Skip to main content

Μετρό Θεσσαλονίκης: Μερική δικαίωση του εργολάβου στη Διαιτησία

Τι ζητούσε ο ανάδοχος, τι επιδίκασε το διαιτητικό δικαστήριο. Έπεται συνέχεια στη Διαιτησία, απαιτούνται κινήσεις ουσίας για να ξεκολλήσει το έργο.
της Άννης Καρολίδου
 
Καφέ με …ολίγη ζάχαρη, «κέρασε» στον ανάδοχο της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, η απόφαση του δεύτερου διαιτητικού δικαστηρίου αφού μεν επιδίκασε επιπλέον αποζημίωση για συγκεκριμένα 13 αιτήματα, η οποία όμως είναι κάτι λιγότερο από το 1/3 του ποσού που διεκδικούσε. 
 
Συγκεκριμένα, με τη δεύτερη αυτή απόφαση το δικαστήριο επιδίκασε ποσό 607.000 ευρώ, όταν ο ανάδοχος, με 13 αιτήματα που αφορούσαν την περίοδο 2006-2009,  διεκδικούσε 1,95 εκατ. ευρώ. Τα αιτήματα είχαν να κάνουν με τον τρόπο υπολογισμού της ημερήσιας αποζημίωσης ειδικά για τις εργασίες στα σκάμματα της αρχαιολογίας. 
 
Η απόφαση αυτή, ακολουθεί την προηγούμενη με την οποία για λόγους διαδικασίας, απορρίφθηκε αίτημα για επιπλέον αποζημίωση ύψους 215 εκατ. ευρώ. 
 
Σημειώνεται ότι οι διεκδικήσεις του αναδόχου, έχουν συγκεντρωθεί σε έξι ομάδες και εξετάζονται από διαιτητικά δικαστήρια. Στην πρώτη ομάδα αιτημάτων, εκδόθηκε η απόφαση για την οριακή προθεσμία ( ποια είναι αυτή και αν αναγνωρίζεται το αίτημα του εργολάβου για αποχώρηση από το έργο χωρίς κυρώσεις), όπως και η απόφαση με την οποία απορρίφθηκαν τα 215 εκατ. ευρώ. 
 
Μένουν οι εκδόσεις των αποφάσεων για τις υπόλοιπες τέσσερις ομάδες αιτημάτων, καθώς η ανάδοχος κοινοπραξία διεκδικούσε συνολικά επιπλέον 507 εκατ. ευρώ. 
 
Η επόμενη μέρα
 
Εν τω μεταξύ, το θέμα της μεγάλης καθυστέρησης του έργου και των υψηλών οικονομικών διεκδικήσεων, αποτελεί αντικείμενο προκαταρκτικής εξέτασης που διέταξε ο εισαγγελέας  Αργύρης Δημόπουλος, αλλά και επερώτησης που κατέθεσαν στη Βουλή, δύο κοινοβουλευτικοί του ΚΚΕ, η κ. Ελένη Γερασιμίδου και ο κ. Σάκης Βαρδαλής. 
 
Η απάντηση της Αττικό Μετρό Α.Ε., στην οποία γίνεται αναφορά στην ανάμειξη του Δήμου στη χάραξη της διαδρομής της γραμμής, προκάλεσε την αντίδραση του δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη. 
 
Εν τούτοις, πρόκειται περί γνωστών ζητημάτων, που πηγαίνουν πολύ πίσω στο χρόνο, έχουν χρονικό σημείο εκκίνησης το 1987 και πράγματι η πόλη και η τότε δημοτική αρχή είχε επηρεάσει την επιλογή της διαδρομής της χάραξης. 
 
Στην παρούσα φάση, αυτό το οποίο ενδιαφέρει και θα πρέπει να ενδιαφέρει όλους, είναι η συνεννόηση για να ξεκολλήσει η υπόθεση Μετρό Θεσσαλονίκης. Αναμένεται, θετικό ρόλο να παίξει και η παρέμβαση από πλευράς πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού και ειδικότερα από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη που πρόκειται να ορκιστεί…επιτέλους, τις επόμενες ημέρες.