Skip to main content

Μετρό:Από αρχές 2018 θα κλείνει σταδιακά η Βενιζέλου-Το 2022 ο σταθμός

Το καλοκαίρι του 2018 θα κλείσει το τμήμα της Βενιζέλου από την οδό Σολωμού μέχρι την Εγνατία στο πλαίσιο της κατασκευής του σταθμού του Μετρό.

Από τις αρχές του 2018 θα τεθούν σε ισχύ οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην οδό Βενιζέλου λόγω των κατασκευαστικών εργασιών στον ομώνυμο σταθμό του Μετρό. Όπως γνωστοποίησε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος, αρχικά θα κλείσει στο τμήμα της Βενιζέλου κάτω από την Εγνατία μία από τις τρεις λωρίδες κυκλοφορίας, στη συνέχεια θα μείνει μία λωρίδα και το καλοκαίρι του 2018 και για δύο μήνες θα κλείσει εντελώς το τμήμα της Βενιζέλου από την οδό Σολωμού μέχρι την οδό Εγνατία. Αναγκαστικά επειδή ο σταθμός του Μετρό, κατασκευάζεται κάτω από τον άξονα της οδού, θα κλείσει για ένα διάστημα η Βενιζέλου και πάνω από την Εγνατία, αλλά σε καμία περίπτωση ταυτόχρονα με το κλείσιμο του τμήματος νοτίως του οριζόντιου οδικού άξονα. 

Σε ό,τι αφορά την Εγνατίας, ο οδικός αυτός άξονας θα μείνει ανοικτός καθ' όλη την διάρκεια κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου, ούτε θα μονοδρομηθεί, ούτε θα μειωθούν οι λωρίδες κυκλοφορίας

Τοποθετώντας τις εργασίες πάνω στο ημερολόγιο, από αύριο αρχίζει η εγκατάσταση του εργοταξίου του σταθμού Βενιζέλου και η επέκτασή του στην Πλατεία Καπνεργάτη. Το διάστημα μέχρι τον Ιούλιο θα περιοριστούν σταδιακά οι λωρίδες της οδού Βενιζέλου, κάτω από την Εγνατία, από τρεις σε μία, για να γίνει η μετατόπιση των δικτύων των ΟΚΩ. Μέχρι τον Ιούλιο, θα γίνουν αρχαιολογικές έρευνες στο τμήμα των δικτύων κοινής ωφέλειας αλλά η καθαυτό αρχαιολογική έρευνα, που θα κρατήσει περί τους 12 μήνες, θα αρχίσει με τα έργα στη Νότια Πρόσβαση του σταθμού. 

Μετά από ένα χρόνο τουλάχιστον, δηλαδή προς το φθινόπωρο του 2019, θα κλείσει το τμήμα της Βενιζέλου πάνω από την Εγνατία. Κατά το διάστημα που το βόρειο τμήμα, μέχρι την οδό Ιουστινιανού, θα είναι κλειστό, θα ανοίξει μία λωρίδα κυκλοφορίας νοτίως της Εγνατίας. Το τμήμα βορείως της Εγνατίας θα μείνει κλειστό, για περίπου 8- 10 μήνες, καθώς θα απαιτηθούν 6-8 μήνες για την αρχαιολογική έρευνα και περί τους δύο για τεχνικά έργα. Να σημειωθεί ότι η βόρεια πρόσβαση του σταθμού του Μετρό θα φτάσει στα 7 μέτρα από την επιφάνεια του δρόμου, όταν οι αποβάθρες θα είναι στα - 30 μέτρα. 

Σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους στο περιθώριο της ενημερωτικής συνάντησης με τους φορείς της πόλης για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου ο κ.Μυλόπουλος, επισήμανε ότι ο σταθμός Βενιζέλου θα παραδοθεί σε χρήση στο τέλος του 2021-αρχές του 2022. «Είναι προφανές ότι δεν θα παραδοθεί ο σταθμός Βενιζέλου μαζί με τους υπόλοιπους αλλά 1-1,5 χρόνο αργότερα από τον Νοέμβριο του 2020, οπότε θα παραδοθεί το 75% του έργου της βασικής γραμμής με κίνηση από τη Νέα Ελβετία έως το Συντριβάνι. Στο δίκτυο θα ενταχθεί τον Ιανουάριο του 2021 η επέκταση προς Καλαμαριά και στο τέλος του 2021-αρχές 2022 ο σταθμός Βενιζέλου. Πάντως, γίνεται προσπάθεια νωρίτερα (σ.σ. το πολύ κατά έξι μήνες) και ενώ κατασκευάζεται ο σταθμός να διέρχονται τα τρένα ώστε να εξυπηρείται η κίνηση μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό», εξήγησε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό.

Ο κ.Μυλόπουλος επανέλαβε ότι καθ΄όλη τη διάρκεια κατασκευής του σταθμού η Εγνατία θα παραμείνει με τέσσερις λωρίδες. «Κάνουμε χειρουργικές παρεμβάσεις για να μην πειραχθεί καθόλου η οδός Εγνατία κατά τη διάρκεια κατασκευής του σταθμού. Η Εγνατία ούτε θα μονοδρομηθεί, ούτε θα στενέψει, ούτε θα κλείσει παρά τα όσα γράφηκαν. Ρυθμίσεις θα γίνουν στην οδό Βενιζέλου στην οποία άλλοτε θα κλείνει το βόρειο τμήμα και άλλοτε το νότιο. Δεν θα κλείσουν ποτέ και τα δύο μαζί», σημείωσε ο κ.Μυλόπουλος.

«Το Μετρό Θεσσαλονίκης ξεκίνησε το 2006 αλλά έως το 2016 δεν είχε γίνει το παραμικρό ουσιαστικά για τον σταθμό Βενιζέλου. Σήμερα η επανεκκίνηση των εργασιών στον σταθμό σηματοδοτεί την αρχή του τέλους για το Μετρό Θεσσαλονίκης», ανέφερε.

 Αξίζει να σημειωθεί για τον σταθμό Βενιζέλου έχουν δαπανηθεί έως τώρα 20 εκατ. ευρώ, ποσό από το οποίο τα 17 εκατ. αφορούσαν την αρχαιολογική ανασκαφή. Με την νέα κατασκευαστική λύση που επιλέχθηκε, δηλαδή κατασκευή του σταθμού του Μετρό με τις αρχαιότητες κατά χώρα, η δαπάνη ουσιαστικά διπλασιάζεται και θα αγγίξει τα 40 εκατομμύρια αλλά εκτιμάται ότι με την ολοκλήρωση του έργου, οι υπεραξίες για την περιοχή και την πόλη, θα είναι μεγάλες καθώς η Βενιζέλου θα συνδυάζει ένα σταθμό του Μετρό με ανοικτό αρχαιολογικό χώρο. 

Τόσο ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Τζιτζικώστας, όσο και οι εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων και του Εμπορικού Συλλόγου, εξέφρασαν προβληματισμό για την κίνηση οχημάτων και πεζών στην περιοχή και ζήτησαν την αποζημίωση, των επαγγελματιών και επιχειρήσεων που έχουν ζημιωθεί από τα έργα στο συγκεκριμένο σημείο του Κέντρου, που έχει δεχθεί μεγάλο πλήγμα επί χρόνια. 

Επίσης, ο κ. Τζιτζικώστας ζήτησε να υπάρξει και τρίτη, βραδινή βάρδια στα σκάμματα της αρχαιολογίας προκειμένου να μην υπάρξουν νέες καθυστερήσεις σε ένα έργο που έχει γράψει καθυστερήσεις πολλών ετών. 

Αυτό που επισημάνθηκε από πλευράς Μυλόπουλου αλλά και του Διευθυντή Μετρό Θεσσαλονίκης κ. Γ. Κωνσταντινίδη, είναι η επίσπευση των ρυθμών με τους οποίους προχωρούν πλέον τα έργα, κάτι που θα φανεί όταν από τον Νοέμβριο και σταδιακά αρχίσουν να απομακρύνονται λαμαρίνες από τα εργοτάξια, να απελευθερώνονται δρόμοι και να αποκαθίσταται η κίνηση οχημάτων και πεζών. Συγκεκριμένα, στα μέσα Νοεμβρίου θα ανοίξει η οδός Δελφών, στο ύψος του σταθμού Ανάληψη. Η Δελφών θα λειτουργεί με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Τέλος Δεκεμβριου θα απελευθερωθεί από τις λαμαρίνες μία μεγάλη έκταση, κυρίως στο νότιο μέρος της Μοναστηρίου, σε μήκες περίπου 80 μέτρων. Η μεγάλη αλλαγή θα γίνει τον Ιανουάριο του 2018, όταν θα δοθεί στη κυκλοφορία η οδός Αλλατίνη καθώς έχουν ολοκληρωθεί τα έργα Μετρό και μένουν να αποκατασταθούν τα δίκτυα ΟΚΩ. Τέλος Ιανουαρίου, θα περιοριστούν σημαντικά οι περιφράξεις στη δυτική πλευρά του σταθμού Φλέμινγκ ενώ θα αποκατασταθεί και η Μοναστηρίου στη νότια πλευρά του ΝΣΣ.