Skip to main content

Γυμνάσιο: Περιγραφική βαθμολόγηση, λιγότερες ώρες, μείωση ύλης

«Κλείδωσε» η μείωση των ωρών των Αρχαίων Ελληνικών κατά μία ώρα, ενώ συνολικά μειώνονται οι ώρες των μαθημάτων εβδομαδιαίως από 35 σε 32.

Για τις αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν στα γυμνάσια μέσα στο καλοκαίρι ενημέρωσε το ΔΣ της ΟΛΜΕ ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.

Όπως όλα δείχνουν, «κλείδωσε» η μείωση των ωρών των Αρχαίων Ελληνικών κατά μία ώρα και συνολικά μειώνονται οι ώρες των μαθημάτων εβδομαδιαίως από 35 σε 32.

Το υπουργείο θα προχωρήσει, μετά από σχετική συνεννόηση με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, σε μείωση της ύλης των μαθημάτων, αλλά και στη μείωση των μαθημάτων που θα εξετάζονται κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Πιο συγκεκριμένα, φαίνεται ότι το υπουργείο προσανατολίζεται στον διαχωρισμό των μαθημάτων σε κύρια και δευτερεύοντα, με τα δευτερεύοντα να μην εξετάζονται καθόλου. Το ποια μαθήματα θα θεωρηθούν κύρια και ποια δευτερεύοντα, θα συναποφασιστεί με το ΙΕΠ, επίσης.

Παράλληλα, εξετάζεται να εφαρμοστεί πιλοτικά η πλήρης κατάργηση των βαθμών, με την καθιέρωση περιγραφικής αξιολόγησης, αλλά και η σύμπτυξη των τριών τριμήνων που ισχύουν σήμερα, σε δύο τετράμηνα.

Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας στους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ που τον επισκέφθηκαν στο γραφείο του, από την ερχόμενη χρονιά μειώνεται η ύλη στα σχολεία και καταργείται πιλοτικά σε συγκεκριμένα γυμνάσια της χώρας, η βαθμολογία όπως την ξέρουμε σήμερα (0-20). Έτσι αντί των βαθμών που είχαν συνηθίσει οι μαθητές των γυμνασίων θα χαρακτηρίζονται πλέον ως «σχεδόν καλός», «καλός», «πολύ καλός» ή «άριστος». 

Από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας εκδόθηκε ανακοίνωση στην οποία αναφέρεται:
 
«Παρουσιάστηκαν οι γενικές κατευθύνσεις των αλλαγών που σχεδιάζονται για την επόμενη σχολική χρονιά στο γυμνάσιο:
 
α) Χωρισμός του σχολικού έτους σε δύο τετράμηνα, αντί τρία τρίμηνα, με στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση του διδακτικού χρόνου
 
β) Αύξηση του χρόνου που θα διατίθεται για τη διδασκαλία (λήξη των μαθημάτων στο τέλος Μαΐου)
 
γ) Περιορισμός των μαθημάτων τα οποία θα εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου
 
δ) Παιδαγωγικά ενδεδειγμένη και συμβατή με τις φυσικές αντοχές των μαθητών/τριών αυτής της ηλικίας ελάφρυνση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος κατά τρεις ώρες
 
ε) Πιλοτική εφαρμογή (σε συγκεκριμένο αριθμό γυμνασίων) της περιγραφικής αξιολόγησης, η οποία θα συνοδεύει την αριθμητική
 
στ) Εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης
 
ζ) Λελογισμένη διεύρυνση των δεύτερων αναθέσεων ορισμένων κλάδων».