Skip to main content

Τέλος του 2018 έρχονται τα βαγόνια στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Βάσει χρονοδιαγράμματος η διάνοιξη των σηράγγων, προχωράει η κατασκευή των σταθμών. Την Τετάρτη υπογράφονται οι μελέτες για το σταθμό Βενιζέλου.

Με καλά νέα γιόρτασαν σήμερα η Αττικό Μετρό Α.Ε. και οι εργαζόμενοι του Μετρό Θεσσαλονίκης την Αγία Βαρβάρα, προστάτιδα των εργαζομένων στα υπόγεια έργα. Ο εορτασμός έγινε στο μεγαλύτερο εργοτάξιο του Μετρό, στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας και μάλιστα εκεί που θα λειτουργεί ο "εγκέφαλος" του πλήρως αυτοματοποιημένου, driveless, μέσου σταθερής τροχιάς της Θεσσαλονίκης.

Η εορταστική εκδήλωση άρχισε με αγιασμό που έψαλε ο μητροπολίτης Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς κ.κ. Ιουστίνος. Παρόντες ήταν η υπ. Μακεδονίας - Θράκης κ. Κόλλια- Τσαρουχά, ο υφυπ. Παιδείας κ. Ζουράρις, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Πυλαίας - Χορτιάτης κ. Μπουτάρης, Μπακογλίδης και Καϊτεζίδης, ενώ από πλευράς Αττικό Μετρό Α.Ε. παρέστησαν ο πρόεδρος δ.σ. κ. Γιάννης Μυλόπουλος και ο δ/νων σύμβουλος κ. Θεόδωρος Παπαδόπουλος, στελέχη της εταιρείας όπως και στελέχη της αναδόχου κοινοπραξίας.

Όπως είπε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθ. Γιάννης Μυλόπουλος, το έργο της βασικής γραμμής προχωράει πλέον ταχύτατα, βάσει χρονοδιαγράμματος. Πιο συγκεκριμένα, μέσα Φεβρουαρίου θα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη των δίδυμων σηράγγων, ενώ μεθαύριο Τετάρτη, Αττικό Μετρό, Δήμος Θεσσαλονίκης και υπ. Πολιτισμού υπογράφουν τις μελέτες για το σταθμό "Βενιζέλου" στον οποίο οι εργασίες, αρχαιολογικές και κατασκευαστικές μπαίνουν μπροστά αρχές Ιανουαρίου.

Με την ευκαιρία του σημερινού εορτασμού, η Αττικό Μετρό γιορτάζει και την είσοδο, το περασμένο Σάββατο, του μετροπόντικα στον προτελευταίο σταθμό, στον "Πατρίκιο" και έτσι πλέον το μόνο αδιάνοικτο τμήμα των σηράγγων που μένει είναι από τον "Πατρίκιο" μέχρι τον σταθμό "Ανάληψη", ένα τμήμα μικρότερο από 600 μέτρα.

Σε ό,τι αφορά τους σταθμούς, ο κ. Μυλόπουλος ενημέρωσε ότι από τους 13 της βασικής γραμμής οι οκτώ έχουν ολοκληρωθεί, τρεις σταθμοί είναι υπό ολοκλήρωση και μένουν οι δύο σταθμοί, της "Αγίας Σοφίας" με τα αρχαιολογικά που ολοκληρώνονται την άνοιξη και ο σταθμός "Βενιζέλου", που και αυτός πλέον βρίσκεται κοντά στην επανέναρξη των εργασιών.

Η ενημέρωση των δημοσιογράφων έγινε από το αμαξοστάσιο της Πυλαίας, ένα εντυπωσιακό σύνθετο συγκρότημα που περιλαμβάνει το χώρο στάθμευσης των βαγονιών, τον χώρο της συντήρησης, τα κτήρια διοίκησης και το πολύ σημαντικό για το πλήρως αυτοματοποιημένο, χωρίς οδηγό, σύστημα του μετρό Θεσσαλονίκης, που είναι το κέντρο ελέγχου λειτουργίας.

Το αμαξοστάσιο θα είναι ενιαίο για βασική γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά. Στη Καλαμαριά και συγκεκριμένα στο σταθμό "Μίκρα", θα υπάρχει ένας επίσταθμος που θα εξυπηρετεί την καθημερινή, νυκτερινή στάθμευση, αλλά το βασικό αμαξοστάσιο, το κέντρο συντήρηης και το κέντρο ελέγχου θα βρίσκονται στην Πυλαία.

Στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, από το Μάρτιο που άρχισαν ξανά οι εργασίες στο Μετρό, έχουν ανεγερθεί τα κτήρια και τα έργα πολιτικού μηχανικού θα περαιωθούν σε σύντομο διάστημα και στη συνέχεια θα γίνει ο εξοπλισμός, μέχρι το τέλος του 2018. Το αμαξοστάσιο θα πρέπει να είναι έτοιμο καθώς στα τέλος του 2018 θα γίνει η προμήθεια των συρμών και για ένα, ενάμισι χρόνο θα λειτουργεί δοκιμαστικά το μετρό, ώστε στο υπολογιστικό σύστημα να αποθηκευτούν όλα τα πιθανά ενδεχόμενα κατά την κανονική λειτουργία.

Απαντώντας σε ερωτήσεις ο περιφερειάρχης Κ. Μακεδονίας κ. Τζιτζικώστας, είπε: "Mετά από πολλά χρόνια ταλαιπωρίας για τους Θεσσαλονικείς, σήμερα το έργο του Μετρό τρέχει, όπως διαπιστώνουμε. Ωστόσο στέλνουμε ένα μήνυμα, ότι η Θεσσαλονίκη δεν πρόκειται να ανεχτεί ξανά το πάγωμα του έργου. Περιμένουμε το συντομότερο να μάθουμε πότε θα παραδοθεί και ποια θα είναι η εξέλιξη με τις επεκτάσεις".

Η υφυπ. Εσωτερικών κ. Κόλλια - Τσαρουχά δήλωσε ότι οι θετικές εξελίξεις στο έργο αποδεικνύουν πως όταν υπάρχει πολιτική βούληση, τα προβλήματα αντιμετωπίζονται.