Skip to main content

Αλλαγή της σύμβασης εργασίας ζητούν από τον ΟΑΣΘ και τον ΟΣΕΘ οι οδηγοί του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης

Αναλυτικά τα αιτήματά τους που κατατέθηκαν σε ΟΑΣΘ, ΑΣΕΘ και υπουργείο Μεταφορών

Αλλαγή της υπάρχουσας σύμβασης εργασίας που, όπως λένε, «μέσα δεν θα περιλαμβάνει καταχρηστικούς παράτυπους και προσβλητικούς όρους», ζητούν  οι εργαζόμενοι οδηγοί συμβασιούχοι της ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε από τη διοίκηση.

Με ανακοίνωσή τους «καλούν τον ΟΣΕΘ, τον ΟΑΣΘ, το υπουργείο Μεταφορών και την κυβέρνηση συνολικά να σταματήσουν να σφυρίζουν αδιάφορα στην προσπάθεια του “ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ”, να διαμορφώσουν και να επιβάλουν εργασιακές συνθήκες γαλέρας και μισθούς πείνας, σε εργαζόμενους που έχουν την ευθύνη της καθημερινής μεταφοράς χιλιάδων επιβατών, σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες».

Αναλυτικά τα προβλήματά τους:

    1. Η λύση της ατομικής σύμβασης χωρίς αποζημίωση, αν δεν αναλάβει το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, το κομμάτι του έργου της αστικής συγκοινωνίας από τον ΟΣΕΘ ή τον ΟΑΣΘ.

    2. Ο ορισμός όλης της επικράτειας ως τόπος παροχής της εργασίας, με στόχο εκδικητικές μετακινήσεις σε όποιον διεκδικήσει τα δικαιώματά του.

    3. Ότι οι εργαζόμενοι θα παραμένουν απλήρωτοι, για όσο διάστημα η οποιαδήποτε αναθέτουσα αρχή ή φορέας δεν θα καταβάλλουν τα αντίστοιχα συμβατικά ποσά στην “ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ”, μεταθέτοντας με αυτόν τον τρόπο το όποιο επιχειρηματικό ρίσκο στους συναδέλφους και τις οικογένειές τους.

    4. Η μη καταβολή οποιασδήποτε αποζημίωσης, αν και όποτε το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αποφασίσει να λύσει τη σύμβαση πριν τη λήξη της.

    5. Η καταχρηστική απαγόρευση στην ουσία στους συναδέλφους να εργαστούν για μέχρι και μετά ένα χρόνο από τη λήξη της σύμβασης, και η συμμετοχή σε διαδικασία προσλήψεων σε ανταγωνίστριες εταιρείες και μάλιστα με ποινική ρήτρα 100 ευρώ ημερησίως.

    6. Η με πρόφαση την εχεμύθεια και το απόρρητο απαγόρευση στον μισθωτό να συζητάει με οποιονδήποτε την εργασιακή του σχέση με την εταιρεία, αποσκοπώντας στο να μην έχει ο εργαζόμενος σχέση με τους συνδικαλιστικούς του φορείς, έτσι ώστε να είναι μόνος και αδύναμος απέναντι στην εταιρεία.
   7. Η παράνομη βιντεοσκόπηση των εργαζομένων που προβλέπεται στο πλαίσιο της συγκεκριμένης σύμβασης.

    8. Η απόκρυψη πραγματικού εργάσιμου χρόνου, θεωρώντας ως έναρξη και τερματισμό του εργάσιμου χρόνου, την έναρξη του πρώτου δρομολογίου από την αφετηρία και τη λήξη του τελευταίου δρομολογίου στο τέρμα, αφήνοντας έξω πραγματικό εργάσιμο χρόνο, που αφορά την προετοιμασία του λεωφορείου και τη μετάβαση από και προς το αμαξοστάσιο, στην αφετηρία της γραμμής το πρωί και το τέρμα της γραμμής το βράδυ αντίστοιχα.

    9. Επίσης καλούμε την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, για να αποκατασταθούν αναδρομικά σε όλους τους εργαζόμενους οποιεσδήποτε οφειλές, που έχουν να κάνουν με βάση τα καταγγελλόμενα για απλήρωτες υπερωρίες, διαφορές στα καταβαλλόμενα δώρα και επιδόματα αδείας και κάθε άλλου είδους οικονομική διαφορά.

    10. Η μη καταγραφή ως εργάσιμου χρόνου και κατά συνέπεια η μη πληρωμή του ως υπερωρία, χωρίς την έγγραφη έγκριση της διοίκησης, πράγμα πρακτικά αδύνατο στις σημερινές συνθήκες κυκλοφορίας, ιδιαίτερα μετά την έναρξη των εργασιών του flyover στην πόλη.

    11. Η παράνομη μη ύπαρξη ηλεκτρονικής κάρτας εργασίας, για να μην καταγράφεται οποιαδήποτε τυχόν υπερεργασία – υπερωρία.

    12. Τον επανυπολογισμο της χορηγούμενης κανονικής άδειας γιατί με βάση τα καταγγελλόμενα έχετε χορηγήσει και χρεώσει σε εργαζόμενους κανονική άδεια σε μέρες ρεπό την αναδρομική καταβολή των σχετικών αποζημιώσεων σε σχέση με αυτήν την αντισυμβατική συμπεριφορά σας με βάση την εργατική νομοθεσία

    13.  Η απαίτηση από τους οδηγούς να εκτελούν εργασίες που καμία σχέση δεν έχουν με την ειδικότητά τους και μάλιστα χωρίς καμία πρόσθετη αμοιβή, όπως ο καθαρισμός του λεωφορείου, η χορήγηση καυσίμων, η αλλαγή λαδιών, το γρασάρισμα κ.ά.

Υ.Σ Όπως αναδεικνύεται η «οικογένεια», κατά τα λεγόμενα του νομικού συμβούλου του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Είμαστε τόσο «αγαπημένη», που στο απαράδεκτο κείμενο της ατομικής σύμβασης υπονοεί και επιχειρεί να θεωρήσει ότι ακόμη και νομοθετημένες προσαυξήσεις όπως για υπερωριακή, νυχτερινή ή κατά τις αργίες εργασία αποτελούν εθελουσία παροχή της εταιρείας και ότι αυτές θα συμψηφίζονται με οποιαδήποτε αύξηση από νόμο, διαιτητική απόφαση, Υπουργική Απόφαση ή σύμβαση!!

Αξίζει να γνωρίζετε ότι όλα αυτά τα προβλήματα αφορούν πάνω από 300 οδηγούς , οι οποιοι λόγω των συνεχών ΣΥΜΒΑΣΕΩ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (εδώ και 4.5 χρόνια ) και της απαγόρευσης της μη συμμετοχής σε συνδικαλιστικό όργανο , η μόνη αντίδραση που μπορούμε να έχουμε είναι , μεμονωμένα να αναζητάμε εργασία σε άλλους εργοδότες στο εσωτερικό της χώρας αλλά και κατά κύριο λόγο στο εξωτερικό.