Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Μισό «όχι» μισό «ναι» στο σχέδιο για τις συγκοινωνίες

Απορρίπτουν κατά το ήμισυ το σχέδιο του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης οι δήμαρχοι του νομού.

του Δημήτρη Παπανίκου

Απορρίπτουν κατά το ήμισυ το σχέδιο του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης οι δήμαρχοι του νομού. Αυτό προκύπτει, σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr από τις θέσεις τις οποίες έστειλαν προς την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ) οι περισσότεροι εκ των δημάρχων, με τη διαδικασία να ολοκληρώνεται σήμερα. Αύριο θα συνεδριάσουν οι δήμαρχοι του νομού μαζί με την εκτελεστική επιτροπή της ΠΕΔ-ΚΜ προκειμένου να καταλήξουν σε κοινές θέσεις τις οποίες θα αποστείλουν προς τον υπουργό ζητώντας συνάντηση μαζί του.

Δεν μπαίνουν στον διάδοχο του ΟΑΣΘ

Σύμφωνα με έγκυρη πηγή από τις έως τώρα θέσεις τις οποίες έχουν στείλει οι δήμαρχοι προκύπτει ότι δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στην εταιρεία – πάροχο της αστικής συγκοινωνίας για την οποία το σχέδιο Σπίρτζη προβλέπει συμμετοχή των δήμων έως και στο 49% του μετοχικού κεφαλαίου. Αρκετοί από τους δημάρχους, όπως ο Γιάννης Μπουτάρης και ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ Λάζαρος Κυρίζογλου διαφωνούν πλήρως με την προοπτική κρατικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών θεωρώντας ότι ο πάροχος θα πρέπει να είναι ιδιώτης. Αντίθετοι, με λιγότερο κατηγορηματικό τρόπο είναι οι περισσότεροι εκ των υπολοίπων δημάρχων, οι οποίοι προβάλουν ως βασικό επιχείρημα ότι οι δήμοι δεν είναι σε θέση να διαθέσουν τα απαιτούμενα κονδύλια για τη συμμετοχή τους σε μια τέτοια εταιρεία. Εξαίρεση ο δήμαρχος Νεάπολης Συκεών Σίμος Δανιηλίδης ο οποίος αν και διατυπώνει κι αυτός κάποιες επιφυλάξεις, εντούτοις τάσσεται υπέρ της συμμετοχής του δήμου του στην εν λόγω εταιρεία. Επιπλέον, οι δήμαρχοι εμφανίζονται επιφυλακτικοί και ως προς την πρωτοκαθεδρία του δημοσίου στην εταιρεία – πάροχο. «Ποιος μας διαβεβαιώνει ότι το κράτος δεν θα αποφασίσει κάποια στιγμή να πουλήσει αυτή την εταιρεία, αφού θα έχει την πλειοψηφία, κι ενώ εμείς θα έχουμε βάλει τα κεφάλαιά μας;» διερωτάται ένας εκ των δημάρχων.

Θέλουν προεδρία

Οι δήμαρχοι εμφανίζονται πρόθυμοι να συμμετάσχουν στην πρώτη εταιρεία, σχεδιασμού και εποπτείας των συγκοινωνιών, τον διάδοχο του ΣΑΣΘ, αλλά υπό προϋποθέσεις. Διαφωνούν με τη σύνθεση του δ.σ. της εταιρείας στην οποία το σχέδιο Σπίρτζη προβλέπει το κράτος να διορίζει τα έξι από τα εννέα μέλη, μεταξύ των οποίων τον πρόεδρο και τον διευθύνοντα σύμβουλο. «Εμείς θέλουμε να συμμετάσχουμε αλλά όχι με αυτή τη σύνθεση» τονίζει ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ Λάζαρος Κυρίζογλου. Προσθέτει, δε, ότι οι φορείς της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να έχουν μία από τις δύο θέσεις ευθύνης της εταιρείας, δηλαδή είτε τον πρόεδρο είτε τον διευθύνοντα σύμβουλο.
Μετά την αυριανή συνεδρίαση της ΠΕΔ-ΚΜ και την αποστολή των θέσεων των δημάρχων στον υπουργό Μεταφορών θα επιδιωχθεί συνάντηση μαζί του. Σύμφωνα με πληροφορίες αυτή ενδέχεται να γίνει στις 12 Μαΐου στη Θεσσαλονίκη.