Skip to main content

Οδηγός επιβίωσης σε μια Θεσσαλονίκη χωρίς αστικά λεωφορεία

Η Voria.gr σας προτείνει τρεις εναλλακτικούς τρόπους για να μετακινηθείτε μέσα στην πόλη όσο συνεχίζεται η απεργία των εργαζομένων του ΟΑΣΘ.

Της Αλεξίας Καλαϊτζή

Ένας μόνιμος εκνευρισμός επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στη Θεσσαλονίκη καθώς η απεργία των εργαζομένων του ΟΑΣΘ έχει αφήσει την πόλη χωρίς μέσο μαζικής μεταφοράς και με μποτιλιαρισμένους δρόμους.

Το αποτέλεσμα είναι αρκετοί πολίτες οι οποίοι δεν έχουν δικό τους μέσο, να αναγκάζονται να χρησιμοποιούν ταξί για τις μετακινήσεις τους ξοδεύοντας ένα σεβαστό ποσό σε καθημερινή βάση.

Με την ευχή ότι η ταλαιπωρία των πολιτών της Θεσσαλονίκης θα τελειώσει το συντομότερο, η Voria.gr σας προτείνει τρεις εναλλακτικούς αλλά και πιο οικονομικούς τρόπους για να μετακινηθείτε μέσα στην πόλη μέχρι να λήξει η απεργία στον ΟΑΣΘ.

Ποδήλατο

Αρκετοί είναι οι πολίτες που φαίνεται να χρησιμοποιούν το ποδήλατό τους ως μέσο μετακίνησης λόγω της απουσίας λεωφορείων από τους δρόμους της πόλης. Ενώ για όσους δεν διαθέτουν ένα, υπάρχει πάντα η λύση της ενοικίασης έναντι μικρών χρηματικών πόσών από τα διάφορα καταστήματα που υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη.

«Παρατηρείται σημαντική αύξηση στην ενοικίαση των ποδηλάτων τις ημέρες της απεργίας» σχολιάζει στη Voria.gr ο υπεύθυνος διαχείρισης της Thessbike. Η εταιρεία Thessbike διαθέτει προς ενοικίαση 200 ποδήλατα σε 8 κεντρικά σημεία μες στην πόλη και συγκεκριμένα μπροστά από τον Όμιλο Φίλων Θαλάσσης, το Λιμάνι, το Μέγαρο Μουσικής, τη ΧΑΝΘ, και το Δημαρχείο αλλά και στις οδούς Βασιλέως Ηρακλείου 47 και Προμηθέως 18 (περιοχή δικαστηρίων).

Όποιος επιθυμεί να νοικιάσει, εκδίδει μια κάρτα Thessbike, πληρώνοντας το αντίτιμο των 8 ευρώ, και παραλαμβάνει το ποδήλατο της αρεσκείας του. Η κάρτα ισχύει για 5 ώρες και μετά το πέρας του διαστήματος αυτού, το κόστος για κάθε έξτρα ώρα είναι 1 ευρώ. Το ποδηλατό μπορεί να επιστραφεί σε οποιονδήποτε από τους παραπάνω σταθμούς.

Η κάρτα Thessbike εκδίδεται στα σημεία εγγραφής στη Βασιλέως Ηρακλείου 47, στην Προμηθέως 18, στη Βασ. Όλγας 179 καθώς και μπροστά από το Μέγαρο.

Μια άλλη λύση είναι η εταιρεία BikeIT η οποία διατηρεί κατάστημα μπροστά από το ξενοδοχείο Makedonia Palace και διαθέτει διάφορα μοντέλα ποδηλάτων για μετακινήσεις στην παραλία Θεσσαλονίκης. Για την ενοικίαση απαραίτητη είναι η επίδειξη ταυτότητας ή διαβατηρίου ενώ οι τιμές κυμαίνονται ανάλογα με τον τύπο του ποδηλάτου που θα επιλέξετε. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως μία ώρα ενοικίασης ενός ποδηλάτου πόλης κοστίζει 3 ευρώ.

Ωτοστοπ

Μόλις χθες το βράδυ δημιουργήθηκε στο Facebook, η σελίδα "Κίνημα Ωτοστόπ" και ήδη στις πρώτες ώρες λειτουργίας της, έχει συγκεντρώσει σχεδόν 1.000  likes αναδεικνύοντας ένα καινούργιο trend στην πόλη.

Στόχος του κινήματος είναι να προωθήσει την εφαρμογή του ωτοστόπ στην Θεσσαλονίκη, παρακινώντας τους πεζούς που θέλουν να μεταφερθούν κάπου να «σηκώσουν τον αντίχειρα τους» και τους οδηγούς να τους φιλοξενήσουν στο όχημα τους.

Μέλη του γκρουπ ενημερώνουν για τις διαδρομές που θα ακουλουθήσουν στη σελίδα στο facebook ενώ οι διαχειριστές της ομάδας έχουν εκδόσει ένα ειδικό καρτελάκι, το οποίο μπορούν να εκτυπώσουν και να τοποθετήσουν στο παρμπρίζ του αυτοκινητού τους όσοι οδηγοί είναι διαθέσιμοι για ώτοστοπ.

«Στόχος μας είναι να δείξουμε ότι οι πολίτες μπορούμε να αυτοοργανωθούμε, ότι δεν θα παραμένουμε όμηροι μιας οποιασδήποτε κατάστασης. Επίσης είναι ένας τρόπος να πολεμήσουμε την αποξένωση που κυριαρχεί πλέον στην πόλη. Η πρωτοβουλία αυτή είναι μια απάντηση όχι μόνο στην παρούσα κρίση που δημιουργήθηκε λόγω της απεργίας του ΟΑΣΘ αλλά και σε μια βαθύτερη κρίση, που αντιμετωπίζουμε ως λαός» σχολίασε στη Voria.gr ο Δημήτρης Παπαγεωργίου, ένας από τους πρωτεργάτες της πρωτοβουλίας.

Poolit

To Poolit είναι μια νέα πρωτοποριακή εφαρμογή που βασίζεται στη φιλοσοφία του συνεπιβατισμού. Λειτουργεί σε smartphones με βασικό στόχο να συνδέσει άτομα που δεν έχουν δικό τους μέσο μεταφοράς με αυτά που έχουν κενές θέσεις στο αμάξι ή το μοτοποδήλατό τους.

Οι ενδαφερόμενοι πεζοί δηλώνουν μέσω της εφαρμογής τον προορισμό τους και το Pool it προωθεί άμεσα το αίτημα της διαδρομής σε οδηγούς που βρίσκονται κοντά. Μόλις ένας οδηγός αποδεχτεί το αίτημα, οι δύο πλευρές συναντιούνται και ξεκινούν το ταξίδι τους. Στο τέλος της διαδρομής, η εφαρμογή υπολογίζει το κόστος που αναλογεί στον συνεπιβάτη, ανάλογα με το χρόνο και την απόσταση που διανύθηκε.