Skip to main content

Μυλόπουλος: Το καλαμπούρι τελείωσε, μετρό στη Θεσσαλονίκη το 2020

Money Show: Σιγουριά από Αττικό Μετρό και Κοινοπραξία για την ολοκλήρωση του έργου-Εκτίναξη του ΟΛΘ με νέες επενδύσεις-Εντυπωσιακές επιδόσεις της ΔΕΘ

Βέβαιος ότι η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό το 2020 δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, μιλώντας στην κεντρική εκδήλωση του φετινού Money Show, που πραγματοποιείται στη Θεσαλονίκη από το Ελληνο-ιταλικό Επιμελητήριο, με χορηγό επικοινωνίας τη Voria.gr και θέμα «Θεσσαλονίκη 2020: Υποδομές και ανάπτυξη».

«Για να απαντήσω απευθείας στο θέμα της εκδήλωσης, δηλαδή για το πώς θα είναι η Θεσσαλονίκη το 2020, ένα πράγμα μπορώ να πω με βεβαιότητα: η πόλη θα έχει μετρό», είπε χαρακτηριστικά, για να ακουστούν γέλια από μερίδα του ακροατηρίου, που εξέφρασε έτσι τη δυσπιστία του, επηρεασμένο από τις πολλές πολιτικές δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί κατά το παρελθόν για το πολύπαθο έργο, χωρίς όμως να γίνονται πράξη.

Ωστόσο, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό δεν πτοήθηκε και επέμεινε στη δέσμευσή του: «Όλα έχουν ένα τέλος, ακόμα και τα σύντομα ανέκδοτα (σσ μετρό στη Θεσσαλονίκη) έχουν ένα τέλος. Το καλαμπούρι τελείωσε, η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό το 2020».

Στη συνέχεια έκανε λόγο για θετική πορεία του έργου μετά τη συμφωνία με την κοινοπραξία, καθώς πλέον γίνονται εργασίες σε όλα τα εργοτάξια. Ο πρώτος μετροπόντικας έχει πιάσει δουλειά από τις 28 Μαρτίου για τη διάνοιξη των τελευταίων 1.890 μέτρων, ενώ τις επόμενες ημέρες θα πάρει μπρος και ο δεύτερος μετροπόντικας, όπως είχε γράψει η Voria.gr.

«Από τον Μάρτιο και μετά, έχει δοθεί ώθηση σε όλες τις δράσεις της Αττικό Μετρό και έχουν επανεκινήσει όλα τα έργα που παρέμεναν στάσιμα, όπως το σύνολο των έργων της Θεσσαλονίκης, δίνοντας νέες προοπτικές στα ίδια τα έργα, αλλά και στο μέλλον της εταιρείας», τόνισε.

Επίσης, αναφέρθηκε στη συμφωνία μεταξύ υπουργείου Πολιτισμού, δήμου Θεσσαλονίκης και  Αττικό Μετρό για την τεχνική λύση στον σταθμό Βενιζέλου, που, όπως είπε, είναι σύμφωνη με τη τελευταία απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) και προβλέπει την κατασκευή του σταθμού στην ίδια θέση με τα αρχαιολογικά ευρήματα, αλλά σε μεγαλύτερο βάθος, με ταυτόχρονη διατήρηση και ανάδειξη των ευρημάτων κατά χώρα.

«Με αυτό το τρόπο, ξεπερνιέται ένα μεγάλο εμπόδιο και ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση του συνόλου του έργου», συμπλήρωσε.

Προς επίρρωση της αισιοδοξίας του κ. Μυλόπουλου, ο εκπρόσωπος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας Μιχάλης Σίμας τόνισε ότι τα έργα πολιτικού μηχανικού στο μετρό Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθούν το 2018 και θα ακολουθήσει 1,5 έτος δοκιμών, προκειμένου το μετρό να παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς το 2020.

Επενδύσεις για εκτίναξη της δυναμικής του ΟΛΘ

Στις προοπτικές του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ Κωνσταντίνος Μέλλιος, ο οποίος σημείωσε ότι, βάσει των προβλέψεων, οι υφιστάμενες υποδομές μπορούν να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων μέχρι το 2019, που υπολογίζεται σε 440 χιλ. TEUs ετησίως (έναντι 350 χιλ. περίπου σήμερα), ενώ οι προοπτικές γίνονται ακόμα πιο ευοίωνες μετά το 2020, καθώς το 2021 η εκτίμηση είναι για 500 χιλ. TEUS - κάτι που σημαίνει ότι μέχρι τότε θα πρέπει να έχουν υλοποιηθεί οι απαιτούμενες επενδύσεις, και κυρίως η επέκταση του 6ου προβλήτα, για να μπορεί ο ΟΛΘ να εξυπηρετεί την αυξημένη ζήτηση.

Μάλιστα, αποκάλυψε, επικαλούμενος τα πρώτα στοιχεία μελέτης των ΣΕΒΕ, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και deloitte, ότι η ανάπτυξη του λιμένα της Θεσσαλονίκης ως κέντρου διαμετακόμισης και η διακίνηση φορτίου 1 εκατ. TEUs, μπορεί μακροπόθεσμα να αποφέρει συνολικό όφελος μεταξύ 1,5 - 5,5 δισ. ευρώ στην Κεντρική Μακεδονία, ποσό που μεταφράζεται σε αύξηση 6-10% του ΑΕΠ της περιοχής.

Ο ΟΛΘ, συνέχισε ο κ. Μέλλιος, για να επιβεβαιώσει τον ρόλο του ως λιμένα-πύλη για τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες των γειτονικών χώρών πρέπει να στοχεύσει βραχυπρόθεσμα για την προσέλκυση πελατών στην 1η ομάδα-στόχο των εγγύτερων Βαλκανίων, ήτοι σε ΠΓΔΜ, Βουλγαρία, Σερβία και Μαυροβούνιο, με συνολικό πληθυσμό 21 εκατ. ατόμων, και μεταγενέστερα στη 2η ομάδα - στόχο που περιλαμβάνει Ρουμανία, Μολδαβία, Ουγγαρία, Κροατία και Βοσνία με συνολικό πληθυσμό 41 εκατ. ατόμων.

ΔΕΘ: Ανάπλαση και Μητροπολιτικό Πάρκο

Το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης δεν πρέπει να μεταφερθεί στη δυτική πλευρά της πόλης τόνισε, στη δική του παρέμβαση, ο πρόεδρος της ΔΕΘ - Helexpo Τάσος Τζήκας, ο οποίος ανέφερε ότι το κόστος της ανάπλασης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων, με την παράλληλη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου, εκτιμάται σε 60 εκατ. ευρώ, όταν η μεταφορά της έκθεσης δυτικά και η εκεί δημιουργία νέου εκθεσιακού κέντρου σε 230 εκατ. ευρώ.

Ο ίδιος έκανε μνεία και στα οικονομικά μεγέθη της ΔΕΘ - Helexpo, που παρουσιάζουν εντυπωσιακή άνοδο στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους με διπλασιαμό τζίρου και κερδών σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, λόγω των συνεχών εκθεσιακών εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται στη ΔΕΘ. «Δεν υπάρχει πλέον στην έκθεση ούτε ένα κενό Σαββατοκύριακο όλο τον χρόνο. Έχουμε 55 εκθέσεις και 1 εκατ. επισκέπετες ετησίως. Ειδικά για τη φετινή Γενική 'Εκθεση του Σεπτεμβρίου, με τιμώμενη χώρα τη Ρωσία, ανεβάζουμε τον πήχη στις 300 χιλ. επισκέπτες, έναντι 250 χιλ. πέρυσι», είπε ο κ. Τζήκας και έθεσε ως προτεραιότητα, πέρα από την ανάπλαση, και την περαιτέρω διεθνοποίηση του εθνικού εκθεσιακού φορέα.

Στην ολοένα αυξανόμενη διείσδυση του φυσικού αερίου, αλλά και στα οικονομικά οφέλη από τη χρήση του (-25% φθηνότερο το 2016 σε σχέση με το 2015 για οικιακή χρήση και -39% για βιομηχανική) αναφέρθηκε ο αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της ΕΠΑ Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας Λεωνίδας Μπακούρας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, φέτος υλοποιούνται επενδύσεις ύψους 14 εκατ. ευρώ σε δίκτυα διανομής από την ΕΠΑ Θεσσαλονίκης και την ΕΠΑ Θεσσαλίας, για την κατασκευή μέσα στη διετία επιπλέον 40 χιλιομέτρων δικτύου. Το φυσικό αέριο βρίσκεται ήδη σε 283.000 νοικοκυριά σε Θεσσαλονίκη (κάλυψη σε 12 δήμους) και Θεσσαλία, στα οποία φέτος θα προστεθούν περίπου άλλες 13.000 νέες συνδέσεις

Χαιρετισμούς στην εκδήλωση απηύθυναν ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Μάρκος Μπόλαρης, ο οποίος έστειλε μήνυμα αισιοδοξίας ότι η χώρα βρίσκεται στην τελευταία φάση της εξόδου από τη δυσχερή πορεία των τελευταίων ετών, όπως και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης ο οποίος περιέγραψε το όραμά του για μία «ανθεκτική, δημιουργική και πράσινη Θεσσαλονίκη το 2020».