Skip to main content

Νέος παίκτης στην αλβανική αγορά κινητής τηλεφωνίας

Η πίεση στο επίπεδο του ανταγωνισμού αναμένεται να ενταθεί μέσω της εισόδου, πιθανότατα στο πρώτο δεκαήμερο του προσεχούς Ιουλίου, της «Mobile 4 Al», στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας εκτός από αλβανικ
Μια ακόμη… πόρτα πιθανών διαρροών για τη συνδρομητική βάση τόσο της αλβανικής θυγατρικής της Cosmote, όσο και εκείνης της Vodafone, που δραστηριοποιούνται στην αγορά κινητής τηλεφωνίας της γειτονικής Αλβανίας, πρόκειται να ανοίξει στα μέσα του καλοκαιριού.

Η πίεση στο επίπεδο του ανταγωνισμού αναμένεται να ενταθεί μέσω της εισόδου, πιθανότατα στο πρώτο δεκαήμερο του προσεχούς Ιουλίου, της 4ης εταιρείας κινητής τηλεφωνίας στην αγορά της γειτονικής χώρας. Ο λόγος για την «Mobile 4 Al», στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας εκτός από αλβανικά συμφέροντα, συμμετέχει και η εταιρεία ταχυδρομείων και τηλεφωνίας του Κοσσυφοπεδίου. Με τη λειτουργία της Mobile 4 Al, οι αλβανικές αρχές αναμένουν ότι θα καταστεί δυνατή η μείωση των τιμών στο επίπεδο της παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας στη χώρα, ενός κλάδου που συμβάλει καθοριστικά στο τοπικό ΑΕΠ με ποσοστό 5%.

Μέχρι πριν περίπου δύο χρόνια η αλβανική αγορά κινητής τηλεφωνίας ήταν υπόθεση των (ελληνικών συμφερόντων) θυγατρικών της Cosmote και Vodafone. Ωστόσο το «παιχνίδι» άνοιξε το Μάρτιο του 2008, όταν στην αγορά εισήλθε κι η τουρκικών συμφερόντων Eagle Mobile, η οποία στους 24 μήνες της δραστηριοποίησής της έχει επενδύσει στη γειτονική χώρα για την ανάπτυξη του δικτύου της περί τα 50 εκ. ευρώ, γεγονός που της επέτρεψε να έχει αποσπάσει πελατολόγιο 630 χιλ. πελατών. Για το τρέχον έτος, εξάλλου, η Eagle Mobile ανακοίνωσε πως θα επιδιώξει να βελτιώσει τη θέση της στην αγορά, εντείνοντας τον ανταγωνισμό.

Παρά την κινητικότητα, βέβαια, η AMC Mobile, θυγατρικής της Cosmote, εξακολουθεί να αποτελεί τον ηγέτη της αλβανικής αγοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία για τη χρήση του 2009, η AMC στο τέταρτο 3μηνο του έτους προσέλκυσε περίπου 155.000 καθαρές νέες συνδέσεις, με αποτέλεσμα η πελατειακή της βάση να διαμορφωθεί στα 1,9 εκ. πελάτες συνολικά στη διάρκεια της περυσινής χρονιάς. Τα οικονομικά αποτελέσματα της AMC, ωστόσο, επηρεάστηκαν σημαντικά από την υποτίμηση του νομίσματος της χώρας, τη ρύθμιση των τιμών χονδρικής και λιανικής, τον περιορισμό της διεθνούς κίνησης, καθώς και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό.

Πίσω από τη θυγατρική της Cosmote, στη 2η θέση της αγοράς, βρίσκεται η Vodafone, την οποία διαχειρίζεται η ελληνική ομώνυμη εταιρία.