Skip to main content

Ο Μπουτάρης και η κριτική για τα.... ποταμόπλοια στον Αξιό

Η πραγματικότητα σχετικά με τα περί σύνδεσης Αξιού – Δούναβη και η συνάντηση εργαζομένων του ΟΑΣΘ με Μπουτάρη - Τζιτζικώστα, εν όψει ΔΕΘ

-Μετά την αλλαγή στη θέση του γραμματέα οργανωτικού της ΝΔ στη Θεσσαλονίκη άνοιξαν εκ νέου τα σενάρια για τις επιλογές του Κυριάκου Μητσοτάκη στον τοπικό κομματικό μηχανισμό. Όχι ότι μένουν και πολλές θέσεις στις οποίες δεν υπάρχουν δικές του επιλογές... Μένει η κρισιμότερη, που δεν είναι άλλη από αυτή του προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής, Μηνά Σαμαντζίδη. Αυτή άλλωστε συζητείται από τότε που ανέλαβε πρόεδρος του κόμματος ο κ. Μητσοτάκης, σε βαθμό που έχουν περιοριστεί σε ένα μόλις όνομα οι πιθανότητες για τον αντικαταστάτη του, την κ. Βίκυ Ευταξά. Ύστερα από τόσο καιρό που σέρνεται το συγκεκριμένο ζήτημα, σε παραπολιτικό επίπεδο και στα «γαλάζια» πηγαδάκια, ο κ. Σαμαντζίδης περιορίζεται να κάνει τη δουλειά του (τελείωσε με τη μετακόμιση των γραφείων, ολοκλήρωσε τις τελευταίες για το καλοκαίρι κομματικές εκδηλώσεις, θα στείλει τις επόμενες μέρες και την πρόταση της Διοικούσας για το πρόγραμμα του προέδρου στη ΔΕΘ) και να χαίρεται το παιδάκι του που γίνεται τριών μηνών. Κι άσε τους άλλους να λένε... Όσο για το Θόδωρο Μητράκα, που αντικαταστάθηκε από τον 38χρονο μηχανικό, Άνθιμο Αμανατίδη, εθεάθη καλοκαιριάτικα με αθλητική περιβολή και στην Περιφέρεια, όπου πήγε προφανώς να δει τον άνθρωπο που στήριξε και τον στήριξε όλο αυτό το διάστημα, τον Απόστολο Τζιτζικώστα. Θα είχαν προφανώς πολλά να συζητήσουν και για τα της ΝΔ. Σε πιο χαλαρό πλέον κλίμα...

-Πολλοί έσπευσαν να χλευάσουν την ανακοίνωση Μπουτάρη περί σύνδεσης Αξιού – Δούναβη. Μια απλή αναζήτηση στη Google μπορούσε να... σώσει πολλούς από το ατόπημα. Μπορεί ο Μπουτάρης να πετάει διάφορα, όμως το συγκεκριμένο ζήτημα δεν είναι αερόστατο... Μπορεί να φαντάζει ως τέτοιο, αλλά δεν είναι, από τη στιγμή, που εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια γίνεται και προεργασία. Για να το χοντρύνω ακόμη περισσότερο, να δώσω ένα στοιχείο. Ο εκπληκτικός προϋπολογισμός ενός τέτοιου έργου ξεπερνάει τα 17 δισεκατομμύρια δολάρια. Ποσό προφανώς απαγορευτικό για να σκέφτεται κάποιος ότι κάποτε μπορεί να γίνει πραγματικότητα ένα παλαιότατο σχέδιο για το λεγόμενο «πλωτό Αξιό» ή τη σύνδεση Δούναβη – Μοράβα – Αξιού, όπως θέλουν να τη λένε οι Σέρβοι. Αν όμως σκεφτεί κάποιος λιγότερο κοντόφθαλμα θα δει ότι έχουν γίνει και (πρόχειρες) μελέτες απόσβεσης ενός κόστους, που αφενός φέρεται να μπορεί να ενισχύσει με κονδύλια η ΕΕ (όχι από το ΕΣΠΑ, αλλά από διακρακτικά προγράμματα τύπου Interreg), αφετέρου το μεγαλύτερο κόστος είχαν ενδιαφερθεί να το αναλάβουν οι Κινέζοι (κάπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια). Όλα αυτά βέβαια είναι σε επίπεδο προθέσεων και δημοσιευμάτων. Και ένα τέτοιο έργο δεν γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Εξάλλου, κάποιοι προετοιμάζονται εδώ και χρόνια. Πριν το 2013 με πρωτοβουλία τους οι Σέρβοι προώθησαν και συγκεκριμένο σχεδιασμό. Θυμίζω ότι είχαν γίνει και επισκέψεις στην Περιφέρεια και ενημέρωση για το θέμα... Συνεπώς η κριτική περί ποταμόπλοιων στον Αξιό και βόλτας με αυτά στη Βιέννη για... καφέ, όπερα και βαλς, θα ήταν προτιμότερο να παραμείνει σε ένα επίπεδο αστείου, παρά να ανάγεται αδίκως σε επίπεδο χλευασμού.

-Στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης και στον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας καταφεύγουν αυτή την εβδομάδα οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, προκειμένου να κάνουν κι αυτοί την παρέμβασή τους όπου μπορούν ώστε να λυθεί το ζήτημα που έχει ανακύψει με τα δεδουλευμένα. Πέραν της πολιτικής παρέμβασης δεν μπορούν να πάρουν κάτι περισσότερο, αυτό είναι βέβαιο. Όπως μάλλον βέβαιο είναι και το γεγονός ότι η όποια λύση θα βρεθεί πριν από τα εγκαίνια της φετινής ΔΕΘ. Δε χρειάζεται να είσαι μάγος για να το μαντέψεις. Εξάλλου, μόλις είναι να ανεβεί Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός ως δια μαγειας τέτοια προβλήματα, ειδικά στο μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς στην πόλη, τον ΟΑΣΘ, λύνονται με μιας. Τα χρωστούμενα της Πολιτείας βρίσκονται, δίνονται και εξοφλούνται οι εργαζόμενοι κι όλα μέλι γάλα. Μόνο μια μικρή διαφορά φέτος: Η επιδότηση –και συνεπώς τα οφειλόμενα- είναι μικρότερη και δεν ξέρουμε αν φτάνει για να καλυφθούν οι οφειλές στους εργαζόμενους... Γι' αυτό είναι ενήμεροι όλοι, αλλά πίεση για να δοθεί μεγαλύτερη επιδότηση δεν μπορεί να ασκηθεί πια. Το διεμήνυσαν, όπως μαθαίνουμε, μια σειρά από βουλευτές όλων των κομμάτων αρχικώς στη διοίκηση του Οργανισμού και ακολούθως και στους εργαζόμενους. Όπως έλεγαν στελέχη του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ, «με τον ΟΑΣΘ εμείς τα είπαμε και τα ξαναείπαμε. Γνωρίζει καλά τις θέσεις μας και ευτυχώς, τουλάχιστον σ' αυτές δεν έχει αλλάξει τίποτα και η κυβερνητική πρακτική»...

-Σχεδόν όλο το τοπικό πολιτικό προσωπικό της Θεσσαλονίκης βρέθηκε αυτό το Σαββατοκύριακο στη Χαλκιδική. Ειδικά στο πρώτο πόδι ήταν σαν να βρίσκεσαι στην Αριστοτέλους. Φέτος μάλιστα κανείς δεν ρωτάει κανέναν αν θα κάνει διακοπές και που θα πάει. Άρχισαν –κι αυτοί- να θεωρούν διακοπές τις αποδράσεις στη Χαλκιδική. Διότι πριν από μερικά χρόνια, διακοπές για τους Θεσσαλονικείς και ειδικά για το πολιτικό και αυτοδιοικητικό προσωπικό ήταν μόνο σε... νησάκι. Το λες και προσγείωση στην πραγματικότητα. Όχι και ιδιαιτέρως ανώμαλη, δεδομένης της διαχρονικής ομορφιάς της Χαλκιδικής...