Skip to main content

Νέα πρόστιμα για οδηγούς που κρατούν κινητό

Η Γερμανία αυστηροποιεί τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας ως προς τα κινητά και διπλασιάζει τα πρόστιμα

Η Γερμανία αυστηροποιεί τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας ως προς τα κινητά. Εν ώρα οδήγησης απαγορεύεται η χρήση των συσκευών επικοινωνίας και ενημέρωσης, με εξαίρεση τις συνδέσεις Bluetooth. Tα πρόστιμα διπλασιάζονται.

Το πράγμα θα έπρεπε να είναι σαφές. Όποιος οδηγεί, δεν μπορεί να τηλεφωνεί ταυτόχρονα με το κινητό. Προβλέπεται μάλιστα και σε σχετικό νόμο του γερμανικού κώδικα οδικής κυκλοφορίας για τους δύσπιστους ή απείθαρχους. Η τεχνολογία έχει προοδεύσει και υπάρχουν πολλά επιτεύγματά της που μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού, όπως για παράδειγμα, το σύστημα πλοήγησης, που διαθέτουν πλέον τα περισσότερα αυτοκίνητα.  Εμπειρογνώμονες εφιστούν από καιρό την προσοχή για αυξανόμενους κινδύνους πρόκλησης δυστυχημάτων.

Διπλάσια πρόστιμα

Οι αρμόδιοι αντίδρασαν και έτσι σήμερα, το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο εγκρίνει νομοθετικό διάταγμα που αυστηροποιεί την χρήση κινητού κι άλλων ψηφιακών συσκευών την ώρα οδήγησης. Τα στατιστικά στοιχεία μιλούν από μόνα τους για την αναγκαιότητα αυτού του μέτρου. Η απόσπαση της προσοχής ενός οδηγού διάρκειας ενός δευτερολέπτου που τρέχει με ταχύτητα 50 χιλιομέτρων την ώρα  σημαίνει 14 μέτρα τυφλής οδήγησης.  «Η απόσπαση προσοχής αποτελεί τον μεγαλύτερο κίνδυνο πρόκλησης δυστυχημάτων» επιμένει ο γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ. Έτσι, η απαγόρευση χρήσης κινητού και τηλεφώνου στο αυτοκίνητο διευρύνεται και συμπεριλαμβάνει πλέον όλες τις συσκευές που χρησιμεύουν στην ενημέρωση, στην επικοινωνία ή την οργάνωση, όπως διευκρινίζεται στο νομοθετικό διάταγμα. Με άλλα λόγια τάμπλετ ή μικροί ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Συνεχίζει να επιτρέπεται η τηλεφωνική επικοινωνία μέσω πλήκτρων ή αφής πάνω στην οθόνη, χωρίς να παίρνει ο οδηγός τη συσκευή στα χέρια του. Επιτρέπονται τα τηλεφωνήματα με σύνδεση του τηλέφωνο μέσω Bluetooth ή άλλων συναφών τρόπων με μια γρήγορη ματιά στη συσκευή. Τώρα τι σημαίνει «γρήγορη», είναι θέμα υποκειμενικής εκτίμησης.

Ο υπουργός Μεταφορών δεν έχει αφήσει καμιά αμφιβολία ότι το νέο νομοθετικό διάταγμα θα «δείξει τα δόντια του». Το πρόστιμο ανεβαίνει από 60 ευρώ στα 100 ευρώ.  Όταν η παράβαση συνοδεύεται και από υλικές ζημιές το πρόστιμο διπλασιάζεται με αφαίρεση της άδειας για ένα μήνα. Ακόμη και οι ποδηλάτες θα πρέπει να βάλουν το χέρι του βαθύτερα στην τσέπη από 25 ευρώ στα 55 ευρώ.

Οδηγοί και πεζοί…

Η χρήση κινητού επιτρέπεται όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σταθμευμένο και η μηχανή είναι σβηστή, όχι όμως όταν βρίσκεται σε λειτουργία και με τον οδηγό να περιμένει το πράσινο σε σηματοδότη. Πως θα λειτουργήσουν στην πράξη οι νέες ρυθμίσεις και εάν θα συμβάλουν στην μείωση των τροχαίων, θα το δείξει το μέλλον. «Για μένα είναι σωστή μια πιο επισταμένη πρόληψη ακόμη κι αν γίνεται με πιο αυστηρά πρόστιμα», δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδικάτου της Αστυνομίας Όλιβερ Μάλχοβ. «Σημαντικοί όμως είναι και οι έλεγχοι». Τα ραντάρ και η φωτογράφιση των οδηγών που υπερβαίνουν όριο ταχύτητας δεν «πιάνει» κι αυτούς που τηλεφωνούν κρατώντας κινητό εν ώρα οδήγησης. Γι αυτό και σε περίπτωση ατυχήματος θα πρέπει να ελέγχονται εξονυχιστικά τα κινητά. Ο προβληματισμός για την χρήση όλων αυτών των ηλεκτρονικών συσκευών που αποσπούν την προσοχή του οδηγού θα πρέπει να μεταφερθεί και στους πεζούς που περπατούν διαβάζοντας την ηλεκτρονική τους αλληλογραφία…

Σάσα Μάιερ / Ειρήνη Αναστασοπούλου

Πηγή: Deutsche Welle