Skip to main content

Αντωνούδης: Η ΕΛΒΟ θα κατασκευάσει τα λεωφορεία του νέου φορέα

Ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού είπε ότι ο νέος φορέας δεν πρόκειται να λειτουργήσει εντός του 2017. Με ορίζοντα το 2019 η λύση της σύμβασης με ΟΑΣΘ.

Την αξιοποίηση του δυναμικού της ΕΛΒΟ για την κατασκευή καινούριου στόλου με μικρά λεωφορεία στο νέο φορέα αστικών συγκοινωνιών, προαναγγέλλει ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού, Απόστολος Αντωνούδης, μιλώντας στην εκπομπή «Άκου να δεις» της Δημοτικής Τηλεόρασης Θεσσαλονίκης.

Η επικείμενη συνεργασία με την ΕΛΒΟ έρχεται στον απόηχο της συνάντησης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη, με τους Δημάρχους της Θεσσαλονίκης για τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης (δείτε εδώ).

Ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού είπε ότι ο νέος φορέας δεν πρόκειται να λειτουργήσει εντός του 2017, αφού μέσα στο τρέχον έτος θα γίνει ο σχεδιασμός.

«Μην περιμένετε ότι θα δούμε τον νέο φορέα να λειτουργεί εντός του 2017. Πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες μελέτες για να φτάσουμε στη λειτουργία του δεύτερου φορέα. Μιλάμε για καινούργιο στόλο, για καινούργια λεωφορεία. Εδώ μπορεί να βοηθήσει η ΕΛΒΟ, κατασκευάζοντας κομμάτι του στόλου. Ένας τέτοιος σχεδιασμός θα βοηθήσει και οικονομικά και κοινωνικά», ανέφερε.

Ο κ. Αντωνούδης τόνισε ότι είναι πολύ σημαντικό που άνοιξε η κουβέντα για τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης και κρίνει θετικά τις κινήσεις της κυβέρνησης προς την επίλυση του ζητήματος.

Παράλληλα, υπερασπίστηκε την δημιουργία νέου δημόσιου φορέα, τονίζοντας ότι «επί 60 χρονια είχαμε το κακό παράδειγμα του ιδιώτη στον ΟΑΣΘ. Το υπουργείο λέει πως πρέπει να δημιουργήσουμε ένα φορέα για να ελέγχει, να συντονίζει και να σχεδιάζει τις αστικές συγκοινωνίες, το Μετρό, τα λεωφορεία, η παράκτια συγκοινωνία, πιθανώς το τραμ, αλλά και τα ΚΤΕΛ, με στόχο τη βιωσιμότητα».

Σχολιάζοντας το ζήτημα της υπάρχουσας σύμβασης με τον ΟΑΣΘ, υπογράμμισε ότι πρόκειται για μία «σύμβαση χωρίς τέλος», καθώς η λήξη της προβλέπεται να γίνει δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση του Μετρό και των προεκτάσεών του. Ωστόσο, όπως τονίζει, υπάρχει η ευρωπαϊκή οδηγία που μας καλεί να απελευθερωθουν οι αστικες συγκοινωνιες μέχρι το 2019.

Ο πρώην γ.γ. δημοσίων έργων, Στράτος Σιμόπουλος εξέφρασε την αντίθεση του σε ένα μονοπωλιακό φορέα, είτε δημόσιο, είτε ιδιωτικό, ενώ έκρινε θετικά την δημιουργία φορέα για τον σχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών, προτείνοντας να ανατεθεί στην Εγνατία Οδό.

Τέλος, ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ νομού Θεσσαλονίκης, Τριαντάφυλλος Τριανταφυλλίδης, τόνισε ότι πρέπει να ληφθεί υπόψιν και η βιωσιμότητα των ΚΤΕΛ, καθώς η εταιρεία εξυπηρετεί επιβάτες σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ, ενώ εξέφρασε την επιθυμία να διαχωριστούν τα ΚΤΕΛ από το νεό φορέα.