Skip to main content

Nestle: Αυξημένα λειτουργικά κέρδη και αναταράξεις στην αγορά του καφέ

Το 2016 επηρεάστηκε από τη μεταφορά της δραστηριότητας του παγωτού αλλά και από την επιβολή, από το 2017, ειδικού φόρου κατανάλωσης στον καφέ.

Το 2016 ήταν μια χρονιά σημαντικής αύξησης των λειτουργικών κερδών για την Nestle Ελλάς, όπως όμως και σημαντικών ανακατατάξεων και εξελίξεων, αφ’ ενός λόγω της μεταφοράς της δραστηριότητας παγωτού στη νέα εταιρεία Froneri και, αφ’ ετέρου, λόγω της αναστάτωσης που προκάλεσε στην αγορά του καφέ η επιβολή ΕΦΚ από 1/1/2017.

Όπως είπε στη Voria.gr  η διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων της Nestle Ελλάς κ. Αγγελική Παπαδοπούλου, το 2016 η εταιρεία έθεσε σε υλοποίηση επενδυτικό πρόγραμμα αναβάθμισης του εργοστασίου καφέ στα Οινόφυτα, ύψους 8,5 εκατ. ευρώ, το οποίο συνεχίζεται το 2017 και θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2018. Παράλληλα, προσπαθεί να εξισορροπήσει τις επιπτώσεις στις πωλήσεις του καφέ, από την επιβολή του ειδικού φόρου κατανάλωσης, μέτρο, που το 2016 και ενόψει της επιβολής του από 1/1/2017, τόνωσε πέρυσι παροδικά τη ζήτηση, η οποία όμως το 2017 παρουσιάζει μείωση λόγω της αναπόφευκτης αύξησης στις τιμές.

Αναλυτικότερα, το 2016 έκλεισε ικανοποιητικά για την Nestlé Ελλάς με μικρή αύξηση στο σύνολο του κύκλου εργασιών, που διαμορφώθηκε στα 372 εκ. ευρώ έναντι 365 εκ. ευρώ το 2015 και αύξηση λειτουργικής κερδοφορίας στα 52 εκ. ευρώ, έναντι 34 εκ. ευρώ το 2015 (+ 50,7%), γεγονός που αντικατοπτρίζει τις συντονισμένες δράσεις της εταιρείας για διατήρηση της ανταγωνιστικότητας στο σύνολο των διαφορετικών κατηγοριών προϊόντων στο απαιτητικό περιβάλλον των τελευταίων ετών.

Σημαντικό γεγονός κατά τη χρήση του 2016 ήταν η μεταφορά της δραστηριότητας του παγωτού στη νέα εταιρεία Froneri. Σημειώνεται ότι η Froneri δημιουργήθηκε από την Nestle και την  R& R Ice Cream. Η μεταφορά επηρέασε σημαντικά τις οικονομικές καταστάσεις του 2016, καθώς σε αυτές περιλαμβάνεται η διαγραφή της υπεραξίας για τη δραστηριότητα του παγωτού από το 2006 έως το 2011, όταν η δραστηριότητα συγχωνεύθηκε με την Nestlé Ελλάς. Έτσι, οι συνολικές ζημίες των προηγούμενων περιόδων για τη δραστηριότητα του παγωτού ανέρχονται στα 87,7 εκ. ευρώ.

Η παραπάνω εξέλιξη επηρέασε αρνητικά τα ίδια κεφάλαια της Nestle Ελλάς, αλλά όπως επισημαίνεται στην έκθεση του δ.σ. για την εταιρική χρήση 2016, οι μέτοχοι της εταιρείας δεσμεύτηκαν σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου προκειμένου η καθαρή θέση να ανέλθει σε ποσό που θα ξεπερνάει το ½ του μετοχικού κεφαλαίου ώστε να μην συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 48 του ν.2190/1920.

Εξετάζοντας αναλυτικότερα το 2016 διαπιστώνεται ότι η θετική επίδοση οφείλεται στην αύξηση συγκεκριμένων κατηγοριών, όπως τα μαγειρικά προϊόντα και η σοκολάτα, που επιβεβαίωσαν την τάση των τελευταίων ετών για μαγείρεμα στο σπίτι. Επίσης, σημαντικό ρόλο έπαιξε και η αυξημένη κίνηση στην κατηγορία του καφέ κατά το τέλος του έτους, λόγω της επιβολής του υψηλού φόρου κατανάλωσης από 1/1/2017. Σε αυτό το σημείο σημειώνεται ότι παρά το ισχυρό προωθητικό πλάνο και πρόγραμμα προσφορών που εφαρμόζει η Nestle, για να εξισορροπηθεί η επίπτωση του φόρου, ήδη παρουσιάζεται σημαντική αύξηση τιμής και μείωση κατανάλωσης κατά τη διάρκεια του 2017.

Η Nestlé έχει παρουσία στην Ελλάδα μέσω των προϊόντων της από το 1899 και στόχος της, όπως επισήμανε η κ. Παπαδοπούλου, «είναι να ενισχύουμε την ποιότητα ζωής και να συνεισφέρουμε σε ένα πιο υγιές μέλλον αναπτύσσοντας προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας στην καλύτερη δυνατή τιμή, που απαντούν στις ανάγκες του Έλληνα καταναλωτή. Στο πλαίσιο της μακροχρόνιας δέσμευσής μας στη χώρα, συνεχίζουμε την υλοποίηση της μεγάλης επένδυσης στο εργοστάσιο των Οινοφύτων ύψους 8,5 εκατομμυρίων ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2018».

Nestle Νοιάζομαι’ και δράσεις κοινωνικής ευθύνης

Η εταιρεία συνεχίζει τις δράσεις της γύρω από τους βασικούς πυλώνες του προγράμματος Nestlé Νοιάζομαι, που εστιάζει στην απασχόληση των νέων, τη διατροφική εκπαίδευση των παιδιών και την υποστήριξη οικογενειών χαμηλού εισοδήματος με δωρεές προϊόντων.

Η ανανέωση του προγράμματος Nestlé needs YOUth για 450 επιπλέον ευκαιρίες απασχόλησης σε νέους έως 30 ετών μέχρι το 2020 στην Ελλάδα, υλοποιείται με επιτυχία, προσθέτοντας 73 ευκαιρίες απασχόλησης στις 576 της τριετίας 2014-2016 (σύνολο 649 ευκαιρίες απασχόλησης σε νέους στην Ελλάδα από το 2014).

Στον πυλώνα της διατροφικής εκπαίδευσης των παιδιών, για το πρώτο εξάμηνο, η Εταιρεία έδωσε έμφαση στο νερό και την ενυδάτωση με την υλοποίηση του Φεστιβάλ Φροντίδας Νερού για 8η συνεχόμενη χρονιά στο εργοστάσιο του φυσικού μεταλλικού νερού Κορπή στο Μοναστηράκι Βόνιτσας, αλλά και τη δράση «Μαζί για το Νερό» που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το γυμνάσιο της περιοχής.

Σταθερή είναι και η υποστήριξη οικογενειών χαμηλού εισοδήματος σε όλη την Ελλάδα μέσω των Κοινωνικών Παντοπωλείων, αλλά και επιλεγμένων οργανισμών όπως το Χαμόγελο του Παιδιού, τα Παιδικά Χωριά SOS και της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης «Μπορούμε». Παράλληλα, συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά η σταθερή υποστήριξη στο πρόγραμμα του Δήμου Περιστερίου «Από την πρώτη μέρα δίπλα σου», με δωρεά γάλακτος σε άπορες μητέρες για τον πρώτο χρόνο του μωρού τους.