Skip to main content

MindCube: Παίζεις και μετακινείς αντικείμενα με τη δύναμη της σκέψης

Ο Θάνος Φουλούλης, ηλεκτρολόγος μηχανικός, δημιουργήσε ένα παιχνίδι στο οποίο οι δύο αντίπαλοι μετακινούν έναν κύβο με τη δύναμη του μυαλού τους.

Η ικανότητα της μετακίνησης αντικειμένων μόνο με τη δύναμη της σκέψης, η λεγόμενη τηλεκίνηση, ασκούσε πάντα μια ιδιαίτερη γοητεία στους ανθρώπους.

Έχει γίνει σκηνή σε πολλές ταινίες επιστημονικής φαντασίας ενώ εκατοντάδες άτομα ανά τον κόσμο έχουν αφιερώσει ώρες ολόκληρες προσπαθώντας να πετύχουν το ιδιαίτερο αυτό κόλπο.

Ωστόσο, ο Θάνος Φουλούλης, ηλεκτρολόγος μηχανικός και πνεύμα ανήσυχο από την παιδική του ήδη ηλικία, κατάφερε να εκπληρώσει αυτό το απωθημένο δημιουργώντας το καινοτόμο παιχνίδι MindCube.

Στο MindCube, δύο παίκτες ο ένας απέναντι από τον άλλο μετακινούν έναν κύβο που βρίσκεται στο κέντρο αποκλειστικά με τη δύναμη του μυαλού τους. Πώς γίνεται αυτό; Οι παίκτες φορούν αισθητήρες, που κάνουν ουσιαστικά ένα εγκεφαλογράφημα, «διαβάζουν» την ηλεκτρονική δραστηριότητα του εγκεφάλου και την μεταφράζουν σε κίνηση.

Ο παίκτης με την πιο έντονη εγκεφαλική δραστηριότητα μετακινεί τον κύβο στο «τερέν» του αντιπάλου και κερδίζει.

Το εντυπωσιακό είναι ότι ο κύβος αιωρείται πάνω από το ταμπλό του παιχνιδιού και μετακινείται είτε προς την πλευρά του ενός παίκτη είτε προς την πλευρά του άλλου κυριολεκτικά στον αέρα.

Μάλιστα ο κύβος αλλάζει χρώματα ανάλογα με το ποιος παίκτης προηγείται ενώ έχει τη δυνατότητα να «μιλήσει» αναπαράγοντας φωνητικές εντολές που σχολιάζουν την εξέλιξη της μάχης.


Όπως εξήγησε ο Θάνος, από το βήμα του συνεδρίου του ΙΕΚ ΑΚΜΗ «ΑΚΜΗ σημαίνει έμπνευση» που πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο Σάββατο, ο δρόμος για τη δημιουργία του παιχνιδιού δεν ήταν καθόλου εύκολος.

«Πέρασα από πολλά στάδια. Έπρεπε να διαβάσω πληροφορίες για τα εγκεφαλογραφήματα ενώ αφιέρωσα πολλές ώρες στην παρατήρηση και τον πειραματισμό».

Ο ίδιος ασχολήθηκε με όλα τα στάδια της δημιουργίας του παιχνιδιού: από το τεχνικό κομμάτι μέχρι τον σχεδιασμό και το γύρισμα του promo video.

Μιλώντας στο συνέδριο, ο Θάνος εξήγησε ότι το παιχνίδι δεν προέκυψε από τη μία μέρα στην άλλη. «Από μικρός μου άρεσε να χαλάω τα παιχνίδια μου και να τα ξαναφτιάχνω» τόνισε. Το χόμπι αυτό το συνέχισε και μεγαλώντας, όπως ανέφερε ο ίδιος, όταν χάλασε μέχρι και το κινητό του πειραματιζόμενος ή όταν είχε βγάλει ακτινογραφία την κάρτα ήχου του υπολογιστή του.

Απόφοιτος του Πολυτεχνείου του ΑΠΘ, έκανε μεταπτυχιακό και έπειτα διδακτορικό στο τμήμα Ηλεκτρολόγων - Μηχανικών. Πριν το MindCube, είχε βάλει στόχο να δημιουργήσει ένα σύστημα αυτοματισμού, όπου μέσα από το κινητό του μπορούσε να δίνει εντολές ώστε να ανοίγει το θερμοσίφωνο ή τα φώτα του δωματίου.

Μιλώντας στη Voria.gr, o Θάνος ανέφερε ότι χρειάστηκε περίπου δυόμιση χρόνια για να ολοκληρώσει το παιχνίδι, με τη δημιουργία του οποίου ασχολούνταν μόνο στον προσωπικό του χρόνο καθώς παράλληλα εργαζόταν.

«Όταν μου ήρθε η ιδέα να φτιάξω το παιχνίδι, σκέφτηκα ότι ήταν επιστημονική φαντασία αλλά μετά άρχισα να κερδίζω μία μία τις μάχες» δήλωσε χαρακτηριστικά ενώ πρόσθεσε ότι η κινητήριος δύναμη για να συνεχίσει και να ξεπεράσει τα εμπόδια που προέκυπταν ήταν η όρεξη του να μπει σε αχαρτογράφητα νερά και η διάθεση του να εξερευνήσει τα όρια του.

Όπως τόνισε ο ίδιος, το παιχνίδι απευθύνεται σε όλους καθώς δεν υπάρχουν περιορισμοί στο αν μπορεί να το παίξει κάποιος με κινητικά προβλήματα ή προβλήματα όρασης. Μάλιστα το design του κύβου έχει επηρεαστεί από τη γραφή Braille.

Ο Θάνος έχει παρουσιάσει το παιχνίδι ήδη σε εκθέσεις στη Βιέννη και την Αθήνα, από όπου απέσπασε πολύ θετικές κριτικές ενώ υπάρχουν σκέψεις ώστε το παιχνίδι να κυκλοφορήσει στην αγορά.