάδα νωρίτερα οι μειωμένες τιμές αφορούσαν καλλυντικά. Το αν η Black Friday / Month έχει αποτέλεσμα, θα φανεί όταν γίνει το ταμείο, στο τέλος του μήνα, εκείνο πάντως που είναι βέβαιο είναι πως η επιθετική πολιτική ακόμη και από φαρμακεία είναι καινούργια τακτική, την οποία δεν αποκλείεται να μιμηθούν  και άλλοι στην πορεία.

Ήρθαν τα Χριστούγεννα!

Ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών τα καταστήματα εποχικών ειδών της Θεσσαλονίκης έχουν ντυθεί τα χριστουγεννιάτικά τους. Μπορεί το θερμόμετρο να δείχνει 20 ή και περισσότερους βαθμούς, αλλά τα λαμπιόνια, τα καρουζέλ, οι Αη – Βασίληδες και τα σχετικά έρχονται να μας θυμίζουν την πιο επιβεβαιωμένη είδηση όλων των εποχών. Στις 25 Δεκεμβρίου έχουμε Χριστούγεννα. Αλλά και κάποιοι Θεσσαλονικείς που γουστάρουν τρελά τα Χριστούγεννα έχουν ήδη στολίσει τα μπαλκόνια τους. Προφανώς υπάρχουν άνθρωποι που αναζωογονούνται από το πνεύμα των Χριστουγέννων και επιδιώκουν να τους συνοδεύει όσο μεγαλύτερο διάστημα γίνεται. Διότι μπορεί τα Χριστούγεννα να είναι η χαρά των παιδιών, αλλά ποιος δεν κρύβει μέσα του ένα παιδί;  

Το comeback της ΑΓΝΟ

Γαλακτοκομικά προϊόντα ΑΓΝΟ έχουν τοποθετηθεί τις τελευταίες ημέρες σε σούπερ μάρκετ της Θεσσαλονίκης απ’ όπου αρχίζει το επαναλανσάρισμα της γνωστής ετικέτας, μετά από χρόνια απουσίας από την αγορά. Συνολικά 21 κωδικοί προϊόντων βρίσκονται ήδη σε κάποια ράφια, αφού όπως λένε οι νέοι ιδιοκτήτες και διαχειριστές του σήματος -της γνωστής γαλακτοβιομηχανίας της Θεσσαλίας «Όλυμπος»- η Θεσσαλονίκη θα δώσει τον τόνο αποδοχής της ΑΓΝΟ. Κι αυτό επειδή από την εποχή που η συγκεκριμένη ετικέτα ήταν κυρίαρχη, 40 χρόνια πριν, έχουν αλλάξει πολλά. Κυρίως έχει μεγαλώσει σε υπερβολικό βαθμό ο ανταγωνισμός, ενώ συνολικά η παραγωγή ελληνικών γαλακτοκομικών προϊόντων έκανε άλματα -όχι απλώς βήματα μπροστά. Στο πλαίσιο αυτού του επαναλανσαρίσματος το γνωστό της ΑΓΝΟ εμφανίστηκε εδώ και λίγες μέρες στο facebook. Με μότο «είναι στη φύση του», η εταιρεία μάρκετινγκ που έχει αναλάβει το προφίλ προώθησης τής άλλοτε κραταιάς, συνεταιριστικής γαλακτοβιομηχανίας άρχισε να ενημερώνει τη σελίδα στο facebook, η οποία σημειωτέον είναι διαφορετική από αυτήν που χρησιμοποιούσε η εταιρεία στο προηγούμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Παράλληλα κινείται και ο λογαριασμός στο Instagram προωθώντας την ίδια καμπάνια, ενώ στα σκαριά βρίσκεται και η ιστοσελίδα της εταιρείας. Να σημειωθεί για τους νεότερους ότι στις χρυσές εποχές της ΑΦΝΟ η φίρμα της δέσποζε στη φανέλα με την οποία μεγαλουργούσε ο «θεός του μπάσκετ», Νίκος Γκάλης.

Το ηλεκτρικό μηχανάκι

Ίσως να ισχύει και σήμερα, αλλά παλιά βλέπαμε στα νησιά μας το παράδοξο που όριζε ο νόμος για την ενοικίαση δικύκλων. Πηγαίναμε εμείς να νοικιάσουμε ένα παπάκι και μας ζητούσαν δίπλωμα. Φυσικά, έπεφταν τα μούτρα μας στα πατώματα και στις διαδρομές γινόμασταν πελάτες των ΚΤΕΛ. Αναγκαστικά. Την ίδια στιγμή που οι ξένοι τουρίστες μπορούσαν να νοικιάσουν μηχανάκι μόνο με το… διαβατήριο. Λες και το τελευταίο σου παρείχε την ικανότητα οδήγησης. Και γι’ αυτό εξάλλου βλέπαμε στα φαρμακεία και στα Κέντρα Υγείας, στις Κυκλάδες ας πούμε, τους ξένους μπαταρισμένους με γάζες, γδαρσίματα ακόμη και καψίματα από τις εξατμίσεις… Μα αφού δεν είχαν καβαλήσει μηχανάκι, ήταν αναμενόμενο. Σήμερα βλέπουμε το εξής παράδοξο: Προκειμένου να στραφούμε στην ηλεκτροκίνηση -και καλώς περιβαλλοντικά- βλέπουμε μερικές θεσμικές… στραβοτιμονιές. Γιατί πώς αλλιώς μπορείς να χαρακτηρίσεις την προτροπή να αποκτήσουν οι πολίτες μέχρι και ηλεκτρικό μηχανάκι, πέραν της επιδότησης, της οικονομικής ενίσχυσης, της απαλλαγής τελών κυκλοφορίας ή ό,τι άλλο (και καλώς, το ξεκαθαρίζουμε), ακόμη και χωρίς να έχουν δίπλωμα ή -ακριβέστερα- άδεια ικανότητας οδήγησης; Συγνώμη, αλλά εάν είναι το ηλεκτρικό ρεύμα να καθορίζει ότι μπορούμε να οδηγούμε, τότε ας… καεί η βενζίνη… Γιατί θέλει δίπλωμα!