Skip to main content

Eπενδύσεις 270 εκατ. από τα SANI - IKOS σε Χαλκιδική, Κέρκυρα και Κω

Τα έσοδα του Ομίλου SANI/IKOS ανήλθαν σε 120 εκατ. το 2017, στόχος τα 230 εκατ. το 2020. Η Marriott βλέπει επενδυτικό ενδιαφέρον για Ελλάδα.

Με πληρότητες της τάξης του 95% από τον Απρίλιο έως και τον Οκτώβριο, επενδύσεις  270 εκατομμυρίων σε νέα ξενοδοχεία και ριζικές αναβαθμίσεις τουριστικών συγκροτημάτων που έχουν εξαγοραστεί στην Κέρκυρα και την Κω, ο όμιλος SANI-IKOS, προσβλέπει σε έσοδα της τάξης των 230 εκατ. το 2020, έναντι 120 εκατ. ευρώ το 2017 και 87 εκατ. ευρώ το 2015, πρώτη χρονιά συγχώνευσης των δύο αλυσίδων.

To αξιοσημείωτο είναι ότι τα SANI-IKOS επιτυγχάνουν αυτές τις πολύ υψηλές πληρότητες  παρά το γεγονός ότι έχουν μία μέση ετήσια αύξηση στις τιμές τους από 5% έως 10%.

Ο Όμιλος, που ελέγχεται από την οικογένεια Ανδρεάδη, την Οaktree Capital Management και άλλα funds του εξωτερικού, επενδύει με τα IKOS στα premium all inclusive ξενοδοχεία, υλοποιώντας τον νέο τύπο του family hotel, που συνδυάζει την πολυτέλεια με τον ελεγχόμενο προϋπολογισμό των διακοπών, αλλά επίσης υποστηρίζει μέσα από καινοτόμες δράσεις (σ.σ. ‘dine out’), τη συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις αλλά και την αξιοποίηση του τοπικού ανθρώπινου δυναμικού. Τo πολλές φορές βραβευμένο SANI εντάσσεται στην κατηγορία των luxury resorts.

Τα παραπάνω ανέφερε ο κ. Αντώνης Αβδελάς, εμπορικός διευθυντής των SANI/IKOS από το βήμα της ημερίδας «Τhe Tourism of Tomorrow», που διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη το πρόγραμμα Τουρισμού και Φιλοξενίας του  Αμερικανικού Κολλεγίου (ΑCT).

O κ. Αβδελάς μίλησε για την εταιρική κουλτούρα, που στις σύγχρονες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, πρέπει να διατρέχει όλο το προσωπικό, μίλησε επίσης για αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογιών και προσαρμογή στις σύγχρονες κοινωνικές τάσεις, αλλά και για ένα πολύ δυνατό σύστημα απευθείας πωλήσεων προσθέτοντας ότι τα IKOS, για τη σεζόν του 2018, έχουν ήδη προκρατήσεις της τάξης του 50%.

Σημειώνεται ότι ο Όμιλος, το 2017, με επτά ξενοδοχεία στο χαρτοφυλάκιό του, είχε συνολικά 1.550 δωμάτια (τα 950 στο συγκρότημα ΣΑΝΗ). Το 2018, με τη συμπερίληψη του IKOS Dassia στην Κέρκυρα, η δυναμικότητα αυξάνεται στα 1.950 δωμάτια ενώ όταν το 2019, την άνοιξη, λειτουργήσει και το IKOS Kefalos, στην Κω, οι δύο αλυσίδες του Ομίλου θα έχουν συνολικά 2.400 δωμάτια.

Τέλος σημειώνεται ότι ο Όμιλος, στη διετία 2016-2017 έχει επενδύσει σε Χαλκιδική και Κέρκυρα 180 εκατ. ευρώ, ενώ με τα 90 εκατομμύρια που επενδύονται στο ΙΚΟS Kefalos (πρώην Club Med), το σύνολο των επενδύσεων θα ανέλθει στα 270 εκατομμύρια ευρώ.

Ενδιαφέρον των Marriott για την Ελλάδα

Ιδιοκτήτες ξενοδοχείων από άλλες χώρες, που είναι ενταγμένα στη διεθνή αλυσίδα της Marriott, ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην Ελλάδα, δήλωσε από το βήμα της ημερίδας ο κ. Νίκος Χάτζος, διευθυντής Ανάπτυξης της Marriott International για Ελλάδα και Κύπρο.

Όπως υποστήριξε ο κ. Χάτζος, ο ελληνικός ξενοδοχειακός κλάδος έχει αφήσει πίσω του το «σκοτεινό παρελθόν» σε ότι αφορά τις συνεργασίες ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων με διεθνείς αλυσίδες, όταν για πολλούς και διαφόρους λόγους, από τους 50 «αρραβώνες», σε «γάμους» κατέληξαν μόνο οι 23, ποσοστό μικρότερο του 50%.

Η Marriott, η μεγαλύτερη ξενοδοχειακή επιχείρηση στον κόσμο, διαθέτει στην Ελλάδα 11 ξενοδοχεία και δύο υπό κατασκευή, ενώ όπως τόνισε ο κ. Χάτζος, το παρόν είναι πλέον πολλά υποσχόμενο για αυτούς τους «γάμους» μεταξύ Ελλήνων και ξένων. Μάλιστα από τις 14 νέες συμφωνίες που έχουν υπογραφεί, στις 4 έχει βάλει και την υπογραφή της η Marriott.

H  τουριστική αγορά έχει αλλάξει όπως και η ξενοδοχειακή ειδικότερα, με σημαντική δραστηριότητα στην ψηφιακή εποχή να αναπτύσσουν πλέον oι περίφημοι ΟΤΑ’s (Online Travel Agents), αλλά και οι Τhird Party Hotel Management Companies, οι εταιρείες που ασχολούνται με τη διαχείριση ξενοδοχειακών μονάδων. Σε αυτό το διαφοροποιημένο περιβάλλον η Marriott International ακολουθεί μία πιο ανοικτή πολιτική franchising αλλά μετά από αυστηρή επιλογή αξιόπιστων συνεργατών.

Με τη νέα γενιά των ιδιοκτητών ξενοδοχειακών μονάδων, που είναι πιο κοντά σε management και franchise agreements, καθώς αντιλαμβάνονται τη δυναμική της ένταξης σε διεθνή δίκτυα, αλλά και υπό την πίεση του ανταγωνισμού από τις γειτονικές χώρες – τα τελευταία 15 χρόνια η Τουρκία έχει κάνει μεγάλα βήματα και ξεπεράσει την Ελλάδα τουριστικά- ο κ. Χάτζος προέβλεψε ανάπτυξη στο χώρο των συνεργασιών.