Skip to main content

Μύθος τα περί θαλάσσιας συγκοινωνίας

Άρθρο του βουλευτή Α' Θεσσαλονίκης Στράτου Σιμόπουλου

Από διάφορες πλευρές και με αφορμή το κυκλοφοριακά προβλήματα που θα παρουσιαστούν στην πόλη, λόγω της κατασκευής της υπερυψωμένης περιφερειακής, επανέρχεται στον δημόσιο διάλογο η ανάγκη να λειτουργήσει η θαλάσσια συγκοινωνία.

Θυμίζω ότι η μελέτη για την κατασκευή των επίγειων εγκαταστάσεων (σταθμοί, αποβάθρες, κλπ) χρηματοδοτήθηκαν την περίοδο 2012-2014, όταν είχα την τιμή να είμαι Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων.

Την υλοποίηση της μελέτης ανέλαβε κατόπιν η κρατική εταιρεία Εγνατία Οδός Α.Ε.

Σήμερα οι μελέτες, όπως πληροφορούμαι, είναι παγωμένες, ενώ φαίνεται ότι το εγχείρημα δεν θα είναι οικονομικά βιώσιμο εκτός αν υπάρξει γενναία επιδότηση του εισιτηρίου.

Όμως, όπως και να έχει, δεν μπορεί να λειτουργήσει άμεσα η θαλάσσια συγκοινωνία χωρίς τις επίγειες εγκαταστάσεις και κυρίως χωρίς να έχει γίνει διαγωνισμός για τον πάροχο της λειτουργίας.

Από την συζήτηση, αυτή, θα ήθελα να παραμείνει στον δημόσιο διάλογο η άποψή μου ότι στην περίπτωση που προχωρήσουμε με τη θαλάσσια συγκοινωνία πρέπει να την αντιμετωπίσουμε με όρους ΣΔΙΤ.

Διαφορετικά, αν προχωρήσουμε τις επίγειες εγκαταστάσεις ως δημόσιο έργο, θα διακινδυνέψουμε να σπαταλήσουμε πόρους και στο τέλος λόγω ακριβού εισιτηρίου να μην υπάρξει πάροχος να λειτουργήσει τη θαλάσσια γραμμή.

Άνθρακες, λοιπόν, ο θησαυρός της σύνδεσης της κατασκευής της υπερυψωμένης περιφερειακής με τη θαλάσσια συγκοινωνία.

*Ο Στράτος Σιμόπουλος είναι βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης