Skip to main content

Μετρό: Ερωτήσεις Γκιουλέκα για τους σταθμούς Αγ. Σοφίας και Βενιζέλου

Ερωτήσεις προς τους υπουργούς Υποδομών και Πολιτισμού κατέθεσε σήμερα στη Βουλή ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Κ. Γκιουλέκας

Δύο ερωτήσεις για το Μετρό Θεσσαλονίκης κατέθεσε σήμερα Μεγάλη Πέμπτη στη Βουλή ο αν. Τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Γκιουλέκας.

«Τελικά τι συμβαίνει με την κατασκευή του Σταθμού Αγίας Σοφίας του Μετρό Θεσσαλονίκης;», ερωτά ο κ. Γκιουλέκας τους Υπουργούς Υποδομών και Πολιτισμού, σημειώνοντας ότι «η διενέργεια αυτοψίας για τις αρχαιότητες που αποκαλύφθηκαν στο εργοτάξιο του Σταθμού της Αγίας Σοφίας ανοίγει ένα νέο κύκλο θεμάτων τόσο για την κατασκευή ενός από τους κεντρικούς σταθμούς της βασικής γραμμής όσο και για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν εκεί από τις ανασκαφές του Μετρό».

Όπως σημειώνει ο βουλευτής Θεσσαλονίκης στην ερώτησή του, αν και η μεγάλη βυζαντινή πλατεία που αποκαλύφθηκε βρίσκεται εκτός του κελύφους του Σταθμού της Αγίας Σοφίας θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρξουν τροποποιήσεις στο έργο, κυρίως, όσον αφορά τις προσβάσεις/εισόδους του Σταθμού. Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται ο βουλευτής, η «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» δεν έχει ακόμα καταθέσει τη μελέτη διαμόρφωσης των δύο εισόδων του σταθμού, ενώ, μετά την διενέργεια αυτοψίας κλιμακίου του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για να διαπιστωθεί τι μπορεί να γίνει, όλα τα ενδεχόμενα μένουν ανοιχτά.

Στη δεύτερη ερώτησή του ο κ. Γκιουλέκας ζητεί να ενημερωθεί για το χρονοδιάγραμμα εκπόνησης των έξι μελετών που ορίζονται ως προϋποθέσεις για την έγκριση της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου, για τις οποίες «δεν έχει γνωστοποιηθεί απολύτως τίποτα και οι οποίες μπορούν να δημιουργήσουν νέες χρονικές επιβαρύνσεις στο έργο».

«Παρά τις διαβεβαιώσεις του αρμόδιου Υπουργού, ο χρόνος υλοποίησης της κατασκευής του σταθμού λόγω των ιδιαίτερων τεχνικών δυσκολιών και των εκτεταμένων ανασκαφών, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, θα ξεπεράσει τα πέντε χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι η βασική γραμμή θα καθυστερήσει να λειτουργήσει και, ήδη, ανεπίσημα οι εργολάβοι μιλούν για λειτουργία της γραμμής σε δύο φάσεις, γεγονός που θα ξεπεράσει κατά πολύ το έτος ολοκλήρωσης για το οποίο διαβεβαίωσε ο κ.Σπίρτζης», υπογραμμίζει ο βουλευτής Θεσσαλονίκης θέτοντας παράλληλα ερωτήματα και για την κάλυψη του επί πλέον κόστους των έργων για τον Σταθμό Βενιζέλου, το οποίο υπολογίζεται, σύμφωνα με το ΤΕΕ/ΤΚΜ, ότι θα υπερβεί τα 40 εκατομμύρια.