Skip to main content

Μπουτάρης: Youth Hostels τα κτήρια της ΥΦΑΝΕΤ και του Παπάφειου

Οι αστικές παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στα σχέδια του δήμου Θεσσαλονίκης. Τι είπε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων για τις επενδύσεις σε ΟΛΘ και ΟΛΠ

Οι παρεμβάσεις του κεντρικού Δήμου στη Θεσσαλονίκη ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης φιλοδοξεί ότι θα συνεχιστούν με την πεζοδρόμηση του υπολοίπου, νοτίου τμήματος της οδού Αγίας Σοφίας, νέες επεμβάσεις στην Αγορά Βλάλη, αλλά και την αξιοποίηση των πολλών και πολύ ωραίων παλαιών κτηρίων στον άξονα της Εγνατίας.

Για τα «διαμαντάκια» της Εγνατίας ο Δήμος ελπίζει ότι ενδεχομένως θα καταστεί δυνατή η αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων ενώ θα επιδιώξει να παρακινήσει τους ιδιοκτήτες να επενδύσουν στα κτήρια αυτά για την ανάπτυξη νέων οικονομικών δραστηριοτήτων.

Όπως είπε ο κ. Μπουτάρης στο 1ο Prodexpo North, ο Δήμος, που εμπνεύσθηκε τη δημιουργία Αρχαιολογικής Πλάζας από τις αρχαιότητες που βρέθηκαν στο σταθμό «Βενιζέλου» του Μετρό, ενδιαφέρεται επίσης για τρία μεγάλα ακίνητα, και συγκεκριμένα για το Καραβάν Σαράι, το κτήριο της πρώην ΥΦΑΝΕΤ και το «Παπάφειο». Μάλιστα ο Δήμος θεωρεί ότι «Παπάφειο» και ΥΦΑΝΕΤ θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως φοιτητικές εστίες και youth hostels.

Οι αστικές αναπλάσεις και αξιοποιήσεις εμβληματικών κτηρίων, είναι αυτονόητο ότι θα επηρεάσουν την αγορά και τις αξίες ακινήτων, τις οποίες όμως επηρεάζουν και οι μεγάλες επενδύσεις στα λιμάνια, όπως είπε ο Γ.Γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής κ. Χρήστος Λαμπρίδης.

Η πραγματοποίηση επενδύσεων 180 εκατ. ευρώ στον ΟΛΘ και 293 εκατ. στον ΟΛΠ, με την Cosco να θέλει να επενδύσει επιπλέον 200 εκατ., δημιουργεί πολύ μεγάλες αλυσιδωτές θετικές επιπτώσεις για Πειραιά- Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ στο πλαίσιο της νέου νόμου για τους Φορείς Διαχείρισης & Εκμετάλλευσης Λιμένων , θα βρεθούν τρόποι διαχείρισης των λεγόμενων «ορφανών» λιμενικών συστημάτων, όπως είναι το λιμάνι του Σταυρού.

Ο κ. Λαμπρίδης τόνισε ότι η απόφαση της κυβέρνησης είναι, τα υπόλοιπα δέκα μεγάλα λιμάνια, να αξιοποιηθούν με τη μέθοδο της παραχώρησης, ένα «πιο δόκιμο μοντέλο» και να μην επαναληφθεί η πώληση των μετοχών του δημοσίου, όπως έγινε σε ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Μέχρι σήμερα, στις αρχαιολογικές ανασκαφές του Μετρό Θεσσαλονίκης, έχουν επενδυθεί 132 εκατ. ευρώ, ποσό αντίστοιχο εκείνου που δαπανήθηκε συνολικά για το Μουσείο της Ακρόπολης. Αυτή η επένδυση, αναμένεται να ενισχύσει τις μελλοντικές αποδόσεις από αυτό καθαυτό το έργο του Μετρό, το οποίο πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία τον Νοέμβριο του 2020.

Όπως είπε ο δρ. Γιώργος Κωνσταντινίδης, διευθυντής Μετρό Θεσσαλονίκης, το μεγάλο αυτό έργο θα αλλάξει το πρόσωπο της πόλης και θα δημιουργήσει μία νέα πραγματικότητα για τους κατοίκους και τους επισκέπτες, καθώς 18.000 επιβάτες θα μετακινούνται ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, από ένα υπερσύγχρονο μεταφορικό μέρος, driverless και με τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα αιχμής.

Στις πολλές προκλήσεις του έργου, ανήκει βεβαίως και η κατασκευή του σταθμού «Βενιζέλου» με τις αρχαιότητες κατά χώρα αλλά και του σταθμού «Αγία Σοφία», σε τμήματα του οποίου βρέθηκαν αρχαιότητες που θα παραμείνουν in situ κατά την κατασκευή.

Τη συζήτηση στο συγκεκριμένο πάνελ συντόνισε ο δημοσιογράφος κ. Δημήτρης Διαμαντίδης.