Skip to main content

Μπουτάρης:Πονηρά τεχνάσματα από Κουράκη-Δημητριάδη για το 12ο Δημοτικό

Στην αντεπίθεση προχωράει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης απαντώντας στους δύο δημοτικούς συμβούλους αναφορικά με το ζήτημα του 12ου Δημοτικού Σχολείου.

Για δημιουργία στρεβλών εντυπώσεων μέσω επικοινωνιακών τεχνασμάτων και πονηρών τακτικισμών κατηγορεί τους Αντρέα Κουράκη και Σωκράτη Δημητριάδη ο Γιάννης Μπουτάρης αναφορικά με το ζήτημα του 12ου Δημοτικού Σχολείου.

Απαντώντας σε ανακοίνωση που εξέδωσαν οι δύο δημοτικοί σύμβουλοι κατά την οποία κατηγορούν τον δήμαρχο ότι προχώρησε σε θεσμικό ατόπημα ζητώντας τους να εκπονήσουν τεχνικοοικονομική μελέτη για εργασίες συντήρησης στο 12ο Δημοτικό Σχολείο εντός τριών ημερών (δείτε εδώ), ο Μπουτάρης τονίζει: «Δεδομένης της συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας 8 Μαΐου και των προτάσεων των δημοτικών συμβούλων κ. Α. Κουράκη και Σ. Δημητριάδη ότι είναι σε θέση να εκπονήσουν μελέτη εντός τριών ημερών για τη δομική αποκατάσταση του κτιρίου, ο δήμαρχος έκανε δεκτή την πρότασή τους με επιστολή του. Το θεσμικό ατόπημα επομένως δεν είναι του δημάρχου».

«Η προσπάθεια της Διοίκησης θα συνεχιστεί με ουσιαστικό και εποικοδομητικό τρόπο, μακριά από λαϊκισμούς και με γνώμονα τη δημιουργία του βέλτιστου δυνατού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για τους μαθητές» τόνισε ακόμα ο Γιάννης Μπουτάρης.

Σημειώνεται ότι οι δύο δημοτικοί σύμβουλοι θα πραγματοποιήσουν την τεχνικοοικονομική μελέτη κατά το δυνατόν εντός της χρονικής διορίας που τους τέθηκε.

Ακολουθεί η ανακοίνωση της διοίκησης του δήμου:

Τα όσα διαμείφθηκαν κατά τη διάρκεια της πρόσφατης Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης την Δευτέρα 8 Μαΐου 2017 σχετικά με το 12ο Δημοτικό Σχολείο αποδεικνύουν ότι χρειάζονται διευκρινίσεις που να αποκαθιστούν την αλήθεια και την πραγματικότητα γύρω απ’ το ζήτημα μεταστέγασης του εν λόγω σχολείου σε υφιστάμενες σχολικές δομές του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Το 12ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (που μετεγκαταστάθηκε προσωρινά λόγω επικινδυνότητας από το διατηρητέο κτίριο της Βασ. Γεωργίου 27, ιδιοκτησίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, το 2004 από την τότε αρμόδια αρχή ΝΑΘ, στο λυόμενο κτίριο της οδού Μ. Κάλλας 2Β) είναι εξατάξιο Δημοτικό που φιλοξενεί 120 παιδιά, σύμφωνα με στοιχεία του 2016 της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η ανάγκη μετεγκατάστασης του 12ου Δημοτικού Σχολείου έχει επισημανθεί και τεκμηριωθεί αρμοδίως από τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Θεσσαλονίκης ήδη από τον Μάιο του 2015. Από τότε ξεκινάει και η προσπάθεια του Δήμου να μεταστεγαστεί το σχολείο σε άλλα σχολικά συγκροτήματα για την ασφάλεια των μαθητών, οι οποίες δυστυχώς απορρίφθηκαν. Αφορμή για την όλη κινητοποίηση στάθηκε η πτώση παραθύρου στο διπλανό λυόμενο, ίδιας κατασκευής με το κτίριο του 12ου Δημοτικού. Το θέμα της πτώσης του παραθύρου απασχολεί την Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης και υπάρχει μήνυση κατά υπηρεσιακών παραγόντων, η οποία είναι προγραμματισμένη να εκδικαστεί τον Σεπτέμβριο του 2017.

Η σχετική αλληλογραφία εκ μέρους του Δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία ενημερώνει για το πρόβλημα και την ανάγκη μετεγκατάστασης και θέτει σε κίνηση τα σχετικά όργανα του Δήμου και τις αντίστοιχες διαδικασίες, είχε κοινοποιηθεί και στη σχολική κοινότητα του 12ου Δημοτικού Σχολείου, η οποία ήταν ενήμερη για την ανάγκη μεταστέγασης του σχολείου σε άλλα σχολικά συγκροτήματα, ήδη απ’ τον Μάιο του 2015.

Το λυόμενο κτίριο όπου στεγάζεται το 12ο Δημοτικό Σχολείο έχει υποστεί αλλοιώσεις και φθορές εξαιτίας 40 ετών χρήσης του, βρίσκεται σε έκταση που δεν είναι ιδιοκτησίας ούτε έχει παραχωρηθεί στον Δήμο Θεσσαλονίκης και κατά συνέπεια οι αναγκαίες επεμβάσεις είναι αδύνατες, και άρα καθίσταται ακατάλληλο σε τέτοιο βαθμό που δεν συνάδει με τις σύγχρονες προδιαγραφές των σχολικών υποδομών ούτε βεβαίως με τις σύγχρονες απαιτήσεις της παιδαγωγικής και της σχολικής ζωής.

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης διαθέτει άλλα σχολικά κτίρια, σε όμορες περιοχές, όπου οι μαθητές του 12ου Δημοτικού Σχολείου μπορούν να μεταστεγαστούν προσωρινά, σε αξιοπρεπείς και αποδεκτές παιδαγωγικές συνθήκες. Ήδη είχε προτείνει στη σχολική κοινότητα του 12ου Δημοτικού Σχολείου την μεταστέγασή του στη νέα πτέρυγα του 4ου Δημοτικού Σχολείου επί της οδού Δελφών 140 (ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε προς χρήση τον Σεπτέμβριο του 2016). Ωστόσο η πρόταση δεν έγινε αποδεκτή από τους γονείς των παιδιών του 12ου Δημοτικού. Επιπλέον, από την πλευρά της, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατάρτισε σχέδιο κατανομής των μαθητών του 12ου Δημοτικού Σχολείου, μεριμνώντας για την αμοιβαία ωφέλεια των ίδιων αλλά και των σχολείων που θα τους υποδεχτούν. Ούτε τώρα η συγκεκριμένη πρόταση γίνεται αποδεκτή.

Το ζήτημα του 12ου Δημοτικού Σχολείου φαίνεται πως γίνεται αντικείμενο λαϊκίστικης εκμετάλλευσης από διάφορες πλευρές που προτιμούν να χαϊδεύουν αυτιά, αλλά όχι και να λύνουν προβλήματα. Πρέπει να σημειωθεί ότι το 12ο Δημοτικό Σχολείο δεν κλείνει ούτε καταργείται. Η σχολική μονάδα παραμένει, οι εκπαιδευτικοί δεν χάνουν τις θέσεις τους ούτε οι μαθητές χάνουν το σχολείο τους, αλλά προτείνεται η προσωρινή φιλοξενία τους σε άλλα σχολικά συγκροτήματα, μέχρις ότου βρεθεί λύση για τη μόνιμη στέγασή του. Παρ’ όλα αυτά, για ωφελιμιστικούς λόγους κάποιοι, για ψηφοθηρικούς κάποιοι άλλοι, που καμία σχέση δεν έχουν με το πραγματικό όφελος της σχολικής κοινότητας του 12ου Δημοτικού Σχολείου, επιμένουν στη χείριστη λύση να μην αλλάξει τίποτα.

Παρά όλα τα παραπάνω, τόσο ο Δήμαρχος όσο και η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, σεβόμενοι τον διάλογο που αναπτύχθηκε και στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβούλιου Θεσσαλονίκης, τις απόψεις του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 12ου Δημοτικού Σχολείου καθώς και τις απόψεις δημοτικών συμβούλων, δεσμεύεται να επανεξετάσει την υπόθεση, ώστε να μην υπάρχει καμία αμφιβολία ότι έπραξε τα δέοντα για την εξεύρεση της βέλτιστης λύσης για το σχολείο και τους μαθητές.

Δεδομένης της συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας 8 Μαΐου και των προτάσεων των δημοτικών συμβούλων κ. Α. Κουράκη και Σ. Δημητριάδη ότι είναι σε θέση να εκπονήσουν μελέτη εντός τριών ημερών για τη δομική αποκατάσταση του κτιρίου καθώς και να συμβάλουν στην επίλυση του θέματος της αδειοδότησης για τις σχετικές εργασίες – αμφισβητώντας τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου που έχουν ήδη τοποθετηθεί ως προς το θέμα αυτό με σχετικό υπόμνημα που έχει κατατεθεί στα όργανα του Δήμου – ο Δήμαρχος έκανε δεκτή την πρότασή τους με επιστολή του. Το θεσμικό ατόπημα επομένως δεν είναι του Δημάρχου, αλλά εκείνων που με επικοινωνιακά τεχνάσματα και πονηρούς τακτικισμούς επιχειρούν να δημιουργήσουν στρεβλές εντυπώσεις. Η προσπάθεια της Διοίκησης θα συνεχιστεί με ουσιαστικό και εποικοδομητικό τρόπο, μακριά από λαϊκισμούς και με γνώμονα τη δημιουργία του βέλτιστου δυνατού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για τους μαθητές.