Skip to main content

Μπάνια αντί για ψώνια προτιμούν οι Θεσσαλονικείς

Στη μάχη των άτυπων εκπτώσεων, προσφορών και δώρων, προκειμένου να προσελκύσουν καταναλωτές, έχουν ριχτεί οι έμποροι της Θεσσαλονίκης, μετά από τους απογοητευτικούς τζίρους του Ιουνίου.

του Δημήτρη Τσάκωνα

tsakonas@voria.gr

 

Στη μάχη των άτυπων εκπτώσεων, προσφορών και δώρων, προκειμένου να προσελκύσουν καταναλωτές έχουν ριχτεί οι έμποροι της Θεσσαλονίκης, βλέποντας ότι ο Ιούνιος εξελίχθηκε σε έναν ακόμη κακό μήνα, με την κίνηση να περιορίζεται πάνω από 30% σε σχέση με τον Μάιο.

Δεκαπέντε ημέρες πριν την επίσημη έναρξη των θερινών εκπτώσεων, πολλές επιχειρήσεις συνεχίζουν ν διάφορες μορφές προσφορών - όπως με δύο προϊόντα ένα δώρο ή το δεύτερο με έκπτωση, ταξίδια, διαγωνισμούς κλπ – αλλά και ειδικές τιμές για τους κατόχους κάρτας fan club.

Στα νέα καλοκαιρινά είδη ένδυσης και υπόδησης,  οι προσφορές κυμαίνονται από 20% έως 35%, ενώ στα περσινά καλοκαιρινά, αλλά και σε ρούχα και παπούτσια εκτός εποχής, οι προσφορές φτάνουν μέχρι και το 60%. Οι έμποροι προχωρούν ακόμη και σε προσφορές ή μειώσεις τιμών στο ταμείο, αρκεί, βέβαια, να το ζητήσει ο πελάτης.

Παρόμοιες προσφορές γίνονται και σε προϊόντα οικιακού εξοπλισμού, όπου επιχειρήσεις επιστρέφουν στους καταναλωτές ακόμη και το 10% επί των αγορών τους με τη χρήση πιστωτικών καρτών.

Παράλληλα, παρέχονται και ευκολίες πληρωμής με τις πιστωτικές κάρτες, καθώς οι καταναλωτές μπορούν να προμηθευτούν προϊόντα και να τα πληρώσουν ακόμη και σε 24 άτοκες δόσεις.

Λιγότερα τα νέα κομμάτια

Ωστόσο αξιοπρόσεκτη είναι η έλλειψη ποικιλίας στα νέα σχέδια στα καταστήματα της πόλης, ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης. «Τα λειτουργικά μας έξοδα έχουν ανέβει πάρα πολύ και πλέον προτιμάμε να φέρνουμε λίγα νέα κομμάτια, πιο εμπορικά που ξέρουμε ότι θα τα αγοράσει ο κόσμος», εξηγεί η κ. Αλεξία, υπεύθυνη καταστήματος στην οδό Τσιμισκή.

Από την πλευρά του, όμως, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Κωστής Χαντζαρίδης, τονίζει στη Voria.gr ότι «την περίοδο αυτή είναι καλύτερη από τις επίσημες εκπτώσεις για τον καταναλωτή, καθώς βρίσκει νέα προϊόντα που ενδεχομένως να μην τα βρει κατά την περίοδο των εκπτώσεων και να τα πάρει σε τιμή χαμηλότερη από την κανονική έως και 30%».

Ο ίδιος, ωστόσο, υπογραμμίζει ότι η κατάσταση συνιστά πλήγμα στο θεσμό των εκπτώσεων, αφού, όταν τελικά αρχίσουν, ο καταναλωτής δεν θα έχει την παραμικρή ιδέα για το ποια ήταν η αρχική τιμή, καθώς θα έχουν προηγηθεί οι προσφορές.

Προτιμούν τη θάλασσα

Πάντως, οι Θεσσαλονικείς δείχνουν να προτιμούν τη θάλασσα και απέχουν από τις αγορές, βυθίζοντας ακόμη περισσότερο τον τζίρο στην αγορά της πόλης.
«Τα μαγαζιά μας είναι άδεια. Ο κόσμος τώρα που άρχισε το καλοκαίρι προτιμά να ξοδέψει λεφτά για να πάει στη θάλασσα και να κάνει μπάνιο παρά να κατέβει στο κέντρο για ψώνια», σχολιάζει στη Voria.gr έμπορος του κέντρου της Θεσσαλονίκης.

Η κατάσταση στην αγορά είναι τόσο τραγική, που ούτε και οι λιγοστοί τουρίστες που κινούνται στην πόλη δεν αποτελούν σωτηρία για τους επιχειρηματίες, οι οποίοι αδυνατούν να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους και πολλοί αναγκάζονται να βάλουν ακόμα και λουκέτο.

«Τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση μέσω του Μεσοπρόθεσμου προγράμματος έχουν φοβίσει  τον κόσμο, ο οποίος πλέον δεν αγοράζει. Παρά το γεγονός ότι το σύνολο των εμπορικών επιχειρήσεων λειτουργεί τον τελευταίο μήνα σε καθεστώς προσφορών, το κλίμα στην αγορά είναι τόσο χάλια που δεν περιμένουμε να καλυτερέψουν τα πράγματα», σημειώνει ο κ. Χαντζαρίδης.

Επιπλέον, όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται προς τα φθηνά προϊόντα του παραεμπορίου, με συνέπεια ακόμα ένα δυνατό χτύπημα στον τζίρο των εμπορικών καταστημάτων.

Ο πρόεδρος του ΕΣΘ προειδοποιεί  για ερημοποίηση της αγοράς το επόμενο διάστημα, καθώς, όπως εκτιμά, καθημερινά θα κλείνουν καταστήματα σε όλους τους δρόμους της πόλης χωρίς να ανοίγουν άλλα στη θέση τους.