Skip to main content

Κούρεμα στα κέρδη του ΟΛΘ - Θεοφάνης: Ξεκίνημα από ρεαλιστική αφετηρία

Η μείωση των κερδών οφείλεται στις υψηλές αποσβέσεις, στην απομείωση της αξίας περιουσιακών στοιχείων και τις προβλέψεις που αποφάσισε η διοίκηση.

Μειωμένα κατά 21.06% ήταν τα λειτουργικά αποτελέσματα της ΟΛΘ Α.Ε. το 2017, σε σύγκριση με εκείνα της προηγούμενης εταιρικής χρήσης, παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 12,84%, ενώ τα προ φόρων αποτελέσματα, κερδοφόρα, ήταν μειωμένα κατά περίπου 41%, σε σχέση με τα προ φόρων κέρδη της προηγούμενης χρονιάς.

Οι μειώσεις αυτές, όπως αναλύεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, προκύπτουν από αυξημένες αποσβέσεις, την απομείωση της αξίας περιουσιακών  στοιχείων της ΟΛΘ Α.Ε. και από το σχηματικό έκτακτων και πρόσθετων προβλέψεων.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της περιόδου 1/1/2017 – 31/12/2017,  που ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΘ Α.Ε., προκύπτουν τα κάτωθι:

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2017 ανήλθε σε 54.231.941 ευρώ, έναντι των 48.061.529 ευρώ του 2016, σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων κατά 12,84% και συγκεκριμένα: αύξηση των πωλήσεων του ΣΕΜΠΟ κατά 15,66% (35.395.034 ευρώ έναντι των 30.602.483 ευρώ του 2016), αύξηση στο Συμβατικό Λιμάνι κατά 8,36% (16.936.831€ έναντι των 15.629.672€ του 2016), αύξηση στην Εκμετάλλευση Χώρων κατά 8,01% (1.690.208 ευρώ έναντι των 1.564.914 ευρώ του 2016) και μείωση στο Επιβατικό Λιμάνι κατά 20,64% (209.868 ευρώ έναντι των 264.461 ευρώ του 2016).

 Το 2017 σημειώθηκε αύξηση της τάξεως του 16,74% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, καθώς διακινήθηκαν 401.947 TEUs έναντι 344.316 του 2016. Η αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων υπό διαμετακόμιση ανήλθε σε 19,73% και των ελληνικών εξαγωγών σε εμπορευματοκιβώτια σε 14,46%.  

Στο Συμβατικό Λιμένα διακινήθηκαν συνολικά 3.598.371 τόνοι συμβατικού φορτίου έναντι 3.312.527 το 2016 (αύξηση 8,63%).  Την ίδια περίοδο αυξήθηκε κατά 12,28% ο αριθμός των πλοίων που κατέπλευσαν στον Λιμένα Θεσσαλονίκης, όπου εξυπηρετήθηκαν συνολικά 1.417 πλοία τo 2017 έναντι 1.262 το 2016. Από αυτά, τα 523 ήταν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι 440 το 2016 (αύξηση 18,86%), τα 726 ήταν φορτηγά πλοία συμβατικού φορτίου έναντι 674 το 2016 (αύξηση 7,72%) και τα 168 ήταν επιβατικά έναντι 148 το 2016 (αύξηση 13,51%).  

Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα και τα λοιπά χρηματοοικονομικά στοιχεία ανέρχονται σε 90.324.984 ευρώ έναντι των 75.566.103 ευρώ του 2016 σημειώνοντας αύξηση 19,53%.  

To 2017 οι αποσβέσεις αυξήθηκαν κατά 94,18% σε σχέση με το 2016, λόγω της επανεκτίμησης της ωφέλιμης ζωής μηχανολογικού εξοπλισμού, όπως προβλέπεται από τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς.  

Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 21.809.468 ευρώ έναντι των 22.171.088 ευρώ του  2016 σημειώνοντας μείωση 1,63% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 40,22%.  

Το 2017 η εταιρεία προέβη σε απομείωση αξίας περιουσιακών στοιχείων, ύψους 2.318.919,38 ευρώ σύμφωνα με το ΔΛΠ 36, εφόσον υπήρχαν ενδείξεις ότι η λογιστική τους αξία, υπερβαίνει το ανακτήσιμο ποσό τους. Η ζημία της απομείωσης αυτής καταχωρείται στα αποτελέσματα της χρήσης.

Επιπλέον το 2017, η εταιρεία σχημάτισε πρόβλεψη ύψους 3.526.110,96 ευρώ για την κάλυψη του ενδεχόμενου κινδύνου μη επιστροφής της απαίτησης φόρων και δασμών από το Β΄ Τελωνείο Θεσσαλονίκης. Επιπροσθέτως, η εταιρεία σχημάτισε πρόσθετες προβλέψεις ύψους 1.310.411,32 ευρώ.

Τα αποτελέσματα της χρήσης του 2017 διαμορφώθηκαν ως εξής:  

Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 18.849.985 ευρώ έναντι των 23.877.735 ευρώ του 2016 σημειώνοντας μείωση 21,06% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 34,76%.  

Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 12.474.042 ευρώ έναντι των 21.081.797 ευρώ του 2016 σημειώνοντας μείωση 40,83% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 23,00%, ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 7.242.955 ευρώ έναντι των 14.084.474 ευρώ του 2016 σημειώνοντας μείωση 48,57% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 13,36%.

Δήλωση του προέδρου & δ/ντος συμβούλου της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Σωτήρη Θεοφάνη:

«Η ΟΛΘ ΑΕ αποτελεί μία εταιρεία με μεγάλες οικονομικές και αναπτυξιακές δυνατότητες που πρέπει κατάλληλα να αξιοποιηθούν. Η νέα διοίκηση με αίσθημα ευθύνης είναι διατεθειμένη να εργαστεί με όραμα, σχέδιο και προσήλωση για την ανάπτυξη της εταιρείας και να ανταποκριθεί στην εμπιστοσύνη των μετόχων και της οικονομικής κοινότητας της Βόρειας Ελλάδας. Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής, οι οικονομικές καταστάσεις απεικονίζουν με ρεαλιστικό τρόπο την οικονομική αφετηρία της εταιρείας. Θα συνεχίσουμε με τον ίδιο προσηλωμένο τρόπο την προσπάθεια για την ανάπτυξη της εταιρείας».