Skip to main content

Νέος αντίπαλος για Cosmote και Vodafone στην Αλβανία

Έναν επιπλέον «πονοκέφαλο» θα κληθούν να αντιμετωπίσουν από εδώ και εμπρός οι θυγατρικές της Cosmote και της Vodafone στην Αλβανία, καθώς πολύ σύντομα αναμένεται να εισέλθει στην τοπική αγορά κινητής
Έναν επιπλέον «πονοκέφαλο» θα κληθούν να αντιμετωπίσουν από εδώ και εμπρός οι θυγατρικές της Cosmote και της Vodafone στην Αλβανία, καθώς πολύ σύντομα αναμένεται να εισέλθει στην τοπική αγορά κινητής τηλεφωνίας ένας ακόμη παίκτης.
Οι πληροφορίες από την πρωτεύουσα της γειτονικής χώρας αναφέρουν ότι η 4η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας της Αλβανίας, η PLUS (Mobile 4 AL Sh.a), ίσως και μέσα στον Ιούλιο θα ξεκινήσει την επιχειρησιακή της λειτουργία διεκδικώντας ένα σημαντικό μερίδιο από την πίτα της αγοράς.

Οι ίδιες πηγές, πάντως, εκτιμούν ότι είναι δύσκολο να γίνει το πρώτο τηλεφώνημα μέσα στο καλοκαίρι, διότι δεν έχει αναπτυχθεί η υποδομή που απαιτείται για το εγχείρημα. Παρόλα αυτά, στελέχη της αλβανικής εταιρείας σε πρόσφατη παρουσίαση των σχεδίων της γνωστοποίησαν ότι η κάλυψη της επικράτειας με σήμα θα γίνει σε τρεις φάσεις, αρχής γενομένης από την περιοχή Τίρανα – Δυρράχιο – Αεροδρόμιο Ρίνας. Το επενδυτικό πρόγραμμα, για τα δύο πρώτα χρόνια, δε, έχει προσδιοριστεί στα 100 εκ. ευρώ, ενώ ήδη έχουν υπογραφεί, έπειτα από διαγωνισμό, οι συμφωνίες με τις εταιρείες που θα αποτελέσουν τους προμηθευτές της.

Η συνολική αγορά του κλάδου στην Αλβανία υπολογίζεται στα 4,2 εκ. πελάτες, με την τουρκικών συμφερόντων Eagle Mobileνα έχει, ήδη, κατακτήσει μερίδιο περί το 8%-10%, ενώ το υπόλοιπο 90% σχεδόν το μοιράζονται η θυγατρική της Vodafone και (με ελαφρύ προβάδισμα 1%-2%) η AMC του ομίλου της Cosmote. Οι δύο τελευταίες, κατά τις ίδιες πηγές, αναμένουν να κάνει πράξη τις εξαγγελίες της η τοπική κυβέρνηση για την προκήρυξη άδειας 3G και αν πρόκειται για μια λογική επένδυση, θα κινηθούν να την αποκτήσουν.

Η αγορά κινητής τηλεφωνίας στη γειτονική χώρα, πάντως, έχει υποστεί τους κραδασμούς της οικονομικής κρίσης και ήδη σε αυτό το πρώτο μισό του 2010 οι εκτιμήσεις μιλούν για μια συρρίκνωση της πίτας, από άποψη αξίας, της τάξεως του 20% – 25%, μολονότι ο χρόνος ομιλίας αυξάνεται, ως αποτέλεσμα των μειώσεων στις τιμές που έχει φέρει ο ανταγωνισμός.