Skip to main content

Ο τουρισμός της Χαλκιδικής αποκτάει το δικό του Παρατηρητήριο

Συνεργασία της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής με τον μεγαλύτερο όμιλο στο τουριστικό μάρκετινγκ, την MKG Group, για το Μηνιαίο Παρατηρητήριο Χαλκιδικής.

Η Ένωση Ξενοδόχων Χαλκιδικής, σε συνεργασία με τον όμιλο εξειδικευμένων τουριστικών υπηρεσιών MKG, πήρε την σημαντική πρωτοβουλία να αξιοποιήσει το εργαλείο της στατιστικής και το Μηνιαίο Παρατηρητήριο, για να μπορέσει να σχεδιάσει πάνω σε ξεκάθαρες βάσεις την ανάπτυξη του ξενοδοχειακού κλάδου.

Σε συνέντευξη που έδωσαν σήμερα ο πρόεδρος της ΕΞΘ κ. Γρηγόρης Τάσιος και η εκπρόσωπος του MKG Group κ. Ειρήνη Βάρδα, παρουσίασαν αυτό το νέο εργαλείο που μπορούν δωρεάν να αξιοποιήσουν οι ξενοδόχοι της Χαλκιδικής όπως και η Ένωση, έτσι ώστε μέσα από τη συγκέντρωση στατιστικών στοιχείων και μηνιαία reports, να μεθοδεύουν καλύτερα στην στρατηγική και τις κινήσεις τους.

Η προσπάθεια για το Μηνιαίο Παρατηρητήριο Χαλκιδικής ξεκίνησε μέσα στο 2016, αρχικά με 34 ξενοδοχεία που έχουν συνολική δυναμικότητα 4.846 κλινών. Αυτές οι 34 επιχειρήσεις, μέσα σε διάστημα ενός μηνός έγιναν 45 και αναμένεται ότι μέχρι το τέλος του 2017 θα ξεπεράσουν τα 50 τα ξενοδοχεία που θα ενημερώνουν την ηλεκτρονική πλατφόρμα HotelCompSet και θα ενημερώνονται από αυτήν για τα ποιοτικά στοιχεία των τουριστών που φιλοξενούνται στα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής.

Όταν το Παρατηρητήριο έχει στοιχεία για το 40% των μελών της ΕΞΧ οπότε και ένα αξιόπιστο δείγμα, τότε θα παρουσιαστεί το προφίλ του ξενοδοχειακού κλάδου της Χαλκιδικής. Πιθανότατα αυτή η παρουσίαση θα γίνει στο τέλος της σεζόν και ίσως κοντά στο χρόνο λειτουργίας της επόμενης Philoxenia.

Σημειωτέον ότι στην Ένωση μέλη είναι 150 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που διαθέτουν 34.000 κλίνες από τις συνολικά 54.000 ξενοδοχειακές κλίνες στο νομό.

Η κ. Βάρδα τόνισε ότι οι επιχειρήσεις που θα συνδεθούν με την πλατφόρμα του Παρατηρητηρίου, πρέπει να είναι βέβαιες ότι τα στοιχεία τους θα προστατεύονται και δεν θα αποκαλύπτονται.

Η Χαλκιδική, για την επεξεργασία των στοιχείων, έχει "χωριστεί" με δύο τρόπους: Γεωγραφικά σε Δυτική, Κασσάνδρα, Σιθωνία και Άθω και, κατά δεύτερον, βάσει του μεγέθους των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

Το Παρατηρητήριο κάνει αρχή με την συγκέντρωση των βασικών στατιστικών στοιχείων όπως: εθνικότητες πελατών, πληρότητες, αφίξεις, τιμές. Ειδικά για την Χαλκιδική, που έχει ξενοδοχεία resort και όχι αστικά, οι εκθέσεις/reports, θα είναι μηνιαίες.

Όπως είπε ο κ. Τάσιος, μέχρι σήμερα έχουν συνδεθεί με την πλατφόρμα της MKG σχεδόν όλες οι μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Στόχος όμως της Ένωσης είναι να ενταχθούν πολύ περισσότερα ξενοδοχεία και μικρών κατηγοριών. Επίσης, θα επιδιωχθεί να περάσει το Παρατηρητήριο κάτω από την ομπρέλλα του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, ώστε να συμπεριληφθούν και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια όπως και τα campings.

Μέχρι του παρόντος, ο κλάδος του τουρισμού όπως και πολλοί άλλοι, πάσχει σε ο,τι αφορά στην συγκέντρωση στατιστικών στοιχείων. Με βάση τα ισχύοντα, οι τουριστικές επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να υποβάλλουν στην ΕΛΣΤΑΤ ορισμένα, λίγα, στοιχεία για την κίνησή τους, όπως αφίξεις, διανυκτερεύσεις, εθνικότητες και αριθμό εργαζομένων.

Δυστυχώς, όπως παρατήρησε ο κ. Τάσιος, οι περισσότερες επιχειρήσεις, δεν συμμορφώνονται, οπότε αυτό το κενό ελπίζει ότι θα μπορέσει σταδιακά και πολύ πληρέστερα και με άμεσο τρόπο να καλύψει το Παρατηρητήριο Χαλκιδικής, μέσω της συνεργασίας ΕΞΧ και MKG Group.

Σχετικά με τον κλάδο της φιλοξενίας στην Χαλκιδική, σημειώνονται τα εξής: Στον νομό υπάρχουν 480 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις όλων των κατηγοριών με συνολικά 54.000 κλίνες. Από τα ξενοδοχεία αυτά, 150 επιχειρήσεις είναι μέλη της Ένωσης και έχουν 34.000 κλίνες. Μέλη στην ΕΞΧ είναι ως επί το πλείστον οι μεγαλύτερες σε μέγεθος και κατηγορία επιχειρήσεις.

Επίσης, 40.000 κλίνες έχουν οι επιχειρήσεις ενοικιαζομένων δωματίων, με τα σήματα στον νομό να ανέρχονται σε 2.500. Στην Χαλκιδική υπάρχουν και 300 campings με 10.000 θέσεις.

Σε ό,τι αφορά τo MKG Group, έχει έδρα στο Παρίσι και ιδρύθηκε πριν τριάντα χρόνια από τον κρητικό κ. Γιώργο Χατζηπαναγιώτη. Ο όμιλος που εξειδικεύεται σε θέματα μάνατζμεντ της τουριστικής βιομηχανίας, θεωρείται leader στο χώρο. Στην Ελλάδα παρέχει μέσω συνεργασιών, τις υπηρεσίες του, στην Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης όπως και στις αντίστοιχες κλαδικές ενώσεις Αττικής και Κρήτης, συνεργασίες που εκκινούν στο επόμενο διάστημα.