Skip to main content

«Νόμιμη» κερδοσκοπία με το ΕΦΚ παραδέχονται οι πρατηριούχοι

Την κερδοσκοπία που έλαβε χώρα με την προαναγγελία της αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) μια εβδομάδα πριν συντελεστεί παραδέχεται η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕ
Την κερδοσκοπία που έλαβε χώρα με την προαναγγελία της αύξησης του ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) μια εβδομάδα πριν συντελεστεί παραδέχεται η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ). Σύμφωνα με την ΠΟΠΕΚ, η προαναγγελία έδωσε τη δυνατότητα σε κάποιους να αποθεματοποιήσουν καύσιμα με τους παλιούς φόρους και να τα πουλήσουν με αυξημένες τιμές, ασκώντας «νόμιμη» κερδοσκοπία.

Παράλληλα, οι πρατηριούχοι διαμαρτύρονται για τις προθέσειςτου υπουργείου Οικονομικών να φορολογήσει τα αποθέματα της 9ης Φεβρουαρίου2010, με την διαφορά του ΕΦΚ, τα οποία όμως πουλήθηκαν κατά τηδιάρκεια της ημέρας με τον παλαιό μειωμένο ΕΦΚ.

Η ΠΟΠΕΚ με ανακοίνωσή της επισημαίνει τον κίνδυνο η αύξηση του ΕΦΚ να οδηγήσει σεπεραιτέρω πτώση της κατανάλωσης βενζίνης, η οποία είναι ήδη μειωμένηλόγω της κρίσης. Παράλληλα, διευκρινίζει ότι η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσηςαφορά μόνο τις βενζίνες (14,3 λεπτά το λίτρο μαζί με το ΦΠΑ) και τοπετρέλαιο κίνησης (6 λεπτά ανά λίτρο μαζί με το ΦΠΑ) και όχι τοπετρέλαιο θέρμανσης.

Το πετρέλαιο θέρμανσης αλλάζει φορολογικήκλίμακα, χωρίς όμως να επιβαρύνεται όμως ο καταναλωτής καθώς τηνεπιπλέον διαφορά θα την εισπράττουν οι βενζινοπώλες μέσω του συστήματος«Ήφαιστος». Οι πρατηριούχοιδιαμαρτύρονται, πάντως, για τις καθυστερήσεις επιστροφής του ΕιδικούΦόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης οι οποίες, όπως επισημαίνουν,δημιουργούν έντονα προβλήματα ρευστότητας.

Η ΠΟΠΕΚ τάσσεται υπέρ της έκδοσης αποδείξεων για πωλήσεις καυσίμων από τις ταμειακές μηχανές που, ήδη, υπάρχουν στα πρατήρια για τα λοιπά είδη που διαθέτουν στην κατανάλωση, με την προϋπόθεση όμως ότι δεν θα γίνονται διασταυρώσεις με το βιβλίο αποθήκης, ώστε «να μην είναι υπόλογοι οι πρατηριούχοι για τις διαφορές όγκου καυσίμων που οφείλονται σε ξένους παράγοντες».

Η βασική θέση της Ομοσπονδίας παραμένει υπέρ της εγκατάστασης ταμειακών μηχανών συνδεδεμένων με ολοκληρωμένα συστήματα ελέγχου εισροών - εκροών όγκου καυσίμων, τα οποία όμως αφενός κοστίζουν και αφετέρου χρειάζεται χρόνος για να εγκατασταθούν. Η ΠΟΠΕΚ σημειώνει πάντως ότι είναι σε θετική κατεύθυνση η εξαγγελία του υπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου Παπακωνσταντίνου για ένταξη του κλάδου στο ΕΣΠΑ, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η εγκατάσταση αυτών των συστημάτων.