Skip to main content

Μισό εκ. ευρώ από την ΠΚΜ για την τουριστική προβολή του 2018

Σε ποιες διεθνείς εκθέσεις θα συμμετάσχει το επόμενο έτος η Περιφέρεια. Τα τουριστικά μονοπάτια και το πλάνο τουριστικής προβολής της Κ. Μακεδονίας

Μισό εκατομμύριο ευρώ προτίθεται να ξοδέψει το 2018 η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την ετήσια τουριστική προβολή της διεθνώς, στη βάση του σχεδίου που έχει καταρτίσει, ώστε η περιοχή να καταστεί ανταγωνιστικός τουριστικός προορισμός, με στόχο τη μεγιστοποίηση των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων.

«Οι δράσεις έχουν επιλεγεί με βάση την εμπειρία των προηγούμενων ετών, σύμφωνα με τις διεθνείς τάσεις της τουριστικής αγοράς και κατόπιν συνεργασίας με όλες τις Περιφερειακές Ενότητες», αναφέρει στην εισήγησή του ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού, Αλέξανδρος Θάνος.

Τα τέσσερα βασικά συστατικά του ενιαίου τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι η ανάπτυξη του τουρισμού τεσσάρων εποχών, οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού με ειδικές θεματικές, όπου θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση, η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών για να μπορούν οι τουρίστες να απολαύσουν και να βιώσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας καθώς και η διείσδυση σε νέες αγορές.

«Εισηγούμαστε στοχευμένες και τεκμηριωμένες προτάσεις μέσω ενός ευρέως φάσματος δράσεων ώστε να επιτευχθεί ο κύριος στόχος που είναι η εδραίωση του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στην παγκόσμια τουριστική αγορά που θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της επισκεψιμότητας, την ανάταση της τοπικής και περιφερειακής οικονομίας και κατ' επέκταση, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στους πολίτες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας», τονίζει στην εισήγησή του προς το περιφερειακό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας ο κ. Θάνος.

Το πλάνο τουριστικής προβολής της Περιφέρειας για το επόμενο έτος προβλέπει τα εξής:

1.Συμμετοχή σε Διεθνείς Εκθέσεις Τουρισμού

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει σχεδιάσει για το επόμενο έτος να συμμετάσχει σε 11 διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, αλλά και σε τέσσερις ειδικές θεματικές εκθέσεις και άλλες τέσσερις ως συνεκθέτης με φορείς τουρισμού της Κεντρικής Μακεδονίας.

Συγκεκριμένα, θα συμμετάσχει στην ΙΜΤΜ του Τέλ Αβίβ και στην ΙTTFA του Βελιγραδίου το Φεβρουάριο, στην ΙΤΒ του Βερολίνου και στην ΜΙΤΤ της Μόσχας τον Μάρτιο, στην Greek Travel Show της Αθήνας και στη Greek Panorama της Νέας Υόρκης το Μάιο. Στη ΒΙΤΕ του Πεκίνου τον Ιούνιο, στην IFTM TOP RESA του Παρισιού το Σεπτέμβριο στη WTM του Λονδίνου, τη Philoxenia της Θεσσαλονίκης και την ITW της Πολωνίας το Νοέμβριο.

Οι τέσσερις ειδικές θεματικές στις οποίες θα συμμετάσχει η Περιφέρεια είναι της Ουτρέχτης (FIETS EN WANDELBEURS, Μάρτιος), της Ναυπάκτου (NOSTOS EXPO, Οκτώβριος), της Στοκχόλμης (SENIOR, Οκτώβριος) και της Βαρκελώνης (ΙΒΤΜ, Νοέμβριος).

Ως συνεκθέτης με φορείς της περιοχής θα συμμετάσχει στη HOLIDAY & SPA EXPO (Φεβρουάριος στη Σόφια), στην TTR (Φεβρουάριος στο Βουκουρέστι), UITT (Μάρτιος στο Κίεβο) και BIRDFAIR (Αύγουστος στο Λέστερ).

«Η επιλογή της συμμετοχής στις ανωτέρω εκθέσεις έγινε βάσει του ενδιαφέροντος που παρουσιάζει η τουριστική αγορά της κάθε χώρας, καθώς και της οδικής και αεροπορικής προσβασιμότητας. Συγκεκριμένα, η στόχευση νέων αγορών γίνεται με γνώμονα στρατηγικούς στόχους όπως η ανάπτυξη των εσόδων και η επέκταση της τουριστικής περιόδου, σε συνάρτηση με το κόστος προβολής. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας οφείλει να επικεντρωθεί στις ώριμες ευρωπαϊκές αγορές μας (Λονδίνο WTM, Γερμανία ITB, Μόσχα ΜΙΤΤ) και να ενδυναμώσει τις σχέσεις της με αγορές όπως το Ισραήλ, τη Γαλλία, την Πολωνία με αναβαθμισμένο τουριστικό προϊόν», σημειώνουν οι συντάκτες του σχεδίου ετήσιας προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Βασικό εργαλείο διείσδυσης, προώθησης και προβολής αποτελεί η τοποθέτηση της εικόνας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε εκθέσεις διεθνούς εμβέλειας και ταυτόχρονες παράλληλες εκδηλώσεις (road-shows, workshops, fam trips, προγράμματα προωθητικών δράσεων με ειδική θεματολογία – γαστρονομία, παράδοση, σύγχρονη τέχνη και πολιτισμός, επικοινωνία κοκ).

Επίσης απαραίτητη κρίνεται η συνεργασία με ταξιδιωτικούς οργανισμούς του εξωτερικού, αεροπορικές εταιρείες, ελληνικές τουριστικές και άλλες επιχειρήσεις. Στόχος είναι η δημιουργία δικτύου συνεργασιών για την περαιτέρω ανάπτυξη και προβολή του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στις αγορές αυτές.

Το συνολικό κόστος συμμετοχής της Περιφέρειας σε αυτές τις εκθέσεις είναι 190.000 ευρώ.

2.Φιλοξενία ξένων δημοσιογράφων και επαγγελματιών του τουρισμού

Προγραμματίζονται τέσσερα fam trips για το 2018 με προσανατολισμό σε τομείς θεματικού τουρισμού. Μέσω αυτής της ενέργειας θα επεκταθεί το ήδη δημιουργηθέν δίκτυο δημοσιογράφων – ανταποκριτών σε όλες τις χώρες-στόχους, οι οποίοι θα λειτουργούν ως πρεσβευτές για την προσέλκυση τουριστών. Κόστος 40.000 ευρώ.

3.Πραγματοποίηση marketing support σε αεροπορικές εταιρείες που συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με το εξωτερικό, με απευθείας πτήσεις

Η εφαρμογή υποστηρικτικών προγραμμάτων marketing και η από κοινού προώθηση των προορισμών της Περιφέρειας σε συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες κρίνεται περισσότερο αναγκαία όσο ποτέ άλλοτε.

Ως τέτοια υποστήριξη εννοείται για παράδειγμα διαφημιστικός χώρος στο αεροδρόμιο, σε συνεργασία με την εταιρεία που διαχειρίζεται τον διαφημιστικό χώρο του αεροδρομίου, προκειμένου να διαφημιστούν νέες διαδρομές, νέες αεροπορικές εταιρίες στο αεροδρόμιο για διαφήμιση συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος. Όπως επίσης welcome events, διαφημιστικές καταχωρήσεις στην πόλη, σε στάσεις λεωφορείων, σε λεωφορεία ή σε οποιαδήποτε άλλα εξωτερικά μέσα τα οποία θα βοηθήσουν την ενημέρωση του κοινού για

τη συγκεκριμένη αεροπορική εταιρεία κ.ά. Κόστος 55.000 ευρώ.

4.Κάλυψη δαπανών επαγγελματιών

Κάλυψη εξόδων επαγγελματιών και προσωπικοτήτων άλλων χώρων, που θα συμβάλλουν με το δικό τους τρόπο (άμεσα ή έμμεσα), στην περαιτέρω προβολή του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, μέσω των δημοσιεύσεων, της προσθήκης του προορισμού μας στα προγράμματα τους, μέσω αξιοποίησης πτυχών που άπτονται της τουριστικής ανάπτυξης (μουσική, θέατρο, πολιτισμός) κ.ά. Κόστος 25.000 ευρώ.

5.Δράσεις ανάπτυξης τουριστικής συνείδησης

Προβλέπονται συναντήσεις με μαθητές, φοιτητές και καθηγητές, με προβολή και ολιγόλεπτη παρουσίαση του τουριστικού πλούτου της περιοχής με στόχο την ανάπτυξη τουριστικής συνείδησης και τη συνδρομή στην τουριστική προβολή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Προγραμματισμένες συναντήσεις εργασίας με φορείς των περιοχών στόχων (τουριστικούς πράκτορες, σωματεία εργαζομένων στον τουρισμό, κλπ.).

6.Στοχευμένη παρουσίαση τουριστικού προορισμού

Στη δράση αυτή περιλαμβάνεται η παρουσίαση προορισμού σε επιλεγμένο κοινό πρακτόρων, δημοσιογράφων και επαγγελματιών τουρισμού, η διοργάνωση, επιμέλεια, συμμετοχή και στήριξη εκδηλώσεων, όπως συνέδρια, ημερίδες, roadshows, workshops, προβολή σε πλατείες, σταθμούς μετρό ή άλλα σημεία συγκέντρωσης πλήθους και κάθε είδους event. Πρόκειται για μια προσπάθεια προσέγγισης αγορών – στόχων, διαφορετικών από τις αγορές στις οποίες η Περιφέρεια απευθύνεται, μέσω της συμμετοχής της σε Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις καθώς και περαιτέρω προβολής της Κεντρικής Μακεδονίας στην παγκόσμια τουριστική αγορά και η καθιέρωσή της μεταξύ των κορυφαίων προορισμών διεθνώς. Κόστος 120.000 ευρώ.

7.Συμμετοχή σε διεθνή τουριστικά δίκτυα και προγράμματα

Προβολή μέσω δημόσιων σχέσεων και επαφών (lobbying). Διεθνής δικτύωση μέσω της συμμετοχής σε διεθνείς φορείς και συνέδρια, καθώς και σε δίκτυα όπως η Διάσκεψη Παράκτιων Περιφερειών Ευρώπης (CPMR), (ECTN) κ.ά.

8.Χάραξη, πιστοποίηση και προβολή τουριστικών μονοπατιών

Η ανάδειξη των ορειβατικών μονοπατιών αποτελεί έναν από τους πρωταρχικούς στόχους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας , καθώς η περιήγηση και ανάβαση των μονοπατιών στα πλαίσια του εναλλακτικού τουρισμού, είναι μια τάση που κερδίζει συνεχώς έδαφος. Η ανάδειξη τόσο παλαιών όσο και νέων μονοπατιών θα ωθήσει την ανάπτυξη του εναλλακτικού φυσιολατρικού τουρισμού και θα δώσει συγκριτικό πλεονέκτημα στην περιοχή. Επιπλέον τμήματα των ευρωπαϊκών ορειβατικών μονοπατιών Ε4 και Ε6, περνούν μέσα από περιοχές της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Κόστος 50.000 ευρώ.