Τετάρτη 28 Ιουνίου 2017
x

ΟΑΣΘ: ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΙΤΗΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΦΕΙΛΕΣ 15,5 ΕΚΑΤ.

Ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2017 η καταβολή ποσού ύψους 9.674.196 εκατ.ευρώ, που αφορά τη διαφορά του ΦΠΑ προς τον ΟΑΣΘ.

Την Τρίτη 25 Μαΐου και με καθυστέρηση ενός χρόνου θα πραγματοποιηθεί η συνεδρίαση για την έκδοση της απόφασης της Διαιτησίας για οφειλές ύψους 15,5 εκατ.ευρώ του ελληνικού Δημοσίου στον ΟΑΣΘ για το 2014. Όπως τόνισε στη Voria.gr ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης, μετά από σχετική προσφυγή του Οργανισμού στη Διαιτησία η υπόθεση είχε συζητηθεί τον Μάιο του 2016.

Σύμφωνα με τον κ.Στεφανίδη, ο Οργανισμός έχει λαμβάνειν ακόμη συνολικό ποσό ύψους άνω των 100 εκατ.ευρώ ευρώ για τη διετία 2015-2016 πέραν της καταβληθείσας τακτικής οικονομικής επιχορήγησης. Πρόκειται για οφειλές από τα υπουργεία Παιδείας και Εργασίας ύψους 47 εκατ. ευρώ για το 2015 και και 53 εκατ. ευρώ για το 2016.

Στο μεταξύ, ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2017 η καταβολή ποσού ύψους 9.674.196 εκατ.ευρώ, που αφορά τη διαφορά του ΦΠΑ προς τον ΟΑΣΘ σε εφαρμογή του άρθρου 71 του νόμου 4443/2016.

Εντύπωση προκαλεί, πάντως, ότι στο έγγραφο του υπουργείου Οικονομικών με το οποίο εγκρίνεται η καταβολή της διαφοράς του ΦΠΑ προς τον ΟΑΣΘ συμπεριλαμβάνεται και η έγκριση επιχορήγησης ύψους 30 εκατ.ευρώ προς τις Οδικές Συγκοινωνίες της Αθήνας για κάλυψη άμεσων και ανελαστικών αναγκών. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο έγγραφο, χορηγούνται 30 εκατ.ευρώ στις ΟΣΥ λόγω υστέρησης ταμειακής ρευστότητας η οποία καθιστούσε προβληματική την αντιμετώπιση των χρεών της εταιρείας.

Σημειώνεται ότι οι ΟΣΥ αναμένεται να καταγράψουν ζημίες 35,8 εκατ. ευρώ το 2017, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό για το 2017 που εγκρίθηκε από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Γ. Χουλιαράκη και τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη.

Τα στοιχεία για τη μαύρη τρύπα στον δημόσιο φορέα μαζικών μεταφορών, που οδηγεί στην ανάγκη έκτακτης επιχορήγησης παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον τόσο εξαιτίας της κριτικής Σπίρτζη για τις δαπάνες και τις επιχορηγήσεις στον ΟΑΣΘ όσο και του σχεδιασμού του υπουργείου για τη δημιουργία δημόσιου φορέα συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ