Skip to main content

Oδηγούμε το νέο Volkswagen T-Roc που θέλει να «ροκάρει» στα SUV

Διαθέσιμο είτε με μπροστινή κίνηση είτε με τετρακίνηση, συνδυάζει την επιβλητικότητα ενός SUV με τη σβελτάδα ενός μικρού σπορ μοντέλου.

του Νίκου Χριστόπουλου

Η Volkswagen με το νέο T-Roc προσθέτει δυναμισμό στην κατηγορία των compact SUV. Το T-Roc είναι ένα crossover που συνδυάζει φαινομενικά αντιφατικά χαρακτηριστικά: επιδόσεις και άνεση, συναίσθημα και ορθολογισμό, lifestyle της πόλης και πολύπλευρη προσωπικότητα που πάει παντού. Αυτές οι διαφορετικές παράμετροι ενώνονται σε μια νέα αντίληψη για την κατηγορία – ένα σπορ αυτοκίνητο-εργαλείο που μόνο ο εφευρέτης του GTI θα μπορούσε να επινοήσει.

Το T-Roc ξεχωρίζει. Διαθέσιμο είτε με μπροστινή κίνηση είτε με τετρακίνηση (και με το διακόπτη 4MOTION Active Control ως στάνταρ) – το οποίο συνδυάζει την επιβλητικότητα ενός SUV με τη σβελτάδα ενός μικρού σπορ μοντέλου. Ένα αυτοκίνητο που αισθάνεται σαν στο σπίτι του τόσο στην πόλη όσο και στα μακρινά ταξίδια. Εξωτερικά, οι compact διαστάσεις και η πρωτοποριακή σχεδίαση συνδυάζονται με 11 εξωτερικούς χρωματισμούς, 4 χρώματα οροφής και ένα σύνολο 24 χρωματικών συνδυασμών. Εσωτερικά, το επαναστατικό ντιζάιν συνυπάρχει με την υψηλή λειτουργικότητα. Το T-Roc είναι ένα πενταθέσιο αυτοκίνητο με αποθηκευτικό χώρο 445 λίτρων (τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του), διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς και ένα πιλοτήριο που προσφέρει μεγάλο εύρος ψηφιοποίησης και συνδεσιμότητας. Κι αυτό γιατί είναι το πρώτο SUV στην κατηγορία του που προσφέρει ψηφιακά όργανα χάρη στο νέας γενιάς ψηφιακό πίνακα οργάνων Active Info Display. Μαζί με τα συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, προσφέρει νέες δυνατότητες ψηφιακών απεικονίσεων και ελέγχου. Αυτό ταιριάζει απόλυτα με τις εφαρμογές και τις διαδικτυακές υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας του Volkswagen Car-Net.

Αρχικά διαθέσιμα δύο μοντέλα βενζίνης (TSI με 85 kW / 115 PS και 140 kW / 190 PS) και ένα ντίζελ (TDI με 110 kW / 150 PS). Θα ακολουθήσουν άμεσα δύο ακόμη μοντέλα TDI και ένα μοντέλο TSI. Και οι έξι κινητήρες έχουν στροβιλοσυμπιεστή [τούρμπο] και άμεσο ψεκασμό καυσίμου. Μια λειτουργία παραμετροποίησης, η οποία περιλαμβάνεται ως στάνταρ, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αποθηκεύονται οι ρυθμίσεις των συστημάτων υποστήριξης, άνεσης και ενημέρωσης/ψυχαγωγίας. Οι ρυθμίσεις αυτές ανακαλούνται μέσω του κλειδιού του οχήματος και χρησιμοποιούνται για την προσαρμογή του αυτοκινήτου στις ανάγκες και προτιμήσεις του οδηγού.

Το όνομα του T-Roc είναι πλέον αναγνωρίσιμο διεθνώς και αντιπροσωπεύει μια γέφυρα ανάμεσα σε δύο κόσμους στον χώρο της οδήγησης. Το T-Roc θα κυκλοφορήσει σε όλες σχεδόν τις σημαντικές αγορές παγκοσμίως. Για τις ευρωπαϊκές αγορές, το νέο SUV θα παράγεται στο εργοστάσιο του Σετουμπάλ στην Πορτογαλία (κοντά στη Λισσαβώνα).

Η σχεδίαση του T-Roc ακολουθεί τη νέα εκφραστική αντίληψη που φέρουν στο DNA τους τα άλλα παρόμοια μοντέλα, όπως το Tiguan και το Tiguan Allspace. Εναρμονίζει τα αυθεντικά off-road στοιχεία με το δυναμισμό και το αστικό στυλ. Ουσιαστικά, η σχεδίαση κάθε νέου SUV της Volkswagen θα εκφράζεται με βάση αυτό το DNA. Όλα τα μοντέλα SUV χαρακτηρίζονται από μια ιδιαίτερη σχεδίαση, ξεκάθαρα συνδεμένη με το ύφος της κατηγορίας. Αυτό αντανακλάται τέλεια στο T-Roc.

Η μορφή και η λειτουργία του εσωτερικού του T-Roc έχουν επανακαθοριστεί για την ψηφιακή εποχή. Χαρακτηριστική της σχεδιαστικής αντίληψης είναι η έμφαση που έχει δοθεί στην ενοποίηση των όλο και περισσότερο ψηφιοποιημένων απεικονίσεων και οργάνων ελέγχου. Για παράδειγμα, το T-Roc μπορεί να παραγγελθεί με τη νέα γενιά του Active Info Display (πλήρως ψηφιακά όργανα). Επίσης, τα διατιθέμενα συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας ανήκουν στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας, με οθόνες μεγέθους μέχρι 8 ίντσες. Όσον αφορά την εργονομία των οργάνων ελέγχου και την ορατότητά τους, τέθηκε ως στόχος να σχεδιαστούν όλα τα στοιχεία του αυτοκινήτου με τέτοιον τρόπο ώστε να είναι όσο το δυνατό πιο ευδιάκριτα και ευκολονόητα. Ταυτόχρονα, η χαρισματική και ιδιαίτερη εσωτερική σχεδίαση – στο πρωτοποριακό και μαζί στιβαρό στυλ των SUV – αντικατοπτρίζει τη μοντέρνα σχεδίαση του εξωτερικού.

Η σχεδιαστική ομάδα του T-Roc εκμεταλλεύτηκε το μεταξόνιο, το οποίο είναι εμφανώς μακρύ σε σχέση με το συνολικό μήκος του οχήματος, για να δημιουργήσει άπλετο χώρο για πέντε επιβάτες. Όλα τα καθίσματα βρίσκονται σε υψηλή θέση. Μπροστά, τα καθίσματα βρίσκονται τουλάχιστον 57,2 εκ. πάνω από τον δρόμο και πίσω 61,8 εκ. Αν είναι κατειλημμένες όλες οι θέσεις, ο αποθηκευτικός χώρος - όταν η φόρτωση φτάνει στο ύψος της πλάτης των πίσω καθισμάτων – ανέρχεται στα 445 λίτρα, που είναι η καλύτερη επίδοση στην κατηγορία. Οι πίσω θέσεις μπορούν να αναδιπλωθούν χωριστά, σε αναλογία 60/40. Με την αναδίπλωση, η χωρητικότητα αυξάνεται μέχρι τα 1.290 λίτρα. Δύσκολα θα βρει κανείς SUV στην κατηγορία του που να προσφέρει τόση ευρυχωρία.

Το T-Roc διατίθεται με ισχυρούς τούρμπο κινητήρες: τρεις βενζινοκινητήρες (TSI) και τρεις πετρελαιοκινητήρες (TDI), σε τρία επίπεδα ισχύος: 85 kW / 115 PS, 110 kW / 150 PS και 140 kW / 190 PS. Οι εκδόσεις των 115 PS προσφέρονται με μπροστινή κίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Για τους κινητήρες των 150 PS, ο πελάτης μπορεί να επιλέξει μπροστινή κίνηση ή τετρακίνηση (4ΜΟΤΙΟΝ) καθώς και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG 7 ταχυτήτων). Ο βενζινοκινητήρας των 150 PS είναι εφοδιασμένος με Active Cylinder Management (αυτόματη απενεργοποίηση δύο κυλίνδρων). Οι δύο κινητήρες των 190 PS είναι εφοδιασμένοι με DSG 7 ταχυτήτων και 4ΜΟΤΙΟΝ ως στάνταρ.

Οι εκδόσεις 4ΜΟΤΙΟΝ του T-Roc είναι εφοδιασμένες με ένα μόνιμο σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς. Η ροπή που φτάνει στους τροχούς κατανέμεται ανάμεσα σε μπροστά και πίσω τροχούς μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη ανάλογα με διάφορους παράγοντες, όπως η στιγμιαία ροπή στρέψης του κινητήρα. Η κατανομή αυτή γίνεται με βάση τις ανάγκες της κίνησης – η εστίαση βρίσκεται στην ανάγκη διατήρησης βέλτιστης πρόσφυσης, και ως εκ τούτου οδηγικής ασφάλειας, ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται η μεγαλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου. Σε συνθήκες χαμηλής ροπής στρέψης, ή κατά τη διάρκεια kickdown, η προώθηση έρχεται κατά κύριο λόγο από τον μπροστινό άξονα, ενώ ο πίσω άξονας εν μέρει απεμπλέκεται. Η βασική αυτή οδηγική λειτουργία εξοικονομεί καύσιμο. Εάν χρειαστεί, ο πίσω άξονας μπορεί να ενεργοποιηθεί εκ νέου και σε διάφορους βαθμούς μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Οι διαδρομές σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους δεν αποτελούν πρόβλημα για το T-Roc με την τετρακίνησή του και την απόσταση των 16,1 εκατοστών από το έδαφος.

Βενζίνη

Discover

 

Advance

 

Experience

1.0 TSI 115PS

19.650 €

 

21.250 €

 

 

1.5 TSI EVO 150PS

 

 

23.950 €

 

25.850 €

1.5 TSI EVO 150PS DSG

 

 

24.850 €

 

27.050 €

2.0 TSI 190PS 4MOTION DSG

 

 

 

 

32.250 €

Diesel

 

 

 

 

 

2.0 TSI 150PS 4MOTION 

 

 

26.700 €

 

30.850 €

2.0 TSI 150PS 4MOTION DSG

 

 

27.900 €

 

32.150 €

Σε συνεργασία με την GoNEWS