Skip to main content

Μετρό Θεσσαλονίκης: Παρουσιάστηκε το σχέδιο για το σταθμό Βενιζέλου

Η σημερινή συνάντηση στο ΤΕΕ/TΚΜ συμφωνήθηκε μετά από διαβεβαίωση του υπουργείου Πολιτισμού, ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με την παρουσίαση της μελέτης.

Για το τεχνικό μέρος της μελέτης για τον σταθμό Βενιζέλου του Mετρό Θεσσαλονίκης ενημέρωσε εκτάκτως σήμερα το πρωί ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ Γιάννης Μυλόπουλος, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας.

Η σημερινή συνάντηση στο ΤΕΕ/TΚΜ συμφωνήθηκε μετά από διαβεβαίωση του υπουργείου Πολιτισμού ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με την παρουσίαση, μόνο, της τεχνικής λύσης της μελέτης. Η μελέτη θα παρουσιαστεί την Τρίτη 24 Ιανουαρίου στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

Η νέα πρόταση που παρουσιάστηκε, αφορά την τροποποίηση του σχεδίου για το σταθμό Βενιζέλου, ούτως ώστε να αποφευχθεί η πιθανότητα, οι επόμενες ανασκαφές που θα γίνουν να αποκαλύψουν νέες αρχαιότητες. Προέκυψε από μια επιτροπή που συστάθηκε ώστε να βρεθεί τεχνική λύση στο ζήτημα των αρχαιοτήτων. Η λύση αυτή περιλαμβάνει τη διατήρηση κατά χώρα του 92-93% των αρχαιοτήτων και ταυτοχρόνως τη δημιουργία ενός σταθμού στην ίδια θέση αλλά σε πολύ μεγαλύτερο βάθος, φτάνοντας τα 30 μέτρα. Στην επιτροπή συμμετείχαν η Αττικό Μετρό ΑΕ, τα υπουργεία Πολιτισμού και Υποδομών, η Εφορεία Αρχαιοτήτων και ο δήμος Θεσσαλονίκης.

Στη διάρκεια της σύσκεψης, η Διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ ζήτησε να έχει την υποστήριξη όλων των εμπλεκόμενων φορέων στην επερχόμενη παρουσόαση στο ΚΑΣ. Παράλληλα, ο κ. Μυλόπουλος ζήτησε από τη Διοίκηση του ΤΕΕ/ΤΚΜ να αποσυρθούν οι προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ώστε να μπορέσει να προχωρήσει το έργο. Τότε, ο κ. Μπίλλιας εξέφρασε τις επιφυλάξεις του λέγοντας πως αυτό δεν είναι μόνο δική του απόφαση και πρόσθεσε ότι θα πρέπει να αποδοθούν κάποιες ευθύνες εάν το έργο καθυστερήσει κι άλλο. «Η πόλη δεν μαθαίνει από τα λάθη της. Δεν μας έγινε μάθημα η υποθαλλάσια, ούτε η τρύπα στο Διοικητήριο», ανέφερε. Ο κ. Μυλόπουλος από την πλευρά του επανέλαβε την ανάγκη να μην σταματήσει ξανά το έργο.

«Πρέπει να γίνει το έργο για να τονωθεί η αυτοπεποίθηση της πόλης. Να αποδείξουμε ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι και ότι δεν πάει ο ένας να βγάλει το μάτι του άλλου. Να δουλέψουν οι μηχανικοί και οι εργάτες και να εγκαινιαστεί το έργο», υπογράμμισε ο κ. Μυλόπουλος.

«Ενημερώσαμε το Τεχνικό Επιμελητήριο και τους υπόλοιπους φορείς για την πρόταση την οποία πρόκειται να υποβάλλουμε την Τρίτη στο ΚΑΣ. Αφορά στην υλοποίηση της τελευταίας πρότασης του υπουργείου Πολιτισμού, που θέλει τα αρχαιολογικά ευρήματα να παραμένουν κατά χώρα στο σταθμό της Βενιζέλου. Επεξεργαστήκαμε και βρήκαμε μία λύση η οποία προϋποθέτει στο ίδιο σημείο αλλά σε μεγάλο βάθος την κατασκευή του σταθμού της Βενιζέλου. Είναι μια λύση που έχει πολλά πλεονεκτήματα και είναι τεχνικά εφικτή. Μετέφερα ένα μήνυμα συνεργασίας στο ΤΕΕ λέγοντας ότι γίνεται μια πολύ σοβαρή και ειλικρινής προσπάθεια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μυλόπουλος. Ο ίδιος τόνισε ότι πρόκειται για την τελευταία ευκαιρία διότι εάν δεν τελειώσει μέχρι το 2020 το έργο όχι μόνο θα χάσουμε το Μετρό αλλά η Ευρώπη θα ζητήσει και τα χρήματα πίσω. «Νομίζω πως κανείς δεν έχει την πολυτέλεια να πάρει την ευθύνη να μην γίνει ένα τέτοιο έργο», είπε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, η λύση είναι ενδεχόμενο να υποστεί κάποιες αλλαγές από το ΚΑΣ. «Εμείς περιμένουμε την τελική έγκριση από το ΚΑΣ και την απόφαση της υπουργού Πολιτισμού, ώστε να λυθούν τα χέρια μας και πρώτον να ενημερώσουμε τους φορείς και την κοινωνία της πόλης και δεύτερον να ξεκινήσουμε τις αρχαιολογικές εργασίες και τα έργα του πολιτικού μηχανικού στον σταθμό Βενιζέλου, που είναι σταματημένος εδώ και τέσσερα χρόνια», υπογράμμισε. Όπως είπε η Βενιζέλου, θα είναι ένας ανοιχτός αρχαιολογικός χώρος και ταυτόχρονα ένας υπερσύγχρονος σταθμός.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ τόνισε ότι παρουσιάστηκε μία άρτια μελέτη από την Αττικό Μετρό. «Αυτό που απομένει να δούμε πόσο κοστίζει η κατασκευή και πόσο χρόνο θα χρειαστεί για να μπορούμε να πούμε προς την πολιτεία και την πόλη ότι αυτή η πρόταση είναι προς το συμφέρον ή θα πρέπει να εφαρμοστεί η αρχική απόφαση που προέβλεπε απόσπαση και επανατοποθέτηση», σημείωσε ο κ.Μπίλλιας. Ο κ.Μπίλλιας ζήτησε στη διάρκεια της συνάντησης να ενημερωθούν και οι υπόλοιποι φορείς του έργου καθώς όπως είπε «η ενημέρωση πάντα βοηθάει, δεν πρέπει να υπάρχουν εγωισμοί και μαξιμαλιστικές απόψεις και πρέπει πάντα να κοιτάμε σε ένα τεχνικό έργο πόσο σύντομα θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του».