Πέμπτη 20 Ιουλίου 2017
x

ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΑΣΘ - ΚΛΗΘΗΚΕ ΤΕΛΙΚΑ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΠΕΔΚΜ

Οργισμένη αντίδραση του αποκλεισμένου από τη διαβούλευση ΕΚΘ, με τον πρόεδρό του, Παναγιώτη Τσαραμπουλίδη να κάνει λόγο για εμπάθεια του κ. Σπίρτζη.

του Δημήτρη Παπανίκου

Με τη διαδικασία του επείγοντος εισήχθη στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο που θα δρομολογήσει την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, ενώ ένταση υπήρξε ανάμεσα στον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη και εκπροσώπους των υπόλοιπων κομμάτων.

Αύριο Τρίτη 18 Ιουλίου, στις 12:00, θα κληθούν να εκφράσουν τις απόψεις τους αρμόδιοι κοινωνικοί και συνδικαλιστικοί φορείς, ενώ την Τετάρτη 19 Ιουλίου θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής.

Συνολικά επιλέχθηκαν 17 φορείς για να εκφράσουν τις απόψεις τους για το νομοσχέδιο.

Όπως προκύπτει από την επιλογή των συγκεκριμένων φορέων, υπήρξαν κλήσεις και αποκλεισμοί που προκαλούν ορισμένες αντιδράσεις.

Κλήθηκαν μεταξύ άλλων:

- Το συνδικάτο και η διοίκηση του Οργανισμού

- Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας που σύμφωνα με πληροφορίες θα εκπροσωπήσει η Βούλα Πατουλίδου

- Τέσσερις δήμαρχοι του νομού: Θεσσαλονίκης (Γιάννης Μπουτάρης), Καλαμαριάς (Θεοδόσης Μπακογλίδης), Νεάπολης-Συκεών (Σίμος Δανιηλίδης) και Θέρμης (Θεόδωρος Παπαδόπουλος). Πλην του Μπουτάρη, ο οποίος είναι κατά της κρατικοποίησης, οι υπόλοιποι τάσσονται υπέρ, χωρίς να είναι ΣΥΡΙΖΑ.

Μετά από διαβουλεύσεις, κλήθηκε τελικά και ο Λάζαρος Κυρίζογλου, ο οποίος έχει και τη θεσμική ιδιότητα του προέδρου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ έχει συγκρουστεί επανειλημμένως με τον Σπίρτζη για το συγκεκριμένο θέμα στο παρελθόν.

Μιλώντας στη Voria.gr, ο κ. Κυρίζογλου επανέλαβε τη διαφωνία του με την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, ενώ για τον Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) ήταν θετικός, καθώς, όπως είπε, αν ψηφιστεί όπως έχει επιτρέπει την αύξηση της συμμετοχής της τοπικής αυτοδιοίκησης.

«Σε ό,τι αφορά τον εκτελεστικό βραχίονα που θα ασκεί το συγκοινωνιακό εργο οι περισσότεροι δήμαρχοι είμαστε αντίθετοι», δηλώνει ο κ. Κυρίζογλου, τονίζοντας ότι έχει εκφράσει την άποψη για δημόσιο διαγωνισμό με τη συμμετοχή ιδιωτών.

Όπως αναφέρει, οι δήμοι δεν έχουν τη δυνατότητα να μετεέχουν σε ένα εγχείρημα έωλο σε σχέση με την κοστολόγησή του.

«Γουρούνι στο σακί δεν παίρνουμε», τόνισε χαρακτηριστικά, ενώ πρόσθεσε τις ανησυχίες των δήμων για την πιθανή ένταξη του κρατικού φορέα στο Υπερταμείο

Ενδεικτικές περιπτώσεις φορέων που συμφωνούν ανοιχτά με την επιχειρούμενη κρατικοποίηση του Οργανισμού αποτελούν οι κλήσεις του προέδρου της ΔΕΘ, Τάσου Τζήκα, του προέδρου του ΟΛΘ, Κώστα Μέλλιου, όπως και του πρώην προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης αλλά και στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ, Μανώλη Λαμτζίδη, παρότι κανείς από τους τρεις δεν έχει εμφανή σχέση με τα ζητήματα των αστικών συγκοινωνιών και του ΟΑΣΘ.

Επίσης, από τους διαφωνούντες δημάρχους δεν κλήθηκαν ο δήμαρχος Χαλκηδόνας, Ιωάννης Τσουκνιδάς και ο δήμαρχος Παύλου Μελά, Δημήτρης Δεμουρτζίδης.

Οργισμένη αντίδραση από Τσαραμπουλίδη

Μία ακόμη περίπτωση αποκλεισμού είναι και το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, με τον πρόεδρό του, Παναγιώτη Τσαραμπουλίδη να επιτίθεται στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, κάνοντας λόγο για εμπάθεια.

«Είναι προφανές ότι ο υπουργός είναι εμπαθής στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Από την πρώτη στιγμή λέγαμε τα πράγματα με το όνομά τους στο θέμα του ΟΑΣΘ», αναφέρει στη Voria.gr ο κ. Τσαραμπουλίδης και προσθέτει:

«Είναι αδιανόητο και πρωτοφανές να μην καλείται το ΕΚΘ στη διαβούλευση που θα κρίνει το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Άλλωστε ο υπουργός είχε φροντίσει στο 9μελες συμβούλιο του νέου φορέα αστικών συγκοινωνιών να περιγράψει σαφώς ότι δεν θα συμμετέχουν εργαζόμενοι. Αυτό τα λέει όλα για την προσωπική του εμπάθεια».

Ο πρόεδρος του ΕΚΘ καλεί μάλιστα τον πρωθυπουργό να παρέμβει.

«Η περίπτωση του κ. Σπίρτζη είναι ένα θέμα για το οποίο θα πρέπει να επιληφθεί ο πρωθυπουργός», δήλωσε χαρακτηριστικά.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ